Ameliaa Skrevet 22. juni 2011 #1 Del Skrevet 22. juni 2011 Hei ! Jeg skal i juli reise til London med resten av familien min, og det er første gangen. Jeg lurer på hvilken flyplass dere anbefaler? Det er fire stykker å velge i mellom ; City, Gatwick,Heatrow og Stansted. Også ; Noen hoteller å anbefale? Hvilken plasser er de beste å shoppe i? Oxford street skal vi verfall besøke, men mer vet jeg vel ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. juni 2011 #2 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg synes både Heathrow og Gatwick er veldig greie, Stansted har jeg mer ymse erfaringer med (ikke dermed sagt at jeg ikke ville brukt Stansted om det var billigst eller passet best tidsmessig). Det går ikke så mange ordinære rutefly til London City Airport, så jeg vil tro at den er mindre aktuell. Hotell: Det kommer helt an på budsjettet deres. Av rimelige hoteller er jeg veldig fornøyd med Travelodge (City Road og Southwark, viktig å være oppmerksom på at det er stor variasjon mellom de ulike hotellene i kjeden), som er enkle, men rene og greie, og kan være veldig rimelig om man benytter seg av kampanjene deres. Blant litt dyrere hoteller er f.eks. Darlington Hyde Park og London Bridge Hotel veldig bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 22. juni 2011 #3 Del Skrevet 22. juni 2011 Nå har jeg bare vært på Heatrow en gang, så jeg har ikke så veldig mye å si om den flyplassen. Stansted ligger ganske langt utenfor selve bykjernen, så det kan bli noe dyrt å komme seg frem og tilbake. Har ikke bare gode erfaringer med Stansted - vært veldig mye forsinkelser der av både bagasje og fly, utrolig sure og gretne ansatte i tillegg til at jeg syns det er en uoversiktelig og rotete flyplass. London City Airport flyr verken SAS eller Norwegian til, så det blir nok vanskelig å komme seg dit. Jeg er veldig fornøyd med Gatwick! Har flydd frem og tilbake til Gatwick flere ganger og syns det er en veldig fin flyplass. Passe størrelse, helt greie butikker, hyggelige ansatte, veldig greit å finne frem osv. Tar ikke så veldig lang tid inn til selve bykjernen heller. En halvtime eller noe? Når det gjelder hotell, kommer det veldig an på budsjettet deres. Dere kan få veldig billige hotell og dere kan få veldig dyre hotell alt ettersom. Har bodd på østkanten av byen en gang tidligere og da bodde jeg på Comfort Hotel Tower of London. Veldig nytt og fint hotell! Hotellet passer fint for de som liker det litt roligere rundt seg. Om jeg ikke husker feil, tok det ca et kvarter med taxi fra hotellet og inn til Oxford Street. Dette hotellet var noe dyrt, men jeg syns helt klart at det var verdt pengene! Ellers er St Giles et veldig ålreit hotell! Der får du rom til en brukbar pris og det ligger i Oxford Street. Med andre ord så er dette hotellet veldig sentralt. Ellers har jeg hørt at mange velger å bo på hotell like ved Victoria Station. Hvordan det er der, vet jeg ikke, men det er jo også ganske sentralt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
defaitist Skrevet 22. juni 2011 #4 Del Skrevet 22. juni 2011 Har kun vært på Stansted, er ikke sånn megafornøyd. Såvidt jeg husker måtte man ta tog i en time til Liverpool station, pluss noe mer. Skal også til London i juli, og da flyr jeg med SAS til Heathrow. Av størrelse og utvalg av butikker er vel Heathrow best ihvertfall og dessuten veldig nærme sentrum. Har ikke mye peiling på hoteller, men oppholdet mitt blir hos Ambassadors Hotel som er et trestjerners hotell, ikke langt unna Earl's Court undergrunnsstasjon og Knightsbridge. Tror det er rundt 15-20 minutter med undergrunnen til Oxford Street. Jeg synes Oxford bare er stressende. Må vel en tur innom der allikevel, men jeg trives best i Bond Street, og denne gangen skal jeg sjekke ut Knightsbridge/Sloane Street som jeg har hørt er et rolig og fint (shopping)område. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 22. juni 2011 #5 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Jeg har vært på Heathrow, Gatwick og Stansted. Anbefaler Heathrow og Gatwick, egentlig bare fordi det er her jeg er mest kjent, og jeg synes det er enklere å komme seg til og fra London sentrum herfra enn fra Stansted. Av hoteller syntes jeg det var greit å bo på St Giles like ved Oxford st/ Tottenham Court Road. Jeg har ikke bodd så mye på hotell i London, har bodd mest på hostell når jeg har vært der. Royal National Hotel i Bloomsbury vil jeg ikke anbefale, fordi jeg husker at det var stort, forvirrende, bråkete og ''slitt''. Men ellers ok beliggenhet i nærheten av Russel Square Station. Shopping. Vel, jeg må alltid innom fantastiske Oxford Street som har alle sine kjedebutikker. Men er også utrolig begeistret for Camden Market Regent Street og Carnaby Street har også mye å tilby, du kan lett traske innom på din tur gjennom masete Oxford Street, bare sving ned i Regent street ved Oxford Circus undergrunnsstasjon. Jeg har ikke vært så mye i Kensington området, men der har de en del ekslusive butikker og sentre, bl.a. Harrods og Harvey Nichols. KOS DEG! =) Endret 22. juni 2011 av Lipstick 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ameliaa Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Åh, tusen takk til dere som har svart ! Jeg tror vi velger Heathrow altså, ettersom det er den flyplassen alle venner også har anbefalt. Når det gjelder hotell, har vi ikke noe spesielt budsjett så lenge det ikke er svindyrt. Hvilket hotell synes dere passer best til å bestilles sammen med flybilletten? Gjerne et som er nærme Heathrow ! Og til dere som har vert i London ; er det en forvirrende by? Eller er den noenlunde lett å finne fram i? Endret 23. juni 2011 av Ameliaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
defaitist Skrevet 23. juni 2011 #7 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg synes London er en lett og sentral by! Kjæresten min og jeg betalte 4000 kroner hver for fire netter på Ambassadors Hotel og fly tur-retur, syntes ikke det var så ille til å være midt i juli. Dette var altså en pakkereise fra SAS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 23. juni 2011 #8 Del Skrevet 23. juni 2011 Om London er en forvirrende by? Nei, jeg syns ikke det. Nå har jeg vært der så mange ganger at jeg er lommekjent over mesteparten av byen da, men jeg vil ikke påstå at den er forvirrende. Syns det er veldig enkelt å greit og finne frem. Lurt å gjøre litt forarbeid før dere skal reise - se på kart, søk etter butikker/spisesteder/attraksjoner dere vil besøke og skriv ned adressen. Det gjør det veldig mye enklere for dere. Jeg syns London er en kjempe fin og oversiktelig by! Hvis dere føler dere på villspor, er det bare å ta en taxi eller hoppe på en buss. De finnes overalt i hele byen og er veldig lett å få tak i. I tillegg går det veldig greit å spørre folk på gaten om veien også, men husk på da ord som "excuse me, please og thank you". Britene er ekstremt høflige, vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 24. juni 2011 #9 Del Skrevet 24. juni 2011 Det er like dyrt å ta flyekspressen enten det er fra Gatwick, Heathrow eller Stansted. Gatwick er min "favoritt" fordi de er utrolig raske med bagasjen der - men jeg flyr dit det passer best med tider og priser. London har mange bydeler som har sin egen stil - så undersøk hvilke steder som passer best til dere (ut i fra interesser). Byen er så stor, og forandrer seg stadig, så selv etter mange besøk er det alltid nye nytt å se og oppleve. Oxford Street er verdt et besøk, bare for å ha vært der, men er folksomt og stressende. Besøk Soho og Covent Garden like ved. Besøk Camden eller Islington hvis du liker second hand. Brixton synes jeg også er spennende. South Bank er kjempekoselig og romantisk på kvelden. Kjøp en lommeguide med kart over sentrum, kart over undergrunnssystemet og de viktigste attraksjonene - da klarer dere garantert å finne noe å fylle dagene med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 24. juni 2011 #10 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Jeg har kun reist til/fra Gatwick, synes det var helt okei jeg! Ikke vanskelig å finne fram iallfall. Vi tok Gatwick-ekspressen til Victoria, det tok vel en 40 minutter om jeg ikke husker helt feil? Kanskje det var en halvtime, husker ikke helt. Neste gang tar vi heller et av de andre togene som tar 10 min lenger tid, er en god del billigere Vi bodde i Kensington, kan vel si det er som et hotellområde, der var iallfall flust av hoteller! Vi bodde like ved ene enden av Hyde Park Vi bodde på Copthorne Tara Hotel London Kensington, rett nedenfor Kensington High Street. Overraskende store rom, etter å ha hørt at "alle" hotellrom i London er rimelig små. Vi var litt uheldige og fikk rom som så ned på togskinnene, men med tredoble vinduer var det ganske lydtett. Det er også air condition på rommene, noe som var gull verdt, selv i september! Maten er ikke noe å skryte av dog, dropp frokost på hotellet om det er mulig, den er dyr og kjedelig! Personalet var veldig hyggelige. Rommet var plettfritt og veldig rent. Det bodde mye businessfolk der, tror vi var de eneste "ungdommene" Vi fikk en deal gjennom www.hotels.com, ellers er det vel ikke akkurat det billigste hotellet å bo på. Hotellet har 4 stjerner. Endret 24. juni 2011 av Lumos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 27. juni 2011 #11 Del Skrevet 27. juni 2011 London har 9 flyplasser i drift Jeg har reist til og fra Gatwick, Stansted og Heathrow, og det er egentlig samme smæla altså. Gatiwck og Stansted ligger et stykke unna byen, men det går både buss og tog inn til sentrum, så det er ikke noe stress. Fordelen med Gatwick er at Norwegian flyr dit, og det er ofte billigere. Selve byen er veldig grei å komme seg rundt i via t-bane, anbefaler å kjøpe periodekort. Det funker også på rutebuss, hvis man blir lei av å reise under jorda Hotellanbefalinger synes jeg er litt vanskelig å komme med, jeg bor ofte billigst mulig, og er ikke så opptatt av standard. Men sjekk tripadvisor.com for anbefalinger, og søk på feks finn.no og momondo.no for gode tilbud. London er et shoppingmekka enten man liker kjøpesenter, kjedebutikker, spesialbutikker eller marked. De har alt! Jeg har personlig et svakt hjerte for Carnaby Street, veldig koselig gågate med masse småbutikker Covent Garden er også innmari koselig. Oxford og Regent har innmari mange butikker og enda flere shoppere Det er mange markeder, Camden, Covent Garden og Portobello er blant de mest populære. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #12 Del Skrevet 24. juli 2013 Er det noen som har noen tips i Islington?:-) restauranter, kafeer, attraksjoner, parker...Anonymous poster hash: 70568...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 16. august 2013 #13 Del Skrevet 16. august 2013 Er det noen som har noen tips i Islington?:-) restauranter, kafeer, attraksjoner, parker...Anonymous poster hash: 70568...4a2 Thai Square i Angel, Islington har kjempegod thaimat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #14 Del Skrevet 16. august 2013 London City Airport er min favoritt, men jeg har bare fløyet dit fra Frankfurt. Ellers foretrekker jeg Heathrow, tar bare tuben inn. Det tar litt tid, men koster nada, bruker Oystercard. Shopping i South Kensington og Knightsbridge er mer av det ekslusive slaget, her finner du Harrod's og Harvey Nichols. Oxford Street, Regent Street, Carnaby Street, Piccadilly osv er ærlig talt for begynnere, men her finner du til gjengjeld alt. Brick Lane/Shoreditch har mer vintage desginersjapper og restauranter, og i området Sloane Square og King's Road finner du masse småbutikker av ulike slag. Hyggelige cafeer og restauranter er det der også. Hoteller finner du flust av i Bayswater, gangavstand til Hyde Park, Paddington og Oxford Street. Anonymous poster hash: f0afa...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #15 Del Skrevet 16. august 2013 Men jeg skjønner ikke helt hvordan flyplassen kan være så viktig? Er det slik at dere først velger flyplass, og så prøver å finne et fly som går akkurat dit? Er det ikke lettere å først se hvilket fly dere skal ta, hvilket som er greiest og billigst og passer dere best, og så bare akseptere flyplassen det flyr til? Jeg har flydd til alle flyplassene, og synes ikke det har noe å si hvor jeg kommer. Man sluses ut og henter bagasjen, og setter seg på flytoget. That's it. Men jeg ville kanskje ventet med å bestille hotell til dere vet hvor dere skal lande. Og så valgt et hotell som det er greit å komme seg til og fra, med tanke på transport til flyplassen. Spesielt hvis flyet går tidlig en morgen kan det være lurt å bo slik at man slipper å bytte buss/t-bane 3 ganger med fulle kofferter før man kommer seg på flytoget. Sist jeg var i London, var vi en gjeng. To av oss fløy til/fra Gatwick, to andre (fra et annet sted i landet) fløy til/fra Stansted. Vi bodde på Hilton Metropolitan. T-banen går rett utenfor hotellet, og for begge "gruppene" var det kun noen stopp med metroen før vi kom til de respektive flytogene våre. Anbefaler det hotellet pga beliggenheten - 10 min å gå til oxford circus, pluss busser og metro rett utenfor. Anonymous poster hash: 51098...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #16 Del Skrevet 16. august 2013 Men jeg skjønner ikke helt hvordan flyplassen kan være så viktig? Er det slik at dere først velger flyplass, og så prøver å finne et fly som går akkurat dit? Er det ikke lettere å først se hvilket fly dere skal ta, hvilket som er greiest og billigst og passer dere best, og så bare akseptere flyplassen det flyr til? Jeg har flydd til alle flyplassene, og synes ikke det har noe å si hvor jeg kommer. Man sluses ut og henter bagasjen, og setter seg på flytoget. That's it. Men jeg ville kanskje ventet med å bestille hotell til dere vet hvor dere skal lande. Og så valgt et hotell som det er greit å komme seg til og fra, med tanke på transport til flyplassen. Spesielt hvis flyet går tidlig en morgen kan det være lurt å bo slik at man slipper å bytte buss/t-bane 3 ganger med fulle kofferter før man kommer seg på flytoget. Sist jeg var i London, var vi en gjeng. To av oss fløy til/fra Gatwick, to andre (fra et annet sted i landet) fløy til/fra Stansted. Vi bodde på Hilton Metropolitan. T-banen går rett utenfor hotellet, og for begge "gruppene" var det kun noen stopp med metroen før vi kom til de respektive flytogene våre. Anbefaler det hotellet pga beliggenheten - 10 min å gå til oxford circus, pluss busser og metro rett utenfor. Anonymous poster hash: 51098...0fc Det er faktisk en stor forskjell på London City/Heathrow og Stansted/Gatwick. Det koster en god del med transport til og fra de to siste, og det tar laaang tid. Med tanke på hotell er det viktigst å tenke på hvor man skal oppholde seg mest i byen og hva man skal gjøre, ikke hva som er praktisk med tanke på flyplassen. Anonymous poster hash: f0afa...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå