14062003 Skrevet 15. november 2003 #2 Skrevet 15. november 2003 Tror jeg fant en oppskrift på Bølgen og Moi sine websider. En halvkilo hvetemel. En svær dæsj olivenolje. En liten dæsj vann. En halv poste/brikke med gjær. Litt salt. Evt. krydder. Skal være en middelsseig deig. Heves en halvtime. Kjevles ut til ca. 5 pizzabunner og stekes i 3-5 minutter langt ned i ovnen. Varierende av mengde fyll varer disse 5 pizzabunnene til middag for 3-5 mennesker. Har laget dette to ganger - driiitgodt! Det jeg gjør er å rive forskjellige ostetyper, hakke løk, presse hvitløk, skive tomater, ha pepperoni og stekt kylling/kjøttdeig klart i skåler. Så er det bare å velge ettersom pizzaene skal stekes - alle får det de ønsker.
Gjest Poirot Skrevet 15. november 2003 #3 Skrevet 15. november 2003 Mye olivenolje gjør susen. Ikke bruk kjevle, men lag deigen svært løs, og bruk olje og dra den ut med hendene.
Gjest valmue, ikke innlogget Skrevet 15. november 2003 #4 Skrevet 15. november 2003 Takker og bukker! Pizza skal bli!
Cecilie Skrevet 15. november 2003 #5 Skrevet 15. november 2003 Det er forresten meget viktig å kna deigen godt, helst 15 minutter. For så å la den heves i minst én time. Stek pizzaen på nederste rille i 7 min, på 300 grader. Som ellers nevnt er olivenolje viktig, men ikke for mye! Omtrent 4 ss (for to pizzabunner.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå