Gå til innhold

SOMMER JOBB! HJELP...


Nicky B

Anbefalte innlegg

Hallo!

Haaper noen der ute har noen raad til meg!

Sommerjobben jeg har hatt i 4 aar og som jeg skulle startet i om 5 uker har naa bestemt seg for at jeg er overfloedig i aar...icon_frown.gif

Som student i utlandet er det ikke saa greit aa finne noe hjemme uten at jeg er i landet og jeg har igjen 3 uker foer jeg kan reise hjem til sommeren.

Tenker litt paa aa skrive meg opp hos ett vikar byraa, men er litt redd for at det ikke skal bli nok jobbing paa meg.

Hvilket vikar byraa har folk best erfaring med?

Og er det noen som vet hvor man henvender seg for aa finne ut eventuelt ledige stillinger paa feks. Hennes og Mauritz etc?

Jeg ser etter jobber i Oslo omraadet, siden faren min ligger paa radium hospitalet og det er fint om ett familie medlem kan vaere i naerheten.

Takknemlig for alle raad og tips og erfaringer dere kan komme med!

icon_biggrin.gif

Klem, Vilya

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se i Aftenposten, på finn.no og sånt. Tror at det er flere sommerjobber der ute. Hvorfor ikke melde seg som "barnepike" i sommer. Mange barnehager er stengt i ferien og noen trenger sikkert en dagmamma noen måneder.

Ellers kan du jo gå rett inn i butikker og spørre etter personalansvarlig. lettere å få jobb når man møter opp i egen person. Tipper H&M har masse ekstrahjelper som jobber i ferien, så jeg vet ikke om det er lettere der enn andre steder.

Følg med på nettet du. Eller meld deg hos Manpower f.eks. Vet ikke hvordan det er med sommerjobber der, men det er lov til å prøve.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Hei Vilya!

Bor utenlands jeg også, og reiser hjem for å jobbe i mine ferier. Jobbene jeg har fått, har jeg skaffet meg igjennom familie, venner og bekjente.

Har du tenkt igjennom mulighetene for om noen kan være behjelpelig i din nærmeste omgangskrets?

Sommeren for 2 år siden hadde jeg ingenting da jeg kom hjem, men endte raskt opp med 3 jobber på en gang(!). Sykehus og offentlige instanser trenger hjelp, og tar ofte inn folk på sine egne ansattes anbefaling.

Lykke til i leting etter jobb!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...