Gå til innhold

Hvilken av disse rettene er sunnest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ut og spise neste uke. Jeg er for tiden opptatt av å spise sunt og trener ganske mye, og jeg har lyst på en koselig kveld ute uten at hele opplegget mitt er spolert nå som jeg er så godt i gang.

Kan dere hjelpe meg og se på denne menyen og hjelpe meg å velge de sunneste rettene?

Tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal godt gjøres å spolere hele opplegget ved å unne seg én koselig kveld. Og med "sunn" ser det ut som om du mener "har lite kalorier"? Det blir ganske vanskelig å svare på, siden vi ikke aner størrelsen på porsjonene, hvor fete sausene er, hvor mye smør det er på grønnsakene etc. etc.

Hvorfor ikke spise akkurat det du har lyst på, og heller spise ekstra sunt resten av uka, og kanskje legge inn en ekstra trening? Eventuelt bare slappe helt av, siden én middag ikke vil gjøre noen som helst forskjell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg skulle spist på Ekebergrestauranten så hadde jeg spist akkurat det jeg hadde lyst på og heller tatt litt ekstra trening før og etter.

Skrevet

Jeg skal ut og spise neste uke. Jeg er for tiden opptatt av å spise sunt og trener ganske mye, og jeg har lyst på en koselig kveld ute uten at hele opplegget mitt er spolert nå som jeg er så godt i gang.

Kan dere hjelpe meg og se på denne menyen og hjelpe meg å velge de sunneste rettene?

Tusen takk :)

Det kommer jo helt an på hvordan du definerer "sunt". Innebærer det reduksjon av fett og sukker i maten for å gå ned i vekt? Eller innebærer det lavkarbo for å gå ned i vekt? Eller tenker du på hvilken mat som inneholder sunt fett og vitaminer og som er godt for hjertet?

Jeg ville valgt akkurat det jeg hadde lyst på hvis jeg skulle spise på Ekeberg.

Generelt kan man si:

- Velg fisk fremfor rødt kjøtt

- Velg kokt mat fremfor stekt

- Velg sorbet fremfor fløteis

Men ærlig talt. Ingenting på denne menyen ødelegger for en sunn livsstil.

Gjest *Maja*
Skrevet

Gå på restaurant og spis det du ønsker...En gang i blandt må en kunne unne seg noe ekstra. Ta 10 minutter ekstra på mølla dagen derpå om det er det om å gjøre, men ikke la et sunt kosthold bli til en besettelse der du aldri kan unne deg noe ekstra...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt fisk. Uansett, kokker elsker smør og oljer, men på finere restauranter er det vanligvis svært små karbo-porsjoner. Jordbær til dessert og fisk til de to første og du overlever.

Skrevet

På Ekebergrestauranten er det så innmari god mat at du kan unne deg den (til du blir mett, stopp å spise når du er mett) og ha god samvittighet. Sier forøvrig som de andre her, at fisk er bedre enn kjøtt og sorbet eller frukt er bedre enn fløteis, sjokolade og denslags.

Nam nå fikk jeg lyst på Ekebergrestauranten besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...