AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Jeg forsøker å slanke meg, og trodde det skulle gå bra denne gangen. satser ikke på noen diett, men på å ligge i kaloriunderskudd, og trene masse. For jeg vet det er ved en slik måte jeg kan klare å opprettholde det. Men så var det jentekveld, og det var kjøpt inn såå mye sjokolade, potetgull, og alt mulig slags søtsaker. jeg hadde bestemt meg for å spise litt, men det ble til mer, som ble til enda mer, og havnet til slutt på sikkert 2000 kcal bare den kvelden. Skjer dette med dere andre slankere? hva gjør dere for å kunne komme ned på jorda? plutselig ligger jeg jo på 3500 kcal i dag, som ødelegger for hele uken og er jo veldig demotiverende! jeg vet jo hva jeg må gjøre. skjerpe meg resten av uken, og trene mer. i morgen blir det to fjellturer! men jeg lurer egentlig på om dette skjer med dere andre bare? og hva gjør dere når det skjer? trener dere ekstra? eller tenker dere, shit, jaja neste uke får bli bedre? dette er bare så frustrerende.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Jeg trener fast 5 dager i uka, og hver lørdag har jeg spisedag, dvs at jeg kan spise opptil 3-4000 kcal om jeg føler for det. Jeg spiser alt jeg har lyst på jeg Det ødelegger aldri for meg, fordi resten av uka fører jeg videre mitt vanlige kosthold, eller jevner det ut over en uke, alt ettersom. Men jeg velger å spise godis og snop på dager jeg ikke trener, det ødelegger for meg dagene jeg trener, har ikke like mye overskudd og energi. Ikke vær redd, det der er ingenting, det tar du fort igjen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Men får du til og gå ned i vekt når du har en slik dag? eller ligger du på en stabil vekt?
Redbull Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Syns du skal kose deg også, en gang i blant, og være mer nøye i hverdgen tren litt ekstra alle går på en "smell" nå og da
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Jeg gikk ned 18 kg på 6mnd for noen år siden ved å spise sunt hver dag,bortsett fra 1 dag i uken! Den dagen ga jeg meg selv lov til å spise hva jeg ville og det ble mye sjokolade for å si det sånn Så for meg ødela den spisedagen tydeligvis ingenting.Ikke tenk på det,bare fortsett å spis sunt du,ts
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 En sånn spisedag ødelegger ikke noe som helst for meg heller, det legger seg rett og slett ikke på kroppen når det skjer såpass sjelden. Selv om vekta viser en god del dagen etterpå så er det fordi karbohydartene binder vann, men det forsvinner igjen.
¤flicka¤ Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 Jeg vil ikke kalle det en smell, men en helt normal ting å gjøre en gang i blant.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Jeg har ingen fast dag jeg får spise hva jeg vil, men hvis jeg eks vet at jeg skal på jentekveld på fredag eller bryllup om tre uker, er det gulrota som holder meg unna godteskapet frem til da... Og hvis jeg går på en uplanlagt smell prøver jeg å fokusere på hvor flink jeg faktisk har vært i forkant av det smellen, heller enn selve smellen, også da får jeg ektra motivasjon til å fortsette treningen etterpå. Det er viktig å kunne leve også og gi seg selv en forsterker (gulrot) innimellom...
Gjest *Maja* Skrevet 22. juni 2011 #9 Skrevet 22. juni 2011 I en ellers sunn hverdag så skal en ikke ha dårlig samvittighet med en spisedag i uka...En trenger en dag der kroppe kan få litt kalorioverskudd og en kan unne seg det en ellers ikke spiser... Jeg har en dag i uka der jeg spiser cookies, kokosboller, sjokolade, pizza, lasagna eller hamburgere...Vekta mi ligger ligger stabilt uke etter uke, selv om jeg dagen etter spisedagen veier 1-2 kilo ekstra...det er bare vannvekt, er borte etter en dag. Ikke bare gjør en slik spisedag det lettere å styre unna usunne ting i hverdagen, men det ekstra kalorioverskuddet gjør at du yter ekstra sterkt på trening dagen etterpå
CoffeeCup Skrevet 22. juni 2011 #10 Skrevet 22. juni 2011 Jeg syns ikke du bør ha så dårlig samvittighet for dette. Det er helt greit å skeie ut innimellom! Jeg skeier ut hver helg, men har fortsatt gått ned flere kilo! Tror det bare ødelegger den mentale innstillingen din når du psyker deg ned som dette. Vi må unne oss noe godt innimellom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå