Gå til innhold

Vet det har vært mange navnedebatter her i det siste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter barn i august, barn nummer 2. fra før har vi en gutt som heter Embrik :) Vi har satt opp navnelister men blir ikke enige og vil gjerne høre deres mening. for at det skal være rettferdig, har jeg blanndet mine og mannens forslag i listen under ;)

Jentenavn vi liker:

Vilma

Selma

Mirian

Kajsa

Nicoline

Guttenavn vi liker:

Vilmer

Silas

Sidner

Gustav

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de navnene du presenterer, synes jeg du skal gå for følgende:

Jente: Enten Selma eller Kajsa

Gutt: Gustav

(Jeg må bare kommentere navnet "Silas". På norsk er det alt for nært flere normale ord, som f.eks. seilas og stilas. Det høres også for meg veldig unaturlig ut på norsk)

• Liker 3
Skrevet

Vilma eller Selma av jentenavnene :)

Vilmer hvis jeg må velge av guttenavnene.. Synes Gustav er fint, men synes ikke det passer med Embrik!

Ellers hadde jo Embrik og Embla passet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nicoline liker jeg godt.

Ingen av guttenavnene jeg likte, egentlig, men Gustav.

Skrevet

Kajsa og Vilmer.

AnonymBruker
Skrevet

Merklig liste. Likte Vilma best, og av guttenavnene likte jeg kun Gustav.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vilma og Gustav.

Skrevet

Likte kun Vilma jeg. Hadde forresten en hund tidligere, som het det:)

Gjest Ida (TS)
Skrevet

Merklig liste. Likte Vilma best, og av guttenavnene likte jeg kun Gustav.

Hehe :) Den er nok merkelig fordi jeg og mannen har litt forskjellig smak når det gjelder navn! Vi måtte finne et kompromiss sist gang vi skulle velge navn, så kan nok være at det skjer denne gangen også... :sjenert:

TS

Skrevet

Selma og Kajsa er finest, men synes Kajsa blir veldig "barnenavn". Høres rart ut når en voksen kvinne presenterer seg som det. Gustav er det eneste guttenavnet som høres ok ut i mine øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Kaisa.

Skrevet

Vilma og Gustav.

Enig.

Gjest Gjest
Skrevet

Er dere svenske? Alle navnene er svenskklingende. Og annahver unge heter noe slikt om dagen.

Ingen av disse navnene sa meg noe annet enn "svensk".

• Liker 1
Skrevet

Venter barn i august, barn nummer 2. fra før har vi en gutt som heter Embrik :) Vi har satt opp navnelister men blir ikke enige og vil gjerne høre deres mening. for at det skal være rettferdig, har jeg blanndet mine og mannens forslag i listen under ;)

Jentenavn vi liker:

Vilma

Selma

Mirian

Kajsa

Nicoline

Guttenavn vi liker:

Vilmer

Silas

Sidner

Gustav

Vilma eller Kajsa

Vilmer eller Silas

:lurer på om jeg traff navn fra dere begge eller bare en: :ler:

Skrevet

kajsa er ikke mye fint. Vet om flere hunder som heter kajsa. Vilma minner om en tegneserie figur og er rett og slett stygt navn. Selma er det eneste jeg likte. Gutte navnene var rare utenom Gutav.

• Liker 1
Skrevet

Syns Vilma og Vilmer passer til Embrik! :)

Gjest Ida (TS)
Skrevet

Takk for alle innspill så langt.

Tenkte jeg likevel kunne røpe hvilke navnneforslag som er mine og vilke som er mannen sine...

Mine: Vilma, Selma og Nicoline (Nicoline er oppkalling etter min oldemor), Vilmer, Silas og Sidner (Sidner er oppkalling etter min grandonkel - som er svensk).

Mannens: Mirian (oppkalling fra hans familie), Kajsa, Gustav (han klarer ikke å finne andre guttenavn han liker :fnise:).

Sist gang vi ventet barn sto han fast på Henrik og jeg ville ha Emilian. Jeg syntes han hadde kjedelige forslag og han synes jeg hadde sære forslag :sjenert:. Så kom vi over navnet Embrik (som vi fant i en slektsbok - laaaangt ute i min slekt), og dette likte vi begge to + at det var praktisk talt et kompromiss mellom de to navnene...

Hmmm..ike lett

Skrevet

Jentenavn vi liker:

Vilma

Selma

Mirian

Kajsa

Nicoline

Guttenavn vi liker:

Vilmer

Silas

Sidner

Gustav

Gustav eller Vilmer av gutenamna.

Likar i grunnen ingen av jentenamna... Har dårlege assosiasjonar til Selma, Vilma tykkjer eg er eit sånt "svensk motenamn", Mirian var berre merkeleg (kva er gale med Miriam?). Viss eg måtte velgje, hadde det blitt Kajsa eller Nicoline, men ville skrivi Kaisa og Nikoline. Kva med Kaja, forresten? Tykkjer det er mykje penare enn Kajsa.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...