Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet alle 3 spirene før 10 uker og ingen av gangene var jeg kvalm. (hadde vonde bryster, holdepine og trett).

Nå er jeg gravid igjen (5 uker bare) og heller ikke denne gangen er jeg kvalm og jeg klarer ikke å se på det som noe annet enn et dårlig tegn. Vet det er dumt å tenke slik, men jeg klarer ikke la være. :(

Vet mange vil si at jeg er heldig som ikke blir kvalm men jeg skulle faktisk gitt mye for å campe oppi doskåla akkurat nå.. :kvalm:

Jeg har også en meget stressende jobb og jeg lurer på om jeg skal snakke med legen om dette. Jeg har hørt at det ikke er bra for spiren med stress (det er såpass stressende at jeg faktisk kjenner at jeg har høy puls og er andpusten når jeg tar dopause).

Jeg har egentlig ikke samvittighet til å være borte fra jobb siden jeg har en nøkkelrolle, men etter 3 sa så har jeg også lyst til å tenke på meg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest lirus87
Skrevet

Hei

Desverre vet jeg hvordan det er å oppleve sa, hadde min andre på 6 mnd for snart 2 uker siden:( Det er veldig vondt. Men i den forbindelse så var jeg hos både lege og gynekolog. Og det jeg fikk beskjed om som jeg fant veldig beroliggende var at siden jeg har hatt to sa på 6 mnd så blir jeg i allefall gravid. Det er vanskelig og si hva som er normalt når det kommer til graviditet, fordi vi alle er forskjellig, men det er de begge kunne si var høyst unormalt var at damer som blir gravide ikke ender opp som mødre til slutt. Etter 3 sa så har du rett til å bli undersøkt for habituell abort, det vil si at de sjekker om det kanskje ligger en årsak bak at du mister.

Denne gangen er du jo gravid igjen, og jeg synes det høres lurt ut av deg å snakke med legen og kanskje være litt egoistisk i forhold til jobben, og kanskje få deg en sykemelding om dette er det beste for deg. Har lest veldig mye om graviditet og aborter på nett, men aldri sett noe sted at mangel på kvalme skulle bety at en ny sa er på vei. Snakk med legen din og be om å bli fulgt opp litt ekstra (ikke mye de kan gjøre så tidlig i graviditeten) men du kan kanskje få tidligere ultralyder for å se om alt er bra.

Ønsker deg uansett lykke til :) Krysser fingrene for at det skal gå bra med deg denne gangen :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos legen ang abortene?

Etter tre SA/MA så har du nemlig krav på utredning for habituell abort.

Kanskje finner de en grunn til at du mister?

Skrevet

Både god oppfølging med hyppige ultralyder og liberal holdning til sykmelding er vanlig ved habituell abort. Jeg var på fire ultralyder før uke 12, men jobbet fullt fram til slutten av svangerskapet. Ta en tur til legen, så finner dere ut sammen hva som er riktig for deg.

Og når det gjelder kvalme, trenger det ikke å ha noen betydning. Jeg var mest kvalm i min første graviditet, som endte i SA i uke 9. Jeg kjente litt kvalme også i fjerde graviditet (som gikk bra), men ikke noe mer enn de gangene jeg mistet.

Lykke til! :klemmer:

Skrevet

Hei :klemmer:

Bli god venn med legen din, han kommer til å gi deg masse sykemeldinger, det viktigste er jo at barnet ditt overlever. :) Jeg vært gravid tre ganger, de to første endte med SA. Da var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Så langt er jeg fortsatt gravid, og føler at jeg er over "kneika". Jeg ble heller ikke kvalm før i uke 7, og da var jeg kvalm i tre dager, før alt gikk tilbake til normalen. :) Noen har rett og slett lite symptomer, sånn som meg. Det skal gå bra! :)

Skrevet

Siden du har såpass mange aborter så syns jeg du skal ta en tur til legen din og be som spesiell oppfølgning i dette svangerskapet så fort som mulig. Og du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for en eventuell sykemelding!! Ingenting er viktigere enn hva som skjer i kroppen din akkurat nå. Håper det går bra med deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...