Gå til innhold

Matretter i Tyrkia, noen som MÅ prøves?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen spesielle matretter i Tyrkia som man bare MÅ prøve?

Evt. unngå?

Er maten veldig sterk der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syffe
Skrevet

Jeg er veldig glad i tyrkisk mat :) Kan ikke noen navn på rettene, den eneste jeg kan navnet på er Tava og det er i hvert fall veldig godt! Jeg syns ikke tyrkisk mat er noe sterkt, men jeg opplever at det ikke skal så mye til for at de fleste nordmenn syns det er sterkt. Men på restaurantene i f.eks turistbyen Alanya er det omtrendt bare internasjonal mat (dvs. burger, pommes frites, omelett, grillspyd, etc), men noen steder får man mange små retter med forskjellige ting. Det er veldig spennende! På tyrkiske aftener (noe som blir arrangert for turister rundt om på hotell) skal de også ha tyrkisk mat.

Det er en type pølse, vet ikke om den er direkte tyrkisk, men man får den i hvert fall i Tyrkia. Den heter noe à la zujuk (aner ikke hvordan det skrives, men det uttales slik i hvert fall :fnise:). Den er litt sterk.

Alt i alt (jeg har erfaringer fra både turistby, og hardbarka tyrkerhjem) mener jeg at tyrkisk mat er veldig spennende og godt. Ikke spesielt sterkt, men annerledes :)

Skrevet

Jeg er en som ikke er spesielt glad i sterk mat, men jeg synes maten er veldig god. Anbefaler deg Pide, en slags tyrkisk pizza som er veldig god. Min personlige favoritt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...