Gå til innhold

Skal si opp jobben i morgen...HVORDAN GÅR JEG FREM?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært fast ansatt som selger i butikk i snart 6 mnd-er.. Jeg har erfaring fra samme type butikk 5 år tilbake.. Den siste tiden er det mange som har sagt opp, og butikken sliter litt med bemanning. Jeg trives utroooolig godt, og kommer kjempe godt overens med sjefen.. Tingen er bare den at samboeren min skal flytte til Sverige for å studere, noe jeg selvfølgelig må bli med på <3

Jeg er fortsatt i prøvetid med 2 ukers oppsigelse frem til fredag da!! Jeg gruer meg utrolig mye til å si opp :( Sjefen har sagt til meg mange ganger at han håper at jeg blir i mange år :( What to doooooo??

Jeg må gjøre det i morgen... Jeg kjenner at det bare knyter seg i magen og at jeg blir små kvalm :( Vi snakker veldig bra sammen, og sender ofte meldinger til hverandre!

Hva skal jeg gjøre?? HVordan sier jeg det ?? Hjelp :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette pleier jeg å gjøre:

1. Skrive et kort, formelt brev hvor det ganske enkelt står at "Jeg sier opp min jobb som x fra og med xx.xx.xx. Siste arbeidsdag xx.xx.xx" eller noe i den duren.

2. Går inn til sjefen og sier "Jeg har dårlige nyheter. Jeg må si opp fordi x". Vi snakker litt, jeg nevner når siste arbeidsdag blir, sjefen sier seg enig og skriver "Sett dator xx.xx.xx" og undertegner på oppsigelsesbrevet.

That's it, egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal levere skriftlig oppsigelse.

"Jeg, idahelenen sier herved opp min stilling som xxx ved xxx. Oppsigelsen gjelder fra dato xxx med oppsigelsestid tilogmed dato xxx.

Mvh

idahelene"

Så leverer du den til sjefen, og sier noe sånt som "jeg må dessverre si opp fordi jeg skal flytte utenlands".

Om sjefen blir sur så er det fryktelig uproft. Det er ikke din feil eller ditt problem at mange har sagt opp i det siste.

Skrevet

Jeg sa opp jobben min i forrige uke. Hadde det på samme måte som deg, og gruet meg enormt mye. Visste ikke hva jeg skulle si eller noen ting! Når alt kommer til alt må du jo bare si sannheten. Si det som det er, du kan jo ikke gjøre noe annet? Sjefen din kommer nok kanskje til å bli litt skuffet, men hvis dere har et så godt forhold som du sier, så vil nok h*n være glad på dine vegne, for at du skal flytte med kjæresten din :)

Lykke til!

Skrevet

Spør om du kan få snakke med han på tomannshånd. Og på forhånd har du skrevet oppsigelsen, for de må nok ha den skriftlig, og har den med deg i veska. Der står det bare "Oppsigelse. Jeg sier med dette opp jobben som butikkansatt hos XXX, med virkning fra XX/XX-2011. Takk for en fantastisk tid!" og underskrift.

Men sett deg og snakk med sjefen, start med å si at du stortrives og synes det er kjempebra å jobbe der. At du føler deg veldig godt mottatt. "Men...nå har det seg sånn at kjæresten min har fått seg studieplass i Sverige fra høsten av. Han kommer til å bli der i X år, og jeg har valgt å bli med ham. Så da må jeg dessverre si opp. Jeg synes det er kjempesynd, og beklager at jeg setter dere i en vanskelig situasjon. Det er synd jeg må gjøre dette allerede nå i prøvetida, men jeg håper du forstår."

Og så kan du si at du gjerne jobber i sommer (hvis du kan da), og at du håper de klarer å finne noen som kan ta over for deg.

Få ham til å skjønne at du digger jobben, men at uforutsette ting har gjort at du må velge den bort.

Da jeg sa opp var det verste å gå inn døra til sjefen og si de første ordene. Så løsna det. :-) jeg slutta fordi jeg hadde blitt syk av jobben, så jeg hadde ikke noe positivt å komme med akkurat.. det har jo du, du kan skryte av jobben og si mye positivt om at han er en god sjef og at om ikke det hadde vært for kjæresten din hadde du gjerne blitt der lenge. :-)

Lykke til!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...