Gjest Donna Skrevet 15. november 2003 #1 Del Skrevet 15. november 2003 Hehe jeg såg en morsom sketsj på tv her om dagen med to som ligger og koser seg - og så er det frem med kondomen - men hun dama blir ikke fornøyd ....5 er ikke nok 10 er ikke nok - og han begynner å lure på hvor mange ganger hun er vant med å gjøre det - men så er det rett og slett bare safe sex hun er ute etter - lag på lag altså Så derfor- er de tynne kondomene mye dårligere enn de tykkere? Hvor ofte har dere opplevd at de har sprukket? Er dette "vanlig"? Hvilke tynne kondomer er best når det kommer til sikkerhet og til nytelse? For meg har det med nytelsen ikke noe å si - deter jo godt uansett - men for han som skal ha den på så forstår jeg jo at det utgjør en viss forskjell. Men så var det dette med sikkerheten da .............. Altså - hvilke gir både nytelse og bra beskyttelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannen Skrevet 15. november 2003 #2 Del Skrevet 15. november 2003 Man kan sikkert få "rimelig god" sikkerhet med kondomer, men "god" nytelse? Aldri i verden. Sex med kondom på pikken gir ikke annen nytelse enn det visuelle. Altså, man ser at man knuller dama og blir kåt av det, men noen særlig nytelse ellers gir det ikke. Sex med og uten kondom for en gutt er altså to vidt forskjellige opplevelser. Å tro noe annet er å bli lurt av reklamen. SHO-SAN skal være den tynneste kondomen, dette er hva reklamen sier om SHO-SAN: Nærmere kan du ikke komme. Cho-San er transparent, profilert og glidemiddelbehandlet. Den mikrotynne kondomen... Nærmere kan du ikke komme. Cho-San er transparent, profilert og glidemiddelbehandlet. Okeido: Den ekstra romslige og sikre kondomen... Okeido er litt lengre, bredere og tykkere enn mange andre kondomer. Den ekstra tykkelsen gjør den også ekstra sikker. Transparent og glidemiddelbehandlet. Profil er norges mest solgte kondom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 15. november 2003 #3 Del Skrevet 15. november 2003 Man kan sikkert få "rimelig god" sikkerhet med kondomer, men "god" nytelse? Aldri i verden. Min sambo har aldri klaget. Derimot får jeg hver gang høre hvor deilig det er å kjenne meg osv. Vi begynte med kondom etter år med p-piller, så det har ingenting med at han alltid har vært vant med kondom. Vi bruker forøvrig magic som gir han en ekstra klem som også kan ha sin virkning til å gi han bedre nytelse enn ved annen type kondom. Jeg tror det har litt med forventninger å gjøre. En forventning om at det aldri kan bli godt med kondom, og da blir det selvoppfyllende profeti - det blir bare ok pga kondom. Noe som igjen fører til at den kvinnelige partner tar dette til seg og begynner på annen prevensjon for mannen sin del. Mannen slipper da venne seg til tanken og det praktiske ved kondom og blir sittende for alltid med det negative synet på bruken av kondom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2003 #4 Del Skrevet 15. november 2003 For noen år siden brukte jeg Magic kondomene. Han jeg da var ilag med syns den var ok fremfor de andre! Helt til den dagen vi var litt for "voldsomme" :oops: og den sprakk. Full fart til legen og få angrepilla osv... Fremdeles hadde vi flere kondomer igjen i den pakka, det samme skjedde da et par ganger senere!! Etter det var det ikke mer bruk av kondomet Magic. PROFIL derimot, er jeg utrolig fornøyd med og vet at også flere mannfolk selv foretrekker denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 15. november 2003 #5 Del Skrevet 15. november 2003 Har liten erfaring med dette. Har brukt kondom i tidligere forhold, men så lenge den satt der den skulle og var tett, var jeg ikke opptatt av verken navn eller andre ting. Heldigvis sprakk de aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 15. november 2003 #6 Del Skrevet 15. november 2003 Hei Første gang en venn og en vennine av meg hadde sex , sånn one night ting. Uansett kondomen sprakk , hun ble gravid. 9 mnd etter en liten baby. så bryllup 9mnd etter et barn til. Det var den one night stand tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. november 2003 #7 Del Skrevet 16. november 2003 Huff da ... :-? Kan se ut som om det blir den "lag på lag" varianten da ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 16. november 2003 #8 Del Skrevet 16. november 2003 Om alle her som har brukt kondom som ikke har sprukket skrev det her, kunne nok det blitt en lenger liste enn de som ikke har opplevd sprukket kondom. Når kondomen sprekker har det som regel med feil bruk å gjøre, som i å ta den på feil. Har opplevd sprekk en gang med den første kjæresten min. Hadde nok med at ingen av oss visste hvordan å ta den på riktig, eller mangel på øvelse. Ellers har jeg ikke flere sprukkede kondomer på rullebladet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisherman Skrevet 23. november 2003 #9 Del Skrevet 23. november 2003 Hei Vi har vært samboere i over to år og brukt kondom i mange år. Vi har enda ikke blitt foreldre... Jeg bruker stort sett bare PROFIL og er fornøyd med det. Selv med det på gir det fortsatt litt følsomhet. Etter noen sprekker i begynnelsen har vi ikke opplevd at kondomet sprekker de siste årene. Grunnen til at det sprakk i begynnelsen var brukerfeil som at jeg ikke var grundig nok med å klemme ut luften av kondomet før vi begynte, eller at jeg ble opphisset, tok på kondomet, og så gikk tilbake til forspill på henne og ble litt slapp før vi begynte. Nå venter vi til rett før samleiet med å ta på kondomen og har ikke hatt sprekk etter det. Selvfølgelig er det ikke så veldig sexy å måtte ta en "timeout" for å få på utstyret, men fordelen er at hun er trygg nok til å slippe seg løs 8) Av og til er tanken på å måtte på med kondom for å slippe inn i "det aller helligste" nok turn off til at jeg ikke orker samleie med om jeg er sånn halvveis opphisset. Noen som har noen gode tips for å overvinne et sånt problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #10 Del Skrevet 23. november 2003 Selvfølgelig er det ikke så veldig sexy å måtte ta en "timeout" for å få på utstyret, men fordelen er at hun er trygg nok til å slippe seg løs 8) Av og til er tanken på å måtte på med kondom for å slippe inn i "det aller helligste" nok turn off til at jeg ikke orker samleie med om jeg er sånn halvveis opphisset. Noen som har noen gode tips for å overvinne et sånt problem? Trenger det å bli Time-Out av det da? Tenk på alle de sexy måtene hun kan ta på ham kondomet da vel!! Mulig dere trenger litt trening, men påkledningen kan gjøres til en spennende og delig del av sexen. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #11 Del Skrevet 23. november 2003 Av og til er tanken på å måtte på med kondom for å slippe inn i "det aller helligste" nok turn off til at jeg ikke orker samleie med om jeg er sånn halvveis opphisset. Noen som har noen gode tips for å overvinne et sånt problem? Avslutt på andre måter, slik at kondom ikke er nødvendig. På kroppen hennes, i munnen (?), la henne komme mens du bruker en vibrator på henne el. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 23. november 2003 #12 Del Skrevet 23. november 2003 Avslutt på andre måter, slik at kondom ikke er nødvendig. På kroppen hennes, i munnen (?), la henne komme mens du bruker en vibrator på henne el. Du mener "hoppe av i svingen"? Farlig, farlig......... :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 23. november 2003 #13 Del Skrevet 23. november 2003 Har brukt kondom i tre-fire år, og kun opplevd en gang at det har sprukket, vi. :o Bruker litt BlackJack og litt Profil. Fornøyd med begge, egentlig. Må innrømme at jeg ikke kjenner så store forskjellen på mer eller uten kondom, jeg. Sambo merker kanskje forskjellen, men han mener selv at den er ganske minimal. .. og jeg brukte også p-piller i starten, så han er godt vant med det også. Når man har brukt kondom en stund, merker man nesten ikke den lille timeouten som trengs for å få den på. Det tar bare noen sekunder når man har treningen inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. november 2003 #14 Del Skrevet 23. november 2003 Du mener "hoppe av i svingen"? Farlig, farlig......... :fy: Nei, jeg mente ikke hoppe av i svingen, det har jeg ALDRI (bokstavlig talt) praktisert. Men god sex må ikke alltid slutte med en utløsning i kvinnens vagina. Man kan ha mange andre løsninger om man ikke ønsker å bruke kondom i ny og ne. Tar her utgangspunkt i at man har kost litt på forhånd, derav uttrykket "avslutt". Mente ikke at han skulle være inni henne i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 23. november 2003 #15 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg er enig med Joplaya i at følsomheten og nytelsen er helt o.k. med kondom, selv om det ikke er helt det samme som uten. Men et samleie er da mye mer nytelse enn bare selve penetreringen! For de som har problemer med tidlig sædavgang kan det t.o.m. hjelpe litt med på problemet at det blir litt mindre følsomt med kondom. Kondom er et bra prevensjonsmiddel for mange tilfeller(dessuten bra skydd mot kjønnssykdommer og hiv) og fortjener ikke å bli så utskjelt! Av de typene jeg har prøvd er synes jeg Profil er best! Har ingenting for seg med alle de fancy typene det reklameres så mye for etter min mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #16 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du lurer på hvor sterk en kondom er så rull ut en av samme type og ta en brutal slit å dra test, de er ikke SÅ dyre at du ikke kan offre en vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #17 Del Skrevet 24. november 2003 Profil sprekker også, heldigvis var det før den ble fyllt hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #18 Del Skrevet 24. november 2003 Sambo er mer "utholdene" med kondom Det er jo mange måter å tre på en kondom på, må jo ikke tre den på og så kaste seg på, selv om det blir ofte gjort her da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 24. november 2003 #19 Del Skrevet 24. november 2003 Synd de lukter så vond gummilukt ........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 26. november 2003 #20 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har aldri opplevd at en kondom har sprukket, men jeg har vært med på å bruke ei hel pakke en natt med umåtelig heftig sex. De sprakk ikke, men ble på en måte, øh pult i stykker :oops: Men har et vennepar som har blitt gravide tre ganger med kondom, og de kaller bare ungene sine 99%-ene Men som noen sa her, man hører jo bare om de det skjer med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå