AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Heisann håper noen kan hjelpe meg her! Kjøpte meg et nytt digitalkamera 6.juni iår, altså ca. 2 uker siden. Reiste til Tyrkia 11.juni og tok ibruk kameraet da. Er ennå på ferie og har brukt kameraet helt normalt. Symbolene bak på kameraet har forsvunnet, altså "gnidd bort". Ikke nok med det, men de siste dagene har kameraet bare blitt "svakere og svakere" og idag ble det helt dødt!! har tatt inn og ut batteriet flere ganger, ladet batteriet og. men ingenting går.. kommer bare opp denne meldingen på skjermen: "slå systemet av og på". Men, det funker ikke!! Føler dette har ødelagt resten av ferien min, da jeg ikke har noe kamera å ta bilder av alle minnene.. Er også veldig redd for at Elkjøp, hvor jeg kjøpte kameraet, skal tro at det jeg har ødelagt kameraet med vilje eller noe. Kameraet har verken fått vann på seg, fuktighet eller noe fall. Noen som vet om varmen kan ha noe innvirkning på et kamera? er nemlig 38 grader her i tyrkia nå.. kameraet har såklart alltid ligget i en kameravesker inne i en veske igjen, i SKYGGEN. æææ, utrolig frustrerende.. kjøpte kameraet bare for 2 uker siden
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Reklamér på det. det skal jeg bare utrolig irriterende at jeg ikke kommer hjem fra ferie før neste uke! er redd at elkjøp skal kreve å levere inn kamera på service - som pleier å ta mange uker - og så komme med at det er min feil at alt dette har skjedd.
Pinkee Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 På elkjøp har du 30 dager retur-rett, så du trenger egentlig ikke si ett ord om at det ikke fungerer, bare levere inn å få pengene tilbake. Å så kanskje kjøpe et annet kamera etterpå??
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 På elkjøp har du 30 dager retur-rett, så du trenger egentlig ikke si ett ord om at det ikke fungerer, bare levere inn å få pengene tilbake. Å så kanskje kjøpe et annet kamera etterpå?? ja, leste om dette. men jeg vil nok tro at de vil teste det og se at det er i skikkelig bruk før jeg får noe penger igjen? står på nettet at varen på være i opprinnelig stand. hm.. linsa på kameraet står utover nå, får den ikke inn igjen, helt klikka kamera forstår ikke hva som har skjedd, MÅÅÅ jo være en reklamasjon!!
Green Lady Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Nå jobber jeg riktignok ikke i Elkjøp, men i gullsmed, og hos oss er det aldri noe problem å komme med en reklamasjon på f.eks. klokker. Bare ta med kvitteringen og forklar hva som har skjedd/hva som er galt, så ordner det seg Av det lille jeg husker fra rettslære på vgs, så mener jeg du kan kjøpe et nytt kamera nå, og kreve erstatning for det fra Elkjøp da kameraet du kjøpte der ikke fungerer. Men dette må sjekkes opp, eller bekreftes av noen som har mer greie på dette enn meg, er tross alt seks år siden jeg satt med dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå