tonelise10 Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Nå vil jeg dra igang en skikkelig debat her inne om det å kle på seg og hvordan en ser ut. I dag når jeg var inne på et kjøpesenter og spiste lunch tenkte jeg ville se etter hvordan vi kvinner/jenter er i klesveien. Det som slo meg var at fy flate så mye "stygt" enkelte går kledd. Det må også sies at var mange som var pent kledd også. Det jeg la aller mest merke til var at var folk i trange bukser og ikke minst tights. Ja det var spesielt det siste plagget som sjokkerte meg mest. En skulle ikke tro at folk ikke hadde sett seg selv i speilet eller at speilet hadde vært oppfunnet. De tvar så stygt at jeg kan ikke beskrive det. En skulle tro det var et pølseskinn som var bare dratt på den nederste delen av kroppens. Det var ikke noe pent å se.. Også er da spørsmålet mitt: 1. Hvorfor klær ikke folk seg i de klærene som passer de best? 2. Har de ingen venninner som kan hinte om dette plagget passer deg ikke? 3. Ser ikke folk seg selv i speilet og sier "Herrgud dette var stygt.Jeg må da for all del finne noe annnet som passer bedre." 4. Finnes det ikke noen grenser på hva en skal ha på seg? Som sagt så var det ikke alle som var så stygt kledd. Mesteparten var veldig pent kledd og det passet til omgivelsene.. Hva mener du om dette her? Jeg mener at vi kvinner må være litt mer kritiske på hva vi kler oss i.....eller tar jeg feil??? Debatten er nå i gang....
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Hvorfor bryr det deg hvordan andre går kledd? Jeg går kledd i det jeg synes er behagelig. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Hvorfor skal behaglig være det styggeste ?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Hvorfor bryr det deg hvordan andre går kledd? Jeg går kledd i det jeg synes er behagelig. Ser kanskje at det kan oppfattes som noe krast. Det var ikke mening. Opplever selv mye klaging og er bare lei av det. Kan ikke se at jeg kler meg som en søppelfylling da, men tror mange vil kalle min klesstil for stygg. 1
Gjest *smak* Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Jeg elsker tights så jeg klarer ikke helt følge tankene dine der.. Hva synes du er kledelig da? 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 Hvorfor skal behaglig være det styggeste ? Den til AB 1. Da vil jeg bare si at det kommer an på øyet som ser. Jeg går ikke kledd stygt med vilje. Jeg vet ikke helt om jeg går kledd stygt heller. Men jeg kler meg behagelig og det jeg liker. Om andre har et problem med det får bli dems problem. Og hva er egentlig stygt? H**restilen som enkelte kaller det sier mange er stygt. Jeg synes den er sexy og pen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Ser kanskje at det kan oppfattes som noe krast. Det var ikke mening. Opplever selv mye klaging og er bare lei av det. Kan ikke SI at jeg kler meg som en søppelfylling da, men tror mange vil kalle min klesstil for stygg.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #8 Skrevet 21. juni 2011 Var den til AB 1. Sånn. Da er alle mine slurvefeil rettet får jeg såpe.
Gjest Consensio Skrevet 21. juni 2011 #9 Skrevet 21. juni 2011 Hvorfor bry seg om hvordan andre kler seg? Kanskje de syns at de er kjempefine, kanskje mange andre syns de er kjempefine...og du er en av de få som syns de kler seg stygt? Om man skal kle seg pent for alle mennesker (utifra hva DE syns er pent) så kan man jo ikke gå ut døra engang. Alle har nemlig forskjellige meninger. 2
FrøkenJosefine Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 Ehm.. det handler vel om smak? Mine klær kan sikkert være heslige for andre, men jeg føler meg fin som regel og da blåser jeg en lang marsj i om det behager noen andres smak! Hadde en venninne sagt til meg at noe jeg hadde på meg var stygt og ukledelig hadde jeg faktisk blitt litt lei meg og sur, skjønner ikke hvorfor vedkommende skulle bry seg med det! Heldigvis er det frihet her i landet, og vi kan ha på oss det vi vil! Alt fra burka til bikini! 2
tonelise10 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2011 Det jeg mener er... Finnes det ikke noen form for å være kritisk til hva en har på seg? Er dømmekraften helt borte? Jeg kan ta et eksempel, men vil vente med det til litt senere i debatten...
Gjest Tirkes Skrevet 21. juni 2011 #12 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Hva Josefine sier, og tre ganger til. Noen synes tights med en liten kjole og pene sko er smashing flott. Andre synes det er blodharry og tenker "Sånne klær vil jeg ha" til en dame med en enkel topp, blyantskjørt og sko dyrere enn hvermannsens månedslønning. Andre synes det er snobbete og liker en rocka stil, men litt slitte steinvaska jeans og tskjorter med trykk. Andre synes det er lurvete og foretrekker en casual stil med behagelige klær, jazzbukser og treningsbukser og en enkel hettejakke. Kult og ungdommelig. Andre synes det minner om latskap og foretrekker store topper med store mønstre og vide armer. Andre synes det er kjerringstil og foretrekker ensfargere topper med lav utringing og korte skjørt. Andre synes det er horete og foretrekker en city chic, med slim jeans, tøffe skinnsko og hvit bluse med MCjakke til. Andre synes det er wannabe.... ....Det er ikke rart det er så mange forskjellige mennesker du ser, TS! For vi er så forskjellige at vi er komfortable i forskjellige ting, og vi liker forskjellige ting. Hilsen Tirkes som er tvunget inn i foretningskvinne-klær fra mandag til fredag, 8 til 4, og trekker i hullete jeans og samboerens hettegensere etter jobb. Edit: Det er pokker til vanskelig å skrive uten feil når man har så lange negler at man høres ut som en halt hest som har blitt skremt nedover asfalten når man skriver. Rettet feil. Endret 21. juni 2011 av Tirkes 10
Tonka Skrevet 21. juni 2011 #13 Skrevet 21. juni 2011 Og hva er egentlig stygt? H**restilen som enkelte kaller det sier mange er stygt. Jeg synes den er sexy og pen. Her svarer du vel strengt tatt på ditt eget spørsmål - smak er individuelt. Jeg er helt enig med deg i at veldig mange damer (og menn...) kler seg veldig lite flatterende og at det ser ut som de har gitt opp før de i det hele tatt satte igang å prøve. Men så regner jeg jo med at mange av dem synes at de selv er kjempefine men at jeg ser ut som en dass. Vi er en jeansnasjon som dessverre er på vei til å bli en joggebuksenasjon, lik det eller ikke. Jeg er en av de som ikke liker det, men det er jo fint lite jeg får gjort med hvordan andre kler seg.
iskaffe Skrevet 21. juni 2011 #14 Skrevet 21. juni 2011 TS, akkurat den tights delen er jeg helt enig med deg i. Det er mange som ikke vet hvordan man bruker tights på en flatterende måte. Det er IKKE fint når tjukkeberter drar på seg syltrange tights uten å dekke til stumpen, og alt av skavanker, hengerumper, trusestrikker og celulitter blir fullt synlig for hele resten av verden. Ikke det at jeg har noe med hvordan andre kler seg, men jeg kjenner jeg blir litt flau på dems vegne. Ellers er jeg ganske glad i tights og bruker det ofte. Som oftest under shorts og kjoler. De er enkle å kombinere og man kan bruke dem som både koseplagg og ute på byen. 1
Tonka Skrevet 21. juni 2011 #15 Skrevet 21. juni 2011 TS, akkurat den tights delen er jeg helt enig med deg i. Det er mange som ikke vet hvordan man bruker tights på en flatterende måte. Det er IKKE fint når tjukkeberter drar på seg syltrange tights uten å dekke til stumpen, og alt av skavanker, hengerumper, trusestrikker og celulitter blir fullt synlig for hele resten av verden. Ikke det at jeg har noe med hvordan andre kler seg, men jeg kjenner jeg blir litt flau på dems vegne. Ellers er jeg ganske glad i tights og bruker det ofte. Som oftest under shorts og kjoler. De er enkle å kombinere og man kan bruke dem som både koseplagg og ute på byen. Bare som et eksempel - ikke for å henge ut Iskaffe; Jeg synes tights ser like jævlig ut på alle, uansett vekt/høyde/størrelse o.s.v. Har aldri sett et menneske som i mine øyne kler tights, og jeg hadde aldri gått ut døra i det. Man kler seg forskjellig fordi man liker forskjellige klær. 1
Gjest idakaroline Skrevet 21. juni 2011 #16 Skrevet 21. juni 2011 Dette syns jeg var tåplig! Ikke rart det er mye dritt og lav selvtillit hos folk når man blir gransket opp og ned på den måten. Folk går i akkurat det de selv vil! Hvorfor skal jeg henge meg opp i det? Kanskje det ikke er spesielt pent eller kler personen, men hva kan jeg gjøre med det? Ingenting, for jeg har ikke noe med hva andre går med. Det samme gjelder jo meg selv - jeg går med det jeg liker og syns er behagelig. Det finnes helt sikkert mange som absolutt ikke liker det jeg går med også, men hva så? Alle er forskjellige og liker forskjellige ting. Tenk hvor ufattelig kjedelig verden hadde blitt om alle likte det samme. Nei, makan til tøv!
Gjest Smørbukk Skrevet 21. juni 2011 #17 Skrevet 21. juni 2011 Det hender seg at jeg også ser et par ganger etter folk og tenker "hadde du virkelig på deg det der?? ", men tenker også at man setter ikke med vilje på seg noe man ikke synes er pent. Smaken er som baken, også klessmaken, så det jeg synes er fint, er ikke sikkert at andre synes er fint. Selv synes jeg tights er veldig ålreit, spesielt om sommer'n! Men har ikke på meg tights og t-skjorte, da vil jeg ha noe som dekker rompa sånn at ingen evt mot formodning skulle kunne se gjennom 2
Gjest Tirkes Skrevet 21. juni 2011 #18 Skrevet 21. juni 2011 Synes tights er helt ålreite dyr, og jeg bruker dem som alternativ til strømebukse under skjørt/høye støvletter om høst/vinter. Alt til sitt bruk, I guess. 1
defaitist Skrevet 21. juni 2011 #19 Skrevet 21. juni 2011 Jeg er helt enig med deg TS. Det er uinspirerende; men på den annen side kan jeg med sikkerhet vite at jeg ser nærmest smashing ut i forhold til veldig mange andre. Disse menneskene går med det som er beyond behagelig, og er ikke villig til å ofre litt en gang for å se bra ut. Dessuten er det mange som synes at mote er teit, og kler seg deretter. Dette blir ofte stygt for det moteriktige øyet. Mener ikke at all mote er fint, tvert imot. Man trenger heller ikke være moteslave for å kle seg OK. Men noen henger igjen fra forrige året og året før der igjen.. og så videre.
kaprifolen Skrevet 21. juni 2011 #20 Skrevet 21. juni 2011 Jeg har havnet i en sær situasjon, hvor det forventes at jeg er trendy på jobb, og da gjør jeg det, selv om det ikke er alle trendene jeg er så fan av! Synes vi er i en fin fase nå, hvor "alt" er lov! Men noen burde kanskje se at en ikke kler trenden, være seg pga alder, fasong, stilling eller annet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå