AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Har en generell mangel på allmennkunnskap eller det jeg oppfatter som allmennkunnskap og da er det så greit å kunne spørre her på KG:) Uansett, jeg lurer på sånn økonomisk om det lønner seg og kjøpe en 2-roms eller 3-roms? Innser at det er mange variabler, men la oss late som om det er helt uproblematisk å sammenligne:) jeg lurer på sånn i forhold til verdiøkning og videresalg, er det lettere å selge en 3-roms? Tjener man mer på det? Hilsen Noob PS: (Alt er relativt altså, men er det noe man burde vite i forhold til denne problematikken? som jeg ikke vet, siden jeg er helt fersk på dette?) PPS:(Og er det noe i dette "de" sier om at det kommer et krakk om noen år? I 2012?)
Gjest Tirkes Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Tja, det spørs. Det svaret hadde du nok ikke forventa. Men, jeg personlig ville valgt en 2 roms med litt størrelse på soverommene da det er lettere å selge store lyse rom enn mange krokete rom. Flere store rom gir også kjøpere muligheten til å dele av et rom ved behov og man kan dermed nå ut til litt flere mulige kjøpere. Dette så sant jeg ikke hadde hatt behov for 2 soverom. Jeg ville også sett på 2roms i "min" prisklasse nærmere sentrum heller enn 3roms leiligheter på samme prisnivå litt lengre unna. Veldig åpent spørsmål, egentlig. ^^ 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Jeg velger å vinkle spørsmål og svar litt annerledes: Om jeg hadde hatt råd til en 3 roms, ville jeg kjøpt den framfor å kjøpe en 2 roms. De fleste finner jo ut at de trenger større plass etterhvert (?), og da er det bedre å slippe flytteprosessen. Det koster jo å selge en leilighet. men så er det jo definisjonen av en 2 roms og en 3 roms. Det finnes 50 kvm leiligheter som er definert som 3 roms (ved at kjøkken er flyttet inn i stue) og jeg har sett 80 kvm store leiligheter som har planløsning som en 3 roms. Og hvis det kommer et "krakk" om noen år vil jo ikke det påvirke deg så lenge du bor i boligen og ikke blir tvunget av banken til å selge med tap for heller å begynne å leie. Så lenge prisenen på alle boligene faller/stiger spiller det jo ikke så stor rolle. Og hvis det er en bolig du skal bo i lenge slutter man etterhvert å tenke så mye på eventuell verdistigning osv. da velger man bolig utfra hvor man vil bo og hva man selv liker (hvis man liker bolig med små rom kjøper man det!).
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 3-roms! 2-roms blir veldig fort veldig liten når man får barn.
FoxyFish Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Vi valgte treroms og har ikke angret siden! Det er så fint å kunne ha oppbevaringsplass, klestørkeplass og gjesterom på et og samme sted! Dessuten er det deilig å lukke døra til rotet. Når det kommer barn inn i bildet er det også selvsagt et kjempepluss med ekstra rom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå