fuerza Skrevet 21. juni 2011 #1 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg skal på visning på en leilighet. Den er i det øvre skiktet av hva jeg er villig å betale og for å være helt sikker på at den ikke overstiger grensen min lurer jeg på hva "vanlige" utgifter i måneden er for: -Strøm -varmt vann -internett -kabel-tv Har alltid leid med alt inkludert i husleien, så jeg aner virkelig ikke. Er det mer faste utgifter i forbindelse med leilighetsleie jeg bør tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 21. juni 2011 #2 Del Skrevet 21. juni 2011 Strøm avhenger jo veldig av størrelse, isolasjon, oppvarmingsalternativer, etc. Varmtvann går under strøm så lenge det er egen varmtvannsbereder i leiligheten. Internett og kabel-TV blir det du gjør det til. Hvis du vet hvilken tilbyder det er snakk om, så er det bare å gå på nettsidene til denne og sjekke. Internett finnes fra småpenger til flere tusen i måneden. Du kan nok få internett gjennom kabelen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg skal på visning på en leilighet. Den er i det øvre skiktet av hva jeg er villig å betale og for å være helt sikker på at den ikke overstiger grensen min lurer jeg på hva "vanlige" utgifter i måneden er for: -Strøm -varmt vann -internett -kabel-tv Har alltid leid med alt inkludert i husleien, så jeg aner virkelig ikke. Er det mer faste utgifter i forbindelse med leilighetsleie jeg bør tenke på? Sist jeg leide så hadde jeg en leilighet på 75 kvm. Vi var tre i leiligheten, en voksen og to barn. Det med barn genererer litt mer bruk av strøm Strøm: Snitt 1600 kr måneden gjennom året (vv inkl) Internett: 400 kr Kabel:160 kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 21. juni 2011 #4 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvor stor er leiligheten? Er den isolert? Kan varmt vann være inkludert i fellesutgiftene? Internett avhenger av hvor bredt bredbånd du skal ha, men et sted rundt 300 kr ligger det på her i heimen. Kabel-tv kommer helt an på kanalutvalget. Get startpakken koster vel kanskje 200 kr, men dette er lett å finne ut på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg er som sagt litt blank på dette, så takk for svar Har ikke vært på visning ennå, så tenker jo å forhøre meg litt med megler det. Men liker å være litt forberedt. Leiligheten er 38 kvm og ganske ny. 1. etasje i blokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #6 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg leier en 42kvm. Strøm varierer VELDIG. Alt fra 400 om sommeren til 4000 om vinteren. Varmtvann betaler jeg ikke? Inni husleien/strømmen? Aner ikke. Internett/bredbånd er fast pris 540/mnd, men jeg bruker å ligge på ca 1100. Canal Digital på 279,-/mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 21. juni 2011 #7 Del Skrevet 21. juni 2011 4000 i mnd for 40 kvadrat var da veldig? Gamle vinduer kanskje? Jeg hadde 65 kvm leilighet i Oslo, en fjerdedel av en 2mannsbolig gjort om til fire leiligheter. Greit isolert antar jeg, men huset var fra 70-tallet. Internet: Ca 500 i mnd og betalte ca 300 i mnd i IP-telefonregning. Strøm: Some AB over med sier, det laverste jeg hadde var 320 kr i mnd (pluss nettleie) til 1900 kr i mnd midtvinters. Pluss nettleie. Kabel ca 249 i mnd. Det er alt etter leverandør og størrelse på kanalpakke, kan nok variere fra 200-800 om man velger og vil. Varmtvann: Var egen tank i leiligheten så den gikk av strømutgiftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #8 Del Skrevet 21. juni 2011 4000 i mnd for 40 kvadrat var da veldig? Gamle vinduer kanskje? Jeg hadde 65 kvm leilighet i Oslo, en fjerdedel av en 2mannsbolig gjort om til fire leiligheter. Greit isolert antar jeg, men huset var fra 70-tallet. Internet: Ca 500 i mnd og betalte ca 300 i mnd i IP-telefonregning. Strøm: Some AB over med sier, det laverste jeg hadde var 320 kr i mnd (pluss nettleie) til 1900 kr i mnd midtvinters. Pluss nettleie. Kabel ca 249 i mnd. Det er alt etter leverandør og størrelse på kanalpakke, kan nok variere fra 200-800 om man velger og vil. Varmtvann: Var egen tank i leiligheten så den gikk av strømutgiftene. Ja det har ikke vært helt tett her Men nå tenkte jeg fra 400kr til 4000kr hver gang strømregningen kommer, altså fordelt på 2mnd Så altså siden jeg også har en varmtvannstank, så er den på strømmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 21. juni 2011 #9 Del Skrevet 21. juni 2011 Varmtvannstanker bruker strøm for å varme opp vannet, ja. Leiligheter som har varmtvann inkl. er som regel blokker og slikt med større fellestanker. Tror jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå