Gå til innhold

Leie leilighet, IKKE inkl. strøm, varmtvann, kabel/internett

fuerza

Anbefalte innlegg

Jeg skal på visning på en leilighet. Den er i det øvre skiktet av hva jeg er villig å betale og for å være helt sikker på at den ikke overstiger grensen min lurer jeg på hva "vanlige" utgifter i måneden er for:

-Strøm

-varmt vann

-internett

-kabel-tv

Har alltid leid med alt inkludert i husleien, så jeg aner virkelig ikke.

Er det mer faste utgifter i forbindelse med leilighetsleie jeg bør tenke på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strøm avhenger jo veldig av størrelse, isolasjon, oppvarmingsalternativer, etc. Varmtvann går under strøm så lenge det er egen varmtvannsbereder i leiligheten.

Internett og kabel-TV blir det du gjør det til. Hvis du vet hvilken tilbyder det er snakk om, så er det bare å gå på nettsidene til denne og sjekke. Internett finnes fra småpenger til flere tusen i måneden. Du kan nok få internett gjennom kabelen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal på visning på en leilighet. Den er i det øvre skiktet av hva jeg er villig å betale og for å være helt sikker på at den ikke overstiger grensen min lurer jeg på hva "vanlige" utgifter i måneden er for:

-Strøm

-varmt vann

-internett

-kabel-tv

Har alltid leid med alt inkludert i husleien, så jeg aner virkelig ikke.

Er det mer faste utgifter i forbindelse med leilighetsleie jeg bør tenke på? :)

Sist jeg leide så hadde jeg en leilighet på 75 kvm. Vi var tre i leiligheten, en voksen og to barn. Det med barn genererer litt mer bruk av strøm ;)

Strøm: Snitt 1600 kr måneden gjennom året (vv inkl)

Internett: 400 kr

Kabel:160 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er leiligheten? Er den isolert?

Kan varmt vann være inkludert i fellesutgiftene?

Internett avhenger av hvor bredt bredbånd du skal ha, men et sted rundt 300 kr ligger det på her i heimen.

Kabel-tv kommer helt an på kanalutvalget. Get startpakken koster vel kanskje 200 kr, men dette er lett å finne ut på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som sagt litt blank på dette, så takk for svar :) Har ikke vært på visning ennå, så tenker jo å forhøre meg litt med megler det. Men liker å være litt forberedt. Leiligheten er 38 kvm og ganske ny. 1. etasje i blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leier en 42kvm.

Strøm varierer VELDIG. Alt fra 400 om sommeren til 4000 om vinteren.

Varmtvann betaler jeg ikke? Inni husleien/strømmen? Aner ikke.

Internett/bredbånd er fast pris 540/mnd, men jeg bruker å ligge på ca 1100.

Canal Digital på 279,-/mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tirkes

4000 i mnd for 40 kvadrat var da veldig? Gamle vinduer kanskje? :)

Jeg hadde 65 kvm leilighet i Oslo, en fjerdedel av en 2mannsbolig gjort om til fire leiligheter. Greit isolert antar jeg, men huset var fra 70-tallet.

Internet: Ca 500 i mnd og betalte ca 300 i mnd i IP-telefonregning.

Strøm: Some AB over med sier, det laverste jeg hadde var 320 kr i mnd (pluss nettleie) til 1900 kr i mnd midtvinters. Pluss nettleie.

Kabel ca 249 i mnd. Det er alt etter leverandør og størrelse på kanalpakke, kan nok variere fra 200-800 om man velger og vil. :)

Varmtvann: Var egen tank i leiligheten så den gikk av strømutgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4000 i mnd for 40 kvadrat var da veldig? Gamle vinduer kanskje? :)

Jeg hadde 65 kvm leilighet i Oslo, en fjerdedel av en 2mannsbolig gjort om til fire leiligheter. Greit isolert antar jeg, men huset var fra 70-tallet.

Internet: Ca 500 i mnd og betalte ca 300 i mnd i IP-telefonregning.

Strøm: Some AB over med sier, det laverste jeg hadde var 320 kr i mnd (pluss nettleie) til 1900 kr i mnd midtvinters. Pluss nettleie.

Kabel ca 249 i mnd. Det er alt etter leverandør og størrelse på kanalpakke, kan nok variere fra 200-800 om man velger og vil. :)

Varmtvann: Var egen tank i leiligheten så den gikk av strømutgiftene.

Ja det har ikke vært helt tett her ;) Men nå tenkte jeg fra 400kr til 4000kr hver gang strømregningen kommer, altså fordelt på 2mnd :)

Så altså siden jeg også har en varmtvannstank, så er den på strømmen? :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Varmtvannstanker bruker strøm for å varme opp vannet, ja. :)

Leiligheter som har varmtvann inkl. er som regel blokker og slikt med større fellestanker. Tror jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...