Tussilago_2 Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Hei Tenkte å leie leiebil noen dager i sommer, er det noe jeg spesielt bør tenke på??? Jeg har aldri leid bil selv før... Ekstra utgifter som jeg kanskje ikke tenker på?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Ett par gode tips: - Vurder ekstra forsikring mot høy egenandel ved skade. Ofte kan man mot rundt en hundrelapp i døgnet senke egenandelen fra 10.000 til 1.500. - Dersom flere enn en fører (leietager) sørg for å få dette inn i avtalen. - Dersom du skal ta bilen ut av landet - Sverige f.eks. - så må det avtales og komme med i kontrakten. - Ta bilder av bilen når du leverer den tilbake. Hørt flere historier om folk som har fått regning for skader de sterkt bestrider. Med bilder som bevis stiller du sterkt. - Fyll opp bensin-/dieseltanken før du leverer tilbake bilen. Ellers vil de fylle opp, til dobbel pris. Store kjente bilutleiefirmaet (Hertz, Europcar, o.l) er seriøse, men det skader ikke å opptre litt preventivt selv. Sånn i tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå