Gå til innhold

Kleskode suit and tie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. En smule forvirra og trenger litt hjelp til forslag til bekledning.

Skal på seminar/forretningreise i utlandet torsdag til fredag. Fikk beskjed i dag om at kleskoden er "suit and tie". Lurer fælt på hva jeg da kan ha på meg. Er dette kjole (hvor fin kjole?)? eller kan jeg ha "damedress"? Bør det være sort/hvitt eller kan jeg ha bluse i annen farge? Jeg er absolutt ikke jenta som pleier å gå på så formelle ting og vil gjerne ikke skille meg ut ved at jeg tydeligvis ikke har forstått kleskoden.

Ser utfra programmet at vi nok ikke skal tilbake til hotellet mellom lunsj og finere middag. Så trenger noen klær jeg kan ha både på selve seminaret og som også passer senere på kvelden. Går det?

Noen som kan hjelpe meg? Håper virkelig det. Har veldig dårlig tid så trenger svar litt fort..

Hilsen desperat "hverdagskledd" jente.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg reiser til utlandet tar jeg drakten. Skjørt og blazer som hører sammen med en fin skjorte/bluse eller damedress. Holder meg til svart og hvitt eller grått og hvitt jeg da.

Gjest Tirkes
Skrevet

http://www.dresscodeguide.com/

- valgte business for her.

Hats: are not normally worn

Neck: Blouse Scarf - If desired

Coat: Dark coat

Jacket: Jackets are not normally required for ladies. Although suits are increasingly popular.

Suit jacket: A lady's buisiness suit is an increasingly popular choice especially in senior roles.

Top: Blouse, Clean and well pressed. White is the universally prefered colour.

Bottom:

- Suit skirt, Must match the jacket. At least knee length.

- Smart skirt, Preferably dark, grey, or biege in colour. At least knee length.

- Trousers, Black, grey, navy, brown, or khakis are suitable colours. Tailored. With creases.

Hose

Footwear: Closed toe, low heel.

Accessories: Watch if prefered, small amount jewlery, try to avoid religious symbols, wedding and engagement rings.

Dette for konservativt/nøytralt og pent jobbantrekk.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Googla litt på forskjellige kleskoder jeg også. Men finner ikke "suit and tie". Antar at et sikkert kan oversettes til "business". Så får nok finne meg en dress. Vil gjerne ha bukse da jeg skal reise i disse klærne også, så det er nok mest praktisk.

Hvor pleier dere kjøpe denne typen klær? Helst i en grei prisklasse da det ikke kommer til å bli brukt veldig ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor pleier dere kjøpe denne typen klær? Helst i en grei prisklasse da det ikke kommer til å bli brukt veldig ofte.

Zara eller Massimo Dutti.

Gjest Tirkes
Skrevet

Tror du kan finne den type ting i alle kjeder, feks HM, Kappahl osv. Bare pass litt på om du kjøper en svart blazer og en svart bukse med press i - at svartfargen er lik! Når det ikke er et eget sett, så kan faktisk fargen sort variere litt... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...