Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lenkeJeg har akkurat startet en skjønnhetsblogg.For under 14 dager siden.Jeg sliter med leser tall.Ta en titt innom,og legg gjerne igjen en kommentar,om du har spørsmål om hudpleie,sminke,eller negler.Du får like gode svar som her,om ikke bedre;-)Har også en liten konkurranse på gang.

Er det noen som har lyst på en splitter ny Sigma kost og en nydelig jodbærrød lipgloss fra MAC.

Kom igjen a jenter:-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Du har en positiv tone i bloggen din, og det at du er eldre enn den gjennomsnittelige bloggeren i dette segmentet er også bra. Hva med å rendyrke det? Henvende deg til litt eldre lesere? Ellers så synes jeg den store skriften var litt vanskelig å lese. Samt mangel på avsnitt.

Anbefaler deg å jobbe mer med layout. Lykke til med bloggen, jeg kommer nok til å stikke innom :)

Skrevet

Hei. Du har en positiv tone i bloggen din, og det at du er eldre enn den gjennomsnittelige bloggeren i dette segmentet er også bra. Hva med å rendyrke det? Henvende deg til litt eldre lesere? Ellers så synes jeg den store skriften var litt vanskelig å lese. Samt mangel på avsnitt.

Anbefaler deg å jobbe mer med layout. Lykke til med bloggen, jeg kommer nok til å stikke innom :)

Tusen takk AB:-)

Det var hyggelig å høre.Skal bli flinkere til å skrive avsnitt,+at je må få gjort noe med selve teksten.

Er det noe du vil jeg skal teste eller skrive om,er du velkommen til å legge igjen spørsmål i kommentarfeltet.

AnonymBruker
Skrevet

Lær deg orddeling. Det heter ikke favoritt øyenskygger, men favorittøyenskygger. Belive it or not.

Skrevet

Få link til bloggen din som signatur og bli en aktiiv blogger og nettforumsbruker. Da får du bloggen din ut til massene :) Les andres blogger, svar på kommentarer på andres blogger og legg igjen en "bit av deg selv" der du kan, slik får du lesere og nye venner innenfor bloggmiljøet :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker mellomrom etter punktum og komma, så blir det bedre å lese det du skriver. :)

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Det ser ut som du har engasjementet på plass, og det er det viktigste for en god blogg. :-)

Så til mine tips og håper du ikke tar det som kritikk på at du gjør noe galt...

1 - Skriften er for stor. Jeg måtte trykke Ctrl og - to ganger for at det skulle bli behagelig å lese.

2 - Avsnitt, evt putt bildene midt i innleggene for å dele opp litt.

3 - Menyskriften er litt fancy i den håndskrevne varianten, jeg ville valgt samme skrifttype over hele nettsiden for helhet og kun evt endret ved overskrifter.

4 - Beskrivelse? Finner jeg bloggen din, så blir jeg litt sånn "Åh, ok. Hva skriver hun om?" legg til litt i headeren eller overskriftsbildet, og gi den et litt mer fengende navn enn "Min skjønnhetsblogg". Tenk på produkter som Make up-Mekka og Lille Vinkel-sko. Tenk deg at du skal få suksess. "Leste du på min skjønnhetsblogg i går eller?" blir litt, tungt og littegrann amatør. Beklager! Mener ikke være fæl her.

Jeg ville så skrevet med i headerbildet med navnet korte stikkord. Feks:

Min skjønnhetsblogg

Velværeprodukter - produkttester - tips til netthandel

Eller

Min skjønnhetsblogg

Sminketips - Step-by-step festsminke - produktomtaler.

5: Klistre gjerne med et bilde av deg eller en venninne pent sminket og smilende eller i halvprofil eller sorthvitt eller noe nær headeren. Billig triks, men er det om make-up forventer for et fjes. Et fjes kan også gjøre folk mer nysgjerrige "Jeg lurer på hvordan leppene hennes ser ut uten leppestift... er her noen fler bilder tro? *scrolle*

6: Dersom mulig, få lenkene til tidligere innlegg/arkiv eller kategorier lengre opp. Det som møter meg nå er deler av første innlegg + reklame. Jeg ser ikke at det er så mye spennende her før jeg leter.

Fargevalgene dine er fine, innleggene lettleste, språket littegrann fattig (du begynner veldig mange setninger med "jeg" f.eks)

Sånn rent personlig ville jeg ventet med konkurranser til jeg hadde en litt fastere leserbase. Men jeg er ingen blogger og har aldri vært det. Det er bare litt "rart" for meg å skulle delta om jeg føler det er noe helt nytt, da blir jeg bare litt mistenksom.

Ellers lykke til, lesere vil komme til etterhvert så lenge du er entusiastisk og skriver nyttige innlegg!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Som med den andre bloggen din, så sliter du med teksten på bloggen din. Det er lange avsnitt, det er problem med tegnsetting; dvs. du glemmer mellomrom etter punktum, komma, osv. Et annet problem, er at teksten er fet/bold og for stor. Når du lager designet på bloggen din, så endre gjerne størrelsen på overskriftene, men la hovedteksten ha standardstørrelsen (dvs. ikke endre på den), for da blir den slik leseren synes det er behagelig. Hvis en leser trenger stor tekst pga at de ser dårlig, så har de allerede definert det i nettleseren sin. Det trenger ikke bloggeren ta seg av.

Orddeling. En regel (på norsk, ikke engelsk) er at hvis det er en ting, så er det ett ord. Uten mellomrom i. F.eks. favorittøyenskygge er en ting. Ikke to ting. Derfor skal det altså være ett ord. Uten mellomrom mellom favoritt og øyenskygge.

Ellers så får du lesere ved å ha link i signaturen, kommentere i andres blogger. Ikke kommentarer som "kommenter tilbake", men relevante kommentarer. Og skrive om ting som leseren liker å lese om. Ting som leseren gjerne lurer på.

Når det gjelder swatches, så prøv å få fargen så riktig som mulig. På "NARS Orgasm og Super Orgasm Illuminator." så er huden din helt blå. Da er jo ikke fargen på produktene riktig, for huden din er jo egentlig hudfarget! Bildene i innlegget over er mye bedre - der du har bilde av favorittøyenskyggene dine. Jeg går utifra at det er du som har tatt bildene?

Endret av Jade
  • Liker 1
Skrevet

Sier meg enig med noen av de andre, du burde ta et lite oppfriskningskurs i rettskrivning. Det er, som noen allerede har påpekt, slitsomt å lese en tekst hvor det ikke er mellomrom etter punktum og komma. Du burde også bli litt flinkere til å dele opp teksten, få avsnitt på riktig sted, da blir det mye lettere å lese.

Jeg vet ikke om det er nettleseren min som oversetter siden din slik, men hos meg er skriftstørrelsen på bloggen din ganske svær. Prøv å minske den litt, det ser litt ut som en av de leseløve-bøkene. Altså litt umodent uttrykk. Skriftstørrelse 12 pleier å fungere veldig fint.

Vær ellers flink til å bruke stavekontroll, hvis tekstene dine er fulle av skrivefeil virker ikke bloggen særlig seriøs.

Helt til slutt synes jeg du burde finne deg en person som kan lage et eget bloggtema eller bare en header til deg, eller lage det selv hvis du er fortrolig med html eller css. Det ser unektelig mye bedre ut med et personlig design på bloggen, selv om det ikke er vitalt (etter min mening).

Lykke til! :duskedame:

Skrevet

Kanskje det hadde vært en ide og ta bildene der du selger produkter med en hvit bakgrunn? Det er vanskelig se produktet når man ser stueveggen, ansiktet ditt eller hånden din i tilegg..:) Fargene på produktet kommer også bedre fram da og det blir litt mere profesjonelt!

Skrevet (endret)

Enig i det alle andre sier her. At det er mellomrom etter punktum og komma er viktig, og at det er fritt for skrivefeil gjør bloggen mye mer interessant. Særlig når det gjelder særskriving/orddeling.

Et tips for å vite når det skal være sammensatte ord (egentlig skal det nesten alltid det på norsk) er om det høres logisk ut med pustepause mellom ordene. Kjempe (pust) bra? Nei. Altså må det være kjempebra. Leser (pust) tall? Niks, lesertall! :-)

Stor skrift og mye skrivefeil gjør at den virker mer fjortis, og du er jo 50, sto det, så du passer jo ikke inn i fjortisbloggrekka. Bildet av deg selv er også for gult og mørkt, kulere om du får noen til å ta bilde av deg i profil med den typen sminke du liker best, og med godt lys/riktig innstillinger på kameraet.

Du bør prøve å tilby noe ikke andre kan. Kanskje at du kan vise at selv om man er 50 kan man finne mye nytt og spennende på sminkefronten, og komme med gode tips til den aldersgruppa?

Du kan jo mye om nye produkter, og det er veldig bra du forteller at de ikke er testa på dyr

Du kan også få flere lesere ved å "pinge" bloggen hos Bloggurat og Blogger. Står på sidene deres hvordan man gjør det.

Edit: Hvis du synes det er vanskelig med orddeling kan du få noen som vet hvordan regelen brukes til å lese gjennom innleggene deres.

Oooog....ikke selg brukt sminke. Det vil ingen kjøpe. De produktene som ikke er brukt kommer mer til sin rett om du tar bilde av dem uten at du holder i dem. Still dem foran en helt hvit bakgrunn, feks hvite ark på alle sider. :-)

Lykke til!!

Endret av Rainbow81
AnonymBruker
Skrevet

For gudsskyld, ikke selg BRUKT sminke!?!?!? :filer:

Det trekker NED, for siden det er uhygienisk virker det veldig usæriøst.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...