Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skriver dette som anonym, litt sårt tema dette :sjenert:

Jeg sluttet på p-pillen for snart ett år siden, og mensen har vært både regelmessig (28 dager) og litt uregelmessig (29-32 dager). Jeg har aldri vært het regelmessig, både før pillebruk og under, så akkurat det var litt uvant. Jeg har også alltid blødd i fem dager, men de to-tre siste gangene så har det bare vart i tre dager. Nå er ikke vi aktive prøvere ennå (har ønske om å sette i gang til neste vår/sommer), selv om jeg er 33 og han 31. Vi har begge utdannelse, møttes for ikke så veldig lenge siden og et par andre ting som hindrer oss akkurat nå.

Fordi mensen har blitt kortere så er jeg livredd for at jeg kommer i prematur menopause. Har bestilt time til fastlege, men det er ennå et par uker til. Lurer derfor på om noen her inne har samme erfaringer, og kan berolige meg litt? Kan nevnes at jeg ble gravid for 20 mnd siden, men det ble en MA og måtte til utskrapning etterpå. Min mor fikk barn da hun var 42, og alle mine tanter fikk sine siste barn da de var over 35, så genetisk sett så er det normale overgangsaldre.

Takker for alle svar :)

TS.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uregelmessig å ha sykluser som varierer fra 28-32 dager.

Det er ikke godt å si hvorfor du plutselig har færre dager med menstruasjon. Det kan være hormonelt, eller det kan være tilfeldigheter.

Godt du får sjekket det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...