Gå til innhold

Sende pakke med posten.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaringer med å sende pakker med Posten? Jeg har en del ting som jeg skulle ha sendt med Posten, men er litt redd for at pakken skal forsvinne. Hehe.:) Ser at man kan pakke inntill 30 kg eller så. Har en del bøker, klær osv. som skal sendes. Vet at det er forsikret, men man kan vel aldri være for sikker?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

sender du det som Norgespakke så er det forsikret (husker ikke for hvor mye i farten) så du får kompensasjon (opp til et gitt nivå selvfølgelig) hvis den blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norgespakken er altfor dyrt. Har opptill til 30 kg som skal avgårde, så er sånn tilbud at man selv kan pakke det.:) Men som sagt, er litt redd det skal forsvinne i Posten.. hehe.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nadezhda

Du skal sende det som egenemballert norgespakke? Det er samme forsikringsbetingelsene som vanlig norgespakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal sende det som egenemballert norgespakke? Det er samme forsikringsbetingelsene som vanlig norgespakke.

Tenkte det ja.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både sent og mottatt mange pakker gjennom årene og aldri opplevd at noe har blitt borte :)

men 30 kg koster nok litt å sende :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri i verden brukt Posten om jeg skulle sende noe jeg ikke ville mistet eller med fare for å bli ødelagt. De behandler pakker så dårlig at du vil ikke tro det selv.

Selv rett foran ansiktet mitt kastet de en pakke jeg skulle hente på bordet. Det sto med store bokstaver: FORSIKTIG GLASS!

Bruk UPS eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker er ikke noe man trenger å være så veldig forsiktig med, men nei, de som jobber med utleveringer er ikke nødvendigvis av den forsiktige sorten. Unntak finnes jo.

og ja, dette kan jeg si fordi jeg selv har jobbet i posten. Dog, min erfaring at ALT som står "forsiktig" på, blir behandla forsiktig.

Pakker blir ikke automatisk borte. Skriv tydelig navn og adresse og avsender.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det holder vel med en vanlig pakkeeske? Trenger vel ikke polstre rundt den med plastikk? De kaster vel den ikke rundt så mye?:)

Hva gjør jeg hvis jeg er avsender og mottaker?

Skriver jeg da min gamle adresse i tillegg til den nye?

Skal nemlig flytte, men har ikke mange ting, så sender det med posten. Flytter til en annen by.

Tusen takk for svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

det er vel ikke akkurat noen ulempe om du pakker inn pakken ekstra godt da pakker kan får litt hard medfart. skriv inn den nye adressen din som mottaker og den gamle adressen din (eventuelt foreldrene sin adresse siden du skal flytte) som mottager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

De store logistikkfirmaene, Bring, FedEx, UPS, DHL, TNT, Schenker osv - de bruker autosortering veldig ofte, de har store terminaler, gods blir trucket rundt, og kan få hard medfart.

Om du ikke kan pakke den så godt at du ikke vil være redd for å slippe den rett i gulvet fra 1 meters høyde - ikke send det.

Bor du i Oslo, så sjekk med Mailboxes - http://mbe.no - de har samarbeid med alle de større transportørene og lar privatkunder slippe til hos de logistikkfirmaene som kun har firmakunder og ikke privatkunder.

Aner ikke hva prisen kan komme på.

Har du vurdert andre muligheter, feks Norway Expressbuss? De tar ofte i mot gods, du kan sette den på bussen selv og få en slektning eller venn til å ta i mot på endestasjonen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for gode svar.:)

Har ingen slektninger nei som kan hente pakken min. Er i en situasjon der jeg er "alene" om å flytte tingene mine fra A til B.

Har ikke sjekket Norway ekspressbuss nei, men vet ikke om det hjelper noe om ingen kan hente den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Posten har disse prisene:

Norgespakken egenemballert

Inntil 10 kg Kr. 160,-

10-25 kg Kr. 239,-

25-35 kg Kr. 318,-

Er vel ikke så gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

pakken ligger vel på postkontoret i cirka to uker etter ankomst hvis jeg ikke husker helt feil så du har litt tid på deg på det nye stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

pakken ligger vel på postkontoret i cirka to uker etter ankomst hvis jeg ikke husker helt feil så du har litt tid på deg på det nye stedet.

Så utrolig greit. Det passer perfekt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norgespakken egenemballert Pris

Inntil 10 kg Kr. 160,-

10-25 kg Kr. 239,-

25-35 kg Kr. 318,-

Du kan spore pakken

Norgespakke egenemballert er uavhengig av målene på våre standard esker

Du kan få erstatning inntil 10.000,- ved skade eller tap

Pristillegg for spesialgods gjelder for

- Pakker med lengde over 120 cm, bredde over 60 cm og/eller høyde over 60 cm

- Pakker uten ytre emballasje

- Pakker i rulleform

Det beregnes et fast pristillegg pr kolli

Mål og vekt

Maks vekt: 35 kg pr kolli

Maks lengde: 240 cm

Maks lengde pluss omkrets: 360 cm

Minimumsmål: 23x13x1 cm

Smartpost esker:

Superenkelt å sende pakke innenlands

Send det du får plass til

Alltid gyldig porto

Bare pakk og send

Format Smartpost eske Pris Størrelse

Liten Kr. 130,- 32x23,5x4,5 cm

Medium Kr. 160,- 35x30x10 cm

Stor Kr. 170,- 47x26x18 cm

Ekstra stor Kr. 190,- 50x30x20 cm

Vekt: Det du får plass til - inntil 35 kg.

Dette er Postens generelle vektgrense for pakker

Posten er trygt å sende med. Pakk det godt og stødig, så er det som regel ikke noe problem. Selvsagt hender det at pakker går i stykker, men det er ditt ansvar som avsender at den er forsvarlig pakket.

Er det noe du lurer på, så ta kontakt med postkontoret ditt, eller ring kundeservice på tlf 81000710 ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

10 kroner på at AB over jobber på Postens kundeservice. :P

YES...10 kroner til meg! :fnise: Jeg jobber ikke hos kundeservice, men har jobbet i en av Norges største post i butikk i nesten 10 år :)

Prisene og all infoen er kopiert og limt fra posten.no Der står jo faktisk all info man trenger :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe..:)

Se det ja. Takk for info.

Men kan jeg feks. skrive avsender: Mine foreldres adresse som bor i Kristiansand, selv om jeg sender fra Bergen?

Jeg skal flytte fra Bergen til Oslo.

Hvis Posten roter det til, så går den tilbake til avsender (altså meg), som har flyttet fra Bergen. Litt rotete forklart, men håper dere skjønner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg vil tro du kan det. Sett at du er på ferie i Bergen? Det er ikke "avsenderadresse" som er viktig. Det er mulig returadresse, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...