Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sambo og jeg planlegger en langhelg, og tenkte litt på Island. Fungerer det å dra på langhelg dit? Hva er det å se og gjøre? Hvor burde vi bo?

Tips tas imot med åpne armer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Jeg var en uke på Island sommeren 09, og det går ikke en dag uten at jeg ønsker meg tilbake :) Det funker helt sikkert bra for en langhelg - kommer an på hva man vil gjøre, tror jeg. Det "obligatoriske" får man gjort på en dag, men det er nok å finne på til å fylle en lengre ferie om man vil.

Vi bodde på Loftleidir, rett ved Perlan i utkanten av Reykjavik. Veldig fornøyd med det. Det ble endel trasking rundt i Reykjavik, vi besøkte Hallgrimskirkan, shoppa litt, titta rundt, spiste pylsur og koste oss. Videre leide vi bil og dro til Golden Circle; Gullfoss, Geysir og Þingvellir, og Blå Lagune (verdt det, dyrt men virkelig verdt det!). Vi dro på ridetur med islandshest (vi brukte Ishestar, og veldig fornøyd med dem), fotballkamp, spiste på Perlan, dro på spa og ja...i det hele tatt - det er mye å finne på. Og maten...ekte skýr, hangikjöt, osv...nam! :)

God tur! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem å nyte den islandske delikatessen saueballer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...