AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Hei Prøver å google litt om kosthold uten stivelse, men kommer bare opp mye om lavkarbo. Disse to tingene er da ikke det samme, eller er det det? Noen flinke der ute som vet? Takknemlig for svar
Gjest *Maja* Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Tenker du på potetstivelse, maisstivelse etc?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Hei *Maja* Først og fremst potetstivelse, tror jeg, men om det er mulig så gjerne alle sammen.
Gjest Heloise Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Det er vel mer eller mindre det samme, er det ikke? Siden lavkarbo ikke skal ha noe stivelse i det hele tatt. Men du kan vel ha et "normalt" kosthold og holde deg unna stivelse, uten å måtte gå på ekstrem lavkarbo.
Gjest *Maja* Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Hei *Maja* Først og fremst potetstivelse, tror jeg, men om det er mulig så gjerne alle sammen. Vel, jeg tåler ikke noen av disse stivelsene så lever på et kosthold uten, men langt ifra lavkarbo...spiser ris eller grov pasta. Baker egne rundstykker fra bunn med mel av rug og hvete. Spiser mye karboanadedeig, kylling og sushi en gang iblandt. En må rett og slett bare lese på innholdfortegnelsene på all mat, men nå kjøper jeg aldri ferdigprodukter siden 90% av all ferdigmat(posesauser, krydder etc) har enten potet eller maisstivelse i seg. Lager alt fra bunnen av hjemme...
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 Aha, takk for oppklaringen. Nei, lavkarbo er ikke et alternativ for meg, er altfor mye fett i den "dietten". *Maja*: er det kostholdet du har dyrere enn "vanlig" kosthold? Heloise: ja, var det jeg lurte på, fikk som sagt bare opp masse nettsider om lavkarbo når jeg googlet. Enten dét eller ekstreme dietter hvor man nesten bare lever på grønnsaker og helt rent kjøtt. Jeg trenger mer, eller blir det så kjedelig... Takk for svar!
Gjest *Maja* Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Aha, takk for oppklaringen. Nei, lavkarbo er ikke et alternativ for meg, er altfor mye fett i den "dietten". *Maja*: er det kostholdet du har dyrere enn "vanlig" kosthold? Heloise: ja, var det jeg lurte på, fikk som sagt bare opp masse nettsider om lavkarbo når jeg googlet. Enten dét eller ekstreme dietter hvor man nesten bare lever på grønnsaker og helt rent kjøtt. Jeg trenger mer, eller blir det så kjedelig... Takk for svar! Nei...mel av rug og hvete koster ca. 12 kroner...litt vann og olje så har du mange rundstykker...ris koster ikke all verden. Sauser basert på kyllingfond, kokosmelk, opphakkede tomater, soyasauser...alt er temmelig enkelt å lage...billig også...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Noen som har gode oppskrifter, eller vet om bøker med oppskrifter i? Finner bare lavkarbooppskrifter, og jeg er veldig dårlig til å sette sammen meny selv... Eier ikke oppfinnsomhet
Gjest *Maja* Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 Noen som har gode oppskrifter, eller vet om bøker med oppskrifter i? Finner bare lavkarbooppskrifter, og jeg er veldig dårlig til å sette sammen meny selv... Eier ikke oppfinnsomhet Du må rett og slett bare tilpasse oppskriftene etter eget behov...pizzabunnen lager jeg av mel av rug og hvete, litt solsikkeolje(tåler ikke gjær så jeg bruker natron) og vann...freser karbonade/kylling kjøttdeig med opphakkede tomater med salt og pepper og slenger det på pizzaen... Istedenfor ost(som jeg heller ikke tåler) så tar jeg en boks med kokosmelk og røre den ut med mel av rug og hvete med litt salt slik at den blir litt tykk(som smeltet mozerella) og heller den over pizzaen. Avslutter med oppskjærte bifftomater og noen chunks med kyllingfilet på toppen....20 min i ovnen og VOILA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå