Gå til innhold

En rørende historie!

Fremhevede innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet
Ikke vær sånn da ss, du vet jo bedre enn alle hvor viktig det er å ikke skjære alle over en kam.......

Jeg skjærer ikke over noen kam eller generaliserer.

Det for bare en djevel i meg da jeg leste Indias innlegg.

syntest hun var slem og ekkel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok ss, vi vet at du egentlig har et hjerte av gull,

så ingen lot seg vel lure..... :blunke:

Gjest sexysadie
Skrevet

Tex

Jeg prøver iallfal å være snill det meste av tiden... :P

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Det for bare en djevel i meg da jeg leste Indias innlegg.

syntest hun var slem og ekkel

Du misforstod meg nok litt ss, eller det var kanskje jeg som formulerte meg dårlig. Poenget mitt var hvertfall at uansett forhistorie, ulykker mm. så har vi alle ansvar for vårt eget liv.

Selv om jeg synes at dette i utgangspunktet var en vakker historie så har den en tragisk bakgrunn, og dette synes jeg drukner i denne historien fra Magasinet. Journalisten har nok drømt seg litt vekk da h*n skrev dette. Disse to har garantert ett temmelig frynsete rulleblad og kan for alt vi vet ha gjort grove forbrytelser, men bare fordi han tigget penger til brudekjole så er han plutselig en "Messias"? :o

Skrevet
Disse to har garantert ett temmelig frynsete rulleblad og kan for alt vi vet ha gjort grove forbrytelser' date=' men bare fordi han tigget penger til brudekjole så er han plutselig en "Messias"? :o[/quote']

:o Og kva veit vel du om rullebladet deira? Meir enn du veit om mitt, til dømes? Kjære vene - no synst eg verkeleg det er snakk om å skjære alle over ein kam! Fordi dei er stoffmisbrukarar så antar du med stor sikkerhet at dei har begått kriminelle handlingar? Nei, veit du kva...

Forøvrig så vil eg ikkje seie at han vart framstilt som ein Messias på nokon måte. Han vart framstilt som ein mann som elska kjærasten sin så høgt at han ville gi ho det ho ynskte seg mest (kanskje). Dessutan vart han framstilt som ein som livet ikkje har fare fint med - me fekk faktisk vite bakgrunnen til at han hamna på kjøret. (Dei aller færraste som gjer det fordi dei synst det ser så kjekt ut, for å seie det sånn. Det finst mange skjebnar der, kan eg love.) Og det vart for 'edelt' for deg? Han burde bli framstilt meir som ein 'skurk med sugerøyr i statskassa' eller noko?

Må berre seie at no vart eg litt sint. :-?

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Nei Nei Nei!

ÅÅÅh, jeg får visst ikke forklart hva jeg mener her.

Skrevet

Må bare legge til noe her, mamma går forbi han på vei til jobb hver dag, og i dag hadde hun blitt litt bekymret fordi han ikke var på plassen sin. Jeg mener å ha lest at de har fått avrusningstilbud. Noen som vet?

Skrevet

Har de personene selv ødelagt livene sine (og familiens), eller har samfunnet, leger som ikke fulgte opp ødelagt dem? Ingen velger å bli narkoman. Selvsagt er ikke bakgrunnshistorien vakker. Den er tragisk. Det er tragisk at noen idet hele tatt blir narkomane, men det betyr ikke at de narkomane ikke kan være flotte mennesker full av kjærlighet og godhet.

Gjest sexysadie
Skrevet

Har de personene selv ødelagt livene sine (og familiens), eller har samfunnet, leger som ikke fulgte opp ødelagt dem? Ingen velger å bli narkoman. Selvsagt er ikke bakgrunnshistorien vakker. Den er tragisk. Det er tragisk at noen idet hele tatt blir narkomane, men det betyr ikke at de narkomane ikke kan være flotte mennesker full av kjærlighet og godhet.

Håper du fikk med deg at d var India som skrev Jeg synes ikke vi har noen grunn til å beundre disse to menneskene som har ødelagt så mye, ikke bare for seg selv men også sin familie og ikke minst sine egne barn. og ikke jeg!!!

Jeg har ikke ord for hvor tåpelig jeg synes India er i denne trtåden; særlig denne: Disse to har garantert ett temmelig frynsete rulleblad og kan for alt vi vet ha gjort grove forbrytelser, men bare fordi han tigget penger til brudekjole så er han plutselig en "Messias"?

Hun bør virkelig dempe seg litt§!

Gjest optimist!
Skrevet

[Håper du fikk med deg at d var India som skrev Jeg synes ikke vi har noen grunn til å beundre disse to menneskene som har ødelagt så mye, ikke bare for seg selv men også sin familie og ikke minst sine egne barn. og ikke jeg!!!

Jeg har ikke ord for hvor tåpelig jeg synes India er i denne trtåden; særlig denne: Disse to har garantert ett temmelig frynsete rulleblad og kan for alt vi vet ha gjort grove forbrytelser, men bare fordi han tigget penger til brudekjole så er han plutselig en "Messias"?

Hun bør virkelig dempe seg litt§!

Skrevet

Sexysadie nå får det jammen være måte på hvor lavt man skal synke. Tror du virkelig at to friske mennesker uten rusproblemer og broket fortid ikke har større sjanse for ett lykkelig ekteskap enn to narkomane som nesten lever på gaten? Maken til tullprat.

Jeg synes ikke vi har noen grunn til å beundre disse to menneskene som har ødelagt så mye, ikke bare for seg selv men også sin familie og ikke minst sine egne barn.

Historien var vakker, men virkeligheten bak den er ikke mye vakker.

India jeg synes du viser et snevert syn overfor andre mennesker som ikke takler livet sitt like bra som almennheten. Enten har du vært så heldig at du har levd skånt for alle livets realiteter og derfor ikke har evne til å skjønne at livet er urettferdig, eller så har du gått på en hard smell og har ingen medlidenhet med andre som også føler smerte.

Klart man skal beundre mennesker som lever så harde liv, vært igjennom tragedie på tragedie og likevell står oppreist. De viser en menneskelig styrke og overlevelsesevne som mange av oss kun kan drømme om. Samtidig har de etter mitt syn gode, sunne drømmer om et bedre liv og mennesker trenger drømmer å strekke seg i mot når livet er hard.

Jeg synes ikke vi har noen grunn til å beundre disse to menneskene som har ødelagt så mye, ikke bare for seg selv men også sin familie

Rundt alles suksess og fiaskoer ligger det mennesker som er blitt tråkket på. Sånn er bare livet. Familier lider under at et familiemedlem blir syk (kreft), blir narkoman, skiller seg eller dør. Det er derfor familiebåndene er så sterke, de er sterke på godt og vondt, det er også derfor det er det mest smertefulle å skuffe, såre, bedra, eller ødelegge sin egen familie. Fordi de betyr noe.

Ingen at disse to menneskene hadde valgt de valgene de gjorde da, hvis de viste hva konsekvensen ville bli etterpå. Da hadde de selvsagt handlet annerledes.

og hvem vet India, kanskje du krasjer en dag du kjører bil, og blir avhengig av sterke smertestillene medisiner. Kanskje medisinene ikke demper smerten godt nok, men at den nesten forsvinner hvis du svelger pillene med et glass vin ol. Og etter at du har selvmedisinert deg på piller og alkohol så blir du avhengig.

Man vet aldri hva morgendagen vil bringe, men jeg tror på, og virkelig lever etter at jeg ikke skal fordømme mennesker uten først å prøvd å forstå hvorfor ting er som de er, og hvorfor de gjør som de gjør.

Kast aldri ut noe du ikke ville klart å fått tilbake.

:murvegg:

Gjest sexysadie
Skrevet

India har tydeligvis ikke peiling på annet enn bryllupp og kjoler...

Like greit det... :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet
India har tydeligvis ikke peiling på annet enn bryllupp og kjoler...

Like greit det... :hoho:

typisk usakelig kommentar!! :evil:

Gjest sexysadie
Skrevet

Det kan vel være,men her var den på sin plass. :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan vel være,men her var den på sin plass. :kul:

Gjest sexysadie
Skrevet

Gjest

Leste du igjennom tråden?

Hvis du ikke har noe annet å tilføye tråden enn å rette på meg kan du da vel bare la være å poste.

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest

Leste du igjennom tråden?

Hvis du ikke har noe annet å tilføye tråden enn å rette på meg kan du da vel bare la være å poste.

ja, jeg har lest gjennom tråden

synes at din kommentar var så usakelig at jeg ville si i fra..

synes at min kommentar var langt mer berettiget enn din..

så jeg kan jo si som deg; "dersom alt du har å si er usakelige kommentarer som bare er ment som uthenging av andre brukere, så bør du la være"

Gjest sexysadie
Skrevet

tydeligvis ikke fått med deg essensen i denne tråden.

Gjest Anonymous
Skrevet
tydeligvis ikke fått med deg essensen i denne tråden.

essensen i denne tråden gikk ut på å henge ut "India" ?

tror ikke det..

akkurat som det vi holder på med nå er utenfor tråden..

for å spore oss tilbake til hovedtemaet;

jeg synest historien er mer trist enn søt, fordi jeg unner dem å komme ut av det livet de lever nå..

jeg tviler ikke på at de er svært glade i hvernadre, men ser ingenting som gir dem større sikkerhet på at kjærligheten skal holde enne et gjennomsnittlig nygift par..

Gjest sexysadie
Skrevet

Kanskje ikke det, men hvilken gjennomsnittstype hadde degradert seg selv til å tigge om brudekjole til sin elskede?

Siv er virkelig Immortal Beloved.

Det tror jeg ikke så mange damer med håndenpå hjertet kan si de er.

Desverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...