Gå til innhold

Dekkenvask

xeyes

Anbefalte innlegg

Dere hestefolk her inne. Hvordan vasker dere dekkene deres? Rett og slett i vaskemaskinen? På stallen jeg var før, så vasket hun ene jenta dekkene mine for mora jobbet på renseri :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Jeg putta enten dekkenet i vaskemaskina - hvis det var uten for mye metallspenner o.l.

Hvis ikke så kan du jo vaske det for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Går greit å vaske dekken i vaskemaskin. Men hvis de er skikkelig inngrodd skitne med mye hår, så blir ikke alltid vaskemaskinen glad for alle hårene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger det alltid i badekaret ei stund først, og så inn i vaskemaskina..... (husk å rense lofilteret etterpå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker dekkena i vaskemaskinen. Er det metallspenner på dem knyter jeg sokker rundt og knyter med hårstrikker. Det samme gjør jeg med grimer og salgjorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips jenter! Prøvde det i maskina i dag, tok å festet sokker rundt spennene. Men altså.. det ble ikke rent innvendig :-? Noe drit når dekkenet er hvitt inni. Gikk uansett greit! Bråket litt men hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hjelper å spraye på Flekkfjerner ala Biotex, og la det virke noen minutter...det hjelper jo fint når man vasker hvitt tøy som har vanskelige flekker på seg :D Sikkert lurt å vaske dekkenet ofte for lettere å få det rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert de fineste dekkenene på renseri. Koster ca 200, men da blir de som nye igjen...

Ellers så har vi dekkenvaskemaskin på stallen, 60 kr for en vask, du vet jo hvor vi er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...