Gå til innhold

Sex hvor ofte er vanlig? Hvem skal ta hensyn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hun er en fin person, men jeg innser at vi er på to vidt forskjellige planeter mht det meste

og

Men jeg ser jo helt kalrt at jeg er gift med feil menneske.

...eller vel strengt tatt sakens kjerne. På tross av at jeg er skilsmissebarn med ymse erfaringer på dét området, vil jeg påstå at dere ikke burde bo sammen, og at dere bør se på andre alternative løsninger for livene deres. Det er selvfølgelig litt mer problematisk når man har det som heter barn, men legg opp til separate liv på deres premisser. Om kona kommer til å flytte, ja så flytter du etter og legger opp livet etter ungene, ikke etter kona. Dere kommer sannsynligvis til å ha det mye bedre og utvikle dere bedre hver for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frustrert: hva har du foretatt deg for å bedre situasjonen? Hvor mye har dere snakket sammen, og har terapi vært inne i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrert: hva har du foretatt deg for å bedre situasjonen? Hvor mye har dere snakket sammen' date=' og har terapi vært inne i bildet?[/quote']

Han sier jo at kona ikke VIL ha terapi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt at du sliter jeg.... selv hadde jeg ikke fikset et forhold med så lite sex.... men du virker som en rolig og veloverveid mann som også tar hensyn til barna. Skilsmisse kan være en stygg greie, vet det av egen erfaring. Men hvorad kan du få henne litt mer på banen? Ble jo helt ¨målløs av Phoenix `s innlegg, dette er jo bare drømme-mannen!!! og speielt når det kommer til:

Og så kan det hende at vi sovnar utan sex.

Kan dette være noe å prøve? Vil nok ta både tid og innsats, men det er kanskje verdt det? En hyggelig kveld med god mat ,koz og ikke minst trygg og god samtale , men uten krav og forventninger om mer?

Har ingen bedre forslg, men ønsker deg lykke til!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert

..... kan hende vi sovner uten sex?. ja vi gjør jo ikke annet. Sex er gjerne ikke hovedproblemet. Sex er vel tegnet på at et forhold er i en form for balanse. Men tror som sagt at sex er et viktig middel for at en skal ha det bra. At en skal se større på små konflikter mm.

Det å la henne flytte med barna vil lage store problemer for min del. Jeg kan ikke bare flytte etter. Det har med jobb å gjøre mm.

En innser jo i et lengre forhold at ting en trodde var ubetydelige forskjeller i starten kan være plagsomme problem etterhvert. Nå føler ejg vel nærmest at jeg bare eksisterer her. Vi krangler ikke mye men...

I dag sa jeg til henne at det ser ut til å gå skeis med oss. ja hvis du mner det så..... svarer hun

Så en haug om at jeg har vært så uheldig osv. Jeg vil jo egentlig bare at vi setter oss ned med proffesjonell hjelp å forsøker å finne ut om det er mulig å berge noe her. Jeg har ikke helt troa på at vi kan løse dette selv. La det være sagt vi har det ikke grusomt men jeg tar meg ofte i å spørre meg selv. Vil jeg leve livet videre på denne måten?

Mener også at Phoenix sitt innlegg fortoner seg som veldig utopisk for de aller fleste så jeg tror ikke jeg kan leve meg inn i en slik rolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Frustrert.

Er det så veldig utopisk at du imorgon sender henne ein SMS på jobben og berre seier at du er glad i henne - ikkje noko anna.

Også litt seinare ein SMS der du spør om du kan få lov å overraske henne med noko godt til kvelden (Sjølv om det bør bli seinkvelden pga borna)?

Ikkje kom med blomar og store gåver - men sjå henne djupt i augo - berre for å seie til henne kva som er så flott med å vera saman med henne.

Kanskje vise litt merksemd når ho ser på TV - rollespela ein kelnar som vil varte henne opp med eit godt glas vin?

Eller henge opp tøyet i vaskemaskinen før ho når å gjera det? Eller legge lappar i skuffer og lommer med snaskige meldingar?

Prøv då Frustrert. Dette er ikkje utopisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at dere aldri har opplevd noen heftig glød i sexlivet, selv ikke som nyforelsket par?

Eller har det bare gradvis kjølnet, kanskje spesielt etter at barna ble født?

Hvis det siste er tilfelle, tror jeg absolutt det er mulig å blåse liv igjen i det dere engang opplevde sammen, men det krever selvfølgelig vilje og innsats fra dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg får en følelse her av at din frue faktisk også egentlig ønsker seg ut av ekteskapet deres, men at hun er litt feig og håper at du "trekker" deg før hun gjør det? Kan det være noe i det?

Høres jo ikke ut som om hun er så veldig interessert i at forholdet skal fortsette heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Du sier "Jeg tror forholdet vårt går skeis"

Hun sier "Ja, hvis du mener det så..."

Har hun ikke egne meninger ?

Jeg synes det ser ut som hun forholder seg ganske likegyldig til forholdet deres. Eller kan hun være deperimert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei frusrert

Hva med å prøve Phoenix sine råd, send henne en SMS eller overask henne når hun kommer hjem eller når ungne er lagt. det ka njo føles som det ikke er noen vits men det er vel verd en forsøk :) .

Phoenix- Nå sitter sikkert alle KG jentene og kopierer forslagene dine og sender de til gubben :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om jeg er nødt til å følge Phoenix sine råd for å få sex med min kjære, da velger jeg heller å fikse en utløsning selv. Vi gutta er også på jobb, er slitne etter en lang arbeidsdag, og da skal vi liksom måtte jobbe "overtid" for å få litt kos? Nei ærlig talt. Det er greit at man skal varte opp partneren i ny og ne, det har alle forhold godt av, men om samboer/kone må ha gaver og spesialbehandling all mass for å ha lyst på sex kan det være det samme.

Må dere virkelig ha gaver ol. for å ha sex med deres kjære jenter? Hva er da forskjellen på dere og de som selger sex på gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Om jeg er nødt til å følge Phoenix sine råd for å få sex med min kjære, da velger jeg heller å fikse en utløsning selv. Vi gutta er også på jobb, er slitne etter en lang arbeidsdag, og da skal vi liksom måtte jobbe "overtid" for å få litt kos? Nei ærlig talt. Det er greit at man skal varte opp partneren i ny og ne, det har alle forhold godt av, men om samboer/kone må ha gaver og spesialbehandling all mass for å ha lyst på sex kan det være det samme.

Må dere virkelig ha gaver ol. for å ha sex med deres kjære jenter? Hva er da forskjellen på dere og de som selger sex på gata?

:roll::roll::roll::roll::roll:

Ja det var akkurat det jeg mente - Vi må ha gaver og bli oppvartet hver gang vi skal ha sex :hoho:

Kjære Gjest

Her var det snakk om et ektepar som har problemer i ekteskapet og virker også som dårlig kommunikasjon når det gjelder sex

Rådet var da og prøve en gang og vise sin kjære at man setter pris på h*n og gjøre noe spesielt bare for og prøve.

Det er jo litt av en innstililling du har gjest- Det er jo koslig at man gjøre noe litt ekstra en gang ibland og det gjelder begge parter selv om du er så fryktelig sliten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som at konen din har dårlig selvtillit/selvfølelse og er komplett likegyldig til både deg og seg selv. Hun høres kanskje litt deprimert ut? Ivertfall med den strømmen av "så synd på deg som har det så fælt med meg, bare gå" osv. Hun høres så likegyldig og resignert ut, har hun ingen respekt for deg? Har hun noen gang hatt det, eller har du alltid vært en mealticket for henne? Jeg skjønner at du er dypt frustrert over forholdet deres (men prøver å være praktisk og ikke blåse det opp) og mangelen på kjærlighet, respekt og anerkjennelse.

Jeg vil faktisk foreslå at du sier at dere må snakke sammen ordentlig, det er viktig at du legger vekk alle beskyldninger og toner om at hun ikke er bra nok, og at du blottlegger deg selv, inviterer til åpenhet og ærlighet og mental nærhet og fortrolighet. Minn henne på hvor glade og lykkelige dere var da dere giftet dere, si at du savner den tiden veldig og vil ikke lenger akseptere å bare eksistere sammen. Men du vil helst bli lykkelig med henne igjen. Hun må bare strekke seg litt også, så kan dere få det til. Hvis hun starter på en tirade, så si vennlig og bestemt "nei" dette er ikke anledningen for lettvinte løsninger som tar fokus vekk fra problemene. Krev at hun snakker ordentlig og engasjerer seg.

Si at en familieterapeut har full taushetsplikt, og du lover også at det dere snakker om vil du aldri diskutere med en annen. Kanskje hun er redd for å utlevere seg, og trenger litt bekreftelser. Hun trenger kanskje også bekreftelser på at du faktisk setter pris på henne? Hun høres unektelig ut som en vanskelig case, men jeg mener at du bør prøve ordentlig før du vurderer skilsmisse ivertfall, ikke bare stå og se på at dere glir fra hverandre som forbipasserende til en bilulykke, ikke la henne gjøre det heller. Det er faktisk ditt liv det handler om! Du er selv ansvarlig for å etablere lykke og glede i det, på den ene eller andre måten.. Skilsmisse kan du jo alltids ta om et halvår også. Eller når ungene flytter ut for den del.

Jeg synes ikke det er greit at kona bare nekter å engasjere seg i deg på den måten hun gjør både seksuelt og med annet, men du bør kanskje være litt forsiktig med anklagelser ettersom hun allerede er litt bitter..

Noe annet som slo meg er HVORDAN falt det deg inn å gifte deg med kvinnen til å begynne med? Kjente du slett ikke henne du lovte å tilbringe livet med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert

hei takker for masse gode innspill

I dag opplevde ejg noe så usansynlig at hun gjorde tilnærmelser

Jeg responderte med å fortelle at jeg ikke var interessert og at jeg hadde valgt bort den delen av livet

Da fikk tonen en annen lyd. var feil at jeg reagerte slik ettersom jeg hadde lyst

Jeg fortalte henne at de få gangene i året kunne hun bare ha for seg selv, at jeg ikke ville gjøre det for da fikk jeg bare falske forhåpninger

Hun er fornærmet og mene rejg er barnslig, muligens er ejg det, men hvis du er utsultet og blir tilbudt en smule av bakeren så gir du likegodt blaffen.

Så nå har hun ihvertfall fått noe på tenke på. At jeg klarer emg utmerket uten det usle lille bidraget hennes

Hun bør iallefall spørre seg selv om det ikke er på tide emd en alvorlig prat mht familierådgivning mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir henne en kald skulder tilbake når hun tar initiativ og prøver, så kan du like gjerne skille deg med en gang. Det er absolutt ikke løsningen. Å dytte problemet over på henne, og forvente (ikke en gang SI) at hun må komme på familieterapi - vel, jeg tviler på at det vil få dere på glid. Jeg tror du rett og slett må velge om du vil ha et ordentlig forhold, eller ikke. Og hvis du vil, så må du legge ned mye innsats, stille krav til henne, være forståelsesfull og tålmodig, men oppmuntre når ting blir bedre. Klart det er slitsomt, men premien er et fungerende ekteskap. Hvis det er det du vil ha. Det er ikke alltid gitt at det er kvinnen som jobber mest for forholdet, noen ganger er det mannen som må ut på glatta. Det er vanskelig, men det var vel noe om gode og onde dager med i ligningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg er stygt redd frustrert må dele ansvaret for manglende sexliv likt med kona.

Jeg hadde både medfølelse og forståelse inntil hans siste innlegg kom.

Sorry Sam: Det er nok ikke henne det er feil på. Det er dere begge to.

Ved å avvise initiativet hennes har du (helt på egen hånd) sørget for at hun nok ikke tør å ta noe nytt initiativ på ei stund.

Bruk hodet mann: Når du så klart og tydelig viser at du ikke vil ha henne, så kan du heller ikke forvente at du skal få henne, langt mindre klare å beholde henne.

Det skal to til å få et godt sexliv/samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kveldsvisitt
hei takker for masse gode innspill

I dag opplevde ejg noe så usansynlig at hun gjorde tilnærmelser

Jeg responderte med å fortelle at jeg ikke var interessert og at jeg hadde valgt bort den delen av livet

:o :o :o

Da fikk tonen en annen lyd. var feil at jeg reagerte slik ettersom jeg hadde lyst

Ja, synes det ble litt feil ja.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...