Shabana Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 Akkurat nå er min lille familie og jeg hos hans storfamilie. Jeg sitter inne på kontoret med solbriller på pga migrene. I stuen hører jeg hylene fra min datter som krever at fetteren hennes gir tilbake favorittdukken hennes, noe han da nekter med egne hyl og skrik. Jeg kan høre min manns rolige stemme trenge igjennom som den megleren han er samtidig som hans søster sukker oppgitt over sin sønns stahet. Ute i stuen sitter mine to svigerinner høygravide. Hun ene har termin nå i slutten av juni og hun andre har termin i august. Jeg tenker på dem og magene som til tider virker å være i veien for dem, og så danner det seg et smil om munnen min. Jeg misunner dem... Helt siden ved rundt nyttår fikk vite at det skulle være to familieforøkelser denne sommeren har babysyken min endret seg til å bli en barnesyke. Jeg lengter etter økedøgn, bleiskift, gulping, fremtidig krangling mellom søsknene og alt et nytt barn medfører av endringer. Og dette sitter jeg og tenker på mens jeg har migrene og hører på skikkelig krangling utenfor døren. Det er jo akkurat derfor jeg vet at jeg er klar til å gi min mann den familien han ønsker, og det er så godt å endelig være i gang med det vi har snakket om i så mange år Wish Us Luck :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabana Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Ny dag og nye opplevelser. Har plutselig innsett hvor stor jenta mi har blitt og hvor mye hun kan. Hun skjønner så mye og det er morsomt å høre hennes resonnement rundt ting som skjer. Hun er klar over at to av tantene hennes har baby i magen og lurte da på om alle hadde vært i magen på noen. Jeg svarte da som sant var at det har vi, og hun spør så hvem jeg har vært i magen til og hvem pappan har vært i magen til. Vi svarer som sant er at hennes bestemødre er mammane våre og at vi har vært i magen deres da vi var babyer. "Men du er jo mamman min" svarer så min datter og følger det med: "Da jeg var baby var jeg i magen din" Jeg bekrefter at hun har rett. Da smiler hun og sier: "Men nå har du ikke baby i magen... du har bare stor mage fordi du spiser for mye." "Jo, jo... sant det" er alt jeg klarer å svare og vet ikke om jeg skal være fornærma eller le, men ender opp med sistnevnte. Lenge leve æærligheten eller hva? Natten er over meg, men utenfor skinner fortsatt solen her jeg er... det er vakkert å se de orange og rosa skyene med de hvitkledde toppene på fjellene bak. Ikke et dumt bilde og sovne til Endret 23. juni 2011 av Shabana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 23. juni 2011 #3 Del Skrevet 23. juni 2011 Velkommen til dagbokverdenen Masse lykke til med prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabana Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 23. juni 2011 Takk for det ganger 2 Vi får se om det blir lettere fo rmegå føre dagbok på nett enn det det er å gjøre det på den gammeldagse måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabana Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Hvorfor vil man som ung ikke høre på visdommen de eldre prøver å dele meg deg. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det og brukt mer tid på å nyte barndommen og tenårene. Ikke noe å gjøre med det nå, så man kan like så godt gjøre det beste ut av hva man har nå. Og jeg har heldigvis ei lita jente jeg kan slippe løs min barnslige side sammen med Av og til er det nok og bare se på hva hun gjør i skjul. Få med seg hvordan hun opplever hverdagen sin gjennom å følge hennes lek. Jeg kjenner f.eks igjen mange situasjoner som hun leker med dukkene sine hvor hun er mamma og bestemmer. Hun er jo ofte et speil på det som skjer rundt henne. Av og til kan jeg bli lei meg over hvordan hun har forstått noe vi har gjort, men samtidig tar jeg lærdom av det og vurderer annerledes i andre lignende situasjoner. Andre ganger igjen er det godt å se at hun gir dukkene sine så mye kjærlighet, trøst og oppmerksomhet som jeg håper jeg klarer å gi henne. Det blir jo en slags bekreftelse på at det vi gjør er riktig. Jeg lurer fælt på hvordan det blir med en til... og da spesielt hvordan hun vil ta på seg oppgaven å være storesøster. Hun sier ofte at hun vil ha en lillebror eller lillesøster, og noen ganger ønsker hun seg også en storebror eller storesøster. Det er visst litt vanskelig for henne å skjønne at det ikke går, og det er ikke så lett å forklare heller. Det er morsomt å se henne sammen med babyer. Hun er så forsiktig og leker så fint med dem. Det er nesten så man kan se lengselen i øynene hennes. :D Vi får vel bare gjøre vårt beste for å få drømmen til alle tre til å gå i oppfyllelse. Det er jo ikke stort mer man kan gjøre uansett. Bare fremtiden vet hva som venter oss, men jeg håper det er en baby om kort tid. Det var alt jeg hadde på hjertet for denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabana Skrevet 2. august 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Tiden flyr når man har ferie og mye annet å finne på, som for eksempel å være ute. Det har vært godt denne sommeren. Har kommet meg ut når det har vært fint vær og vært inne og gjort husarbeid og lekt med lilletrollet på regndagene. Merkelig nok så ble forslaget mitt om å ta en tur ut for å hoppe i vanndammer nedstemt av vesla. Selv ble jeg litt skufa, men tenker nok at det kommer flere sjanser til det. :gjeiper: Nå ser det ut til at snuppa vår må nyte sine sister måneder som minst og begynne å forberede seg på å bli storesøster. Jeg har en spire i magen Og fortsettelsen på drømmen vår har begynt. "Storesøster" er veldig flink til å passe på mamma og stryker gjerne forsiktig over magen mens hun smiler. Det blir spennende å se om omsorgen fortsetter etter minstemann har kommet til verden Og alle hjerter gleder seg! Endret 2. august 2011 av Shabana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå