Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er, som han selv sier, over middels interessert i BIL. Han er rett og slett BILGAL, og holder på med biler 24/7. Han jobber med biler, mekker på biler på fritiden, surfer på nettet etter biler, reiser på biltreff, løp osv. Det kan rett og slett bli litt..... Mye. Jeg har veldig liten interesse av biler, synes rett og slett at det er ganske kjedelig. Dette er jo dumt da han er såpass lidenskapelig interessert i biler.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få prøvd å bli litt mer interessert? Tips? Råd?

Jeg vet ikke hvor jeg engang skal begynne.. :-/

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veteranbiler er ganske allsidig "hobby". Kanskje dere kan dra på et veteranbiltreff sammen om dere ikke har gjort det før? Kanskje du kan til og med prøve å kjøre litt på bane med et lite vrak? :)

Gjest Bjørn82
Skrevet

Eller så kan du jo nyte sommervarmen med en skumvåt svamp å vaske bilen for han.. Kan hende du får litt oppmerksomhet ut av det?

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Som over middels motorinteressert selv kan jeg ikke si hvor den interessen kom fra. Tror den kom fra å kjøre litt vel for raske bilen før jeg hadde lov til å lærekjøre.

Du MÅ ikke få hans interesse, men det vil glede ham om du tar del i en så stor interesse i blant, så kjøp ham en sesong top gear på DVD eller nye felger til bilen hans. Menn er litt som oss damer der, har han snakket om en type turbinfelger til bilen sin? Sjekk litt hvor du kan få tak i, sjekk om mulig byttelapp og kjøp mannen nye vinterdekk på felg.

Kanskje han feller en tåre. ;)

• Liker 2
Skrevet

Haha, mange flotte svar her:) Her er det ikke bare veteranbiler, her er det snakk om ALT fra A-Å. Han prøvde å få meg litt interessert i begynnelsen av forholdet vårt, men nå tror jeg han har gitt opp. Han snakker ikke så mye om biler til meg, men familie og venner får en rikelig dose. Vet jeg ikke MÅ ta del i hans hobby/lidenskap, men jeg vil gjerne prøve.. Litt i hvertfall:-) Når det gjelder Top Gear har han vel sett ALT som er å se av det!=P

Bjørn: Hah, joda, kunne prøvd på det.. Men har et annet innlegg er på KG om at han ikke har lyst...

Så.. Tviler på at han hadde reagert noe særlig. :sukk:

Skrevet

Slik er min også, men jeg ser ikke noe negativt med det selv om jeg ikke interesserer meg en døyt om biler.

En trenger ikke dele alle interesser :)

Gjest Consensio
Skrevet

Du trenger ikke dele interessen hans, så lenge du støtter ham og respekterer ham.

Min mann har også interesser som bryr meg midt i *"@! :fnise: , men jeg hører på han når han forteller ivrig om noe og jeg støtter ham hele veien.

Skrevet

Jeg forstår at jeg ikke trenger å dele alle interesser med han, men akkurat biler vil jeg gjerne prøve å interessere meg litt mer for, siden det er den absolutte lidenskapen hans. Vet det ville gledet han om jeg ble litt mer interessert ;) Ellers har vi ikke noe særlig like interesser, så jeg tror det hadde blitt spennende om jeg hadde vist litt mer interesse for biler :-) Altså: Dette gjør jeg fordi jeg vil, ikke fordi jeg må. =)

Gjest Tirkes
Skrevet

Hmm. Vel, jeg vet ikke hvordan jeg kan foreslå at du UTVIKLER en interesse for det.

Men stikk innom Narvesen og kjøp et bilblad du tror du kan like. Les litt.

Har du sertifikat selv? Liker mannen en spesiell type bil? Sjekk om det går an å leie en sånn bil for en helg. Kanskje det er hans eneste måte å få kjøre en skikkelig jaguar på. :P Dere kan ta det som en tur sammen og pass på å krangle deg til å få kjøre litt.

Gjest Tirkes
Skrevet

.....og hva med en liten Englandstur? Søke etter biletter til Top Gear showet? Du kan shoppe litt, dere ser på biler, han får noe å prate om i femten uker fremover og du var der og delte det med ham.

http://www.bbc.co.uk/topgear/show/participate.shtml :-)

Det å bli smittet av hans interesse krever at han er entusiastisk og har lyst til å inkludere deg. Så om han har sluttet med det, begynn å bry deg, still spørsmål, foreslå gærne ting som det over, som er både flotte opplevelser, kanskje minner for livet...

En tur til Nürnberg og kjøre bil på bane?

• Liker 1
Skrevet

Synes det er fryktelig søtt at du prøver å få opp interessen din for din manns lidenskap!

Har du vært borti gatebil før? Mange jenter fatter interesse der, det finnes utrolig mange kule gatebiler!

Skrevet

Takk for svar:D Nei, jeg har ikke lappen selv, men holder på og ta den, så satser på å bli ferdig med det snart:) Han liker stort sett ALLE typer biler, men har fått med meg at han er spesielt glad i Audi. Kanskje jeg skal sniklese bil-bladene hans mens han er ute og jobber:-o hah:) Hadde vært kjekt om vi tok en sånn tur ja, han har før invitert med meg på noe bilshow, men det ble ikke noe av det. Nå har han veldig lyst å reise til SEMA showet i Las Vegas til høsten..

Gatebiler kan være tøffe de;D

Han har også egen bil som han har holdt på med i et par år, og satser på å bli ferdig med denne snart. Da tenkte vi å ta oss en tur :-)

Skrevet

Synes tipset om å låne en fet bil for en helg hørtes supert ut!! Det kan jo bare være en dag også, tipper han blir kjempe glad!

Skrevet (endret)

Kjenner meg såå godt igjen!

Typen min er helt gal etter biler, speielt Ford Cosworth. Han har kjøpt seg en nå for 100 000kr og bruker alt han har igjen av lønninger og alt på den bilen, arrghh.. jeg har prøvd lenge å bli mer interesert, men det funker ikke.. har blitt med på gatebil og biltreff, blitt med når han skrur og alt, men klarer ikke interessere meg.. Men har funnet ut at vi har det fint uansett om vi ikke deler den interessen for biler.

Du kan jo selvfølgelig prøve, men du blir ikke noe dårligere kjæreste om du ikke føler det samme for biler som det han gjør.

Lykke til! :) Biler kommer til å være en stoor del av livet deres, trust me, i know!!

Endret av pratesyk
  • Liker 1
Skrevet

Kjæresten min er, som han selv sier, over middels interessert i BIL. Han er rett og slett BILGAL, og holder på med biler 24/7. Han jobber med biler, mekker på biler på fritiden, surfer på nettet etter biler, reiser på biltreff, løp osv. Det kan rett og slett bli litt..... Mye. Jeg har veldig liten interesse av biler, synes rett og slett at det er ganske kjedelig. Dette er jo dumt da han er såpass lidenskapelig interessert i biler.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få prøvd å bli litt mer interessert? Tips? Råd?

Jeg vet ikke hvor jeg engang skal begynne.. :-/

Du kan starte med Colin Mc Rae rally på playstation.

Så følger dere opp med å dra å kjøre gokart. Når du blir litt god vil du faktisk kunne vinne over bedre kjørende gutter dersom du veier 25 kg mindre.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Min er også sånn. Bil 24/7. Men jeg tenker hest 24/7, så vi veier egentlig ganske bra opp. Det fine for meg er at han har lagt masse prestisje i å ha fin "hestebil" som kan trekke stor hestehenger :fnise:

• Liker 2
Gjest Næjøss
Skrevet

Bil er en herlig hobby. Jeg og mannen min deler samme interesse som typen din. Vi bygger biler, drar på treff og slikt. Hos meg så kom denne interessen av seg selv da jeg var i 12års-alderen, og for de fleste så er det slik. Men hvis du ønsker å teste din interesse innenfor bil, så kan du jo starte med å dra på biltreff og show. Kjenn litt på følelsen av en trimma bil me noen gamper under panseret som brøler forbi deg så du kjenner det riste i bakken :P

Be typen din om å ta deg med på biltingene. Vær med når han mekker, spør om han kan lære deg litt.

Hvis du har egen bil, så kan du prøve deg selv med å style bilen din med enkle grep, som f.eks. å montere ny girkule, setetrekk, gulvmatter og slikt. Det er en fin måte å begynne på.

Så hvis det bor en bil-entusiast i deg, så vil det nok bare vokse etterhvert.

Du kan også lese litt på nettet, bilforumer og slikt, se på bilder av biler, se hva du liker.

Kanskje du finner inspirasjon til å begynne med bil :)

Gjest Koseklumpen
Skrevet (endret)

Jeg har aldri vert bilintressert.

Eksen min var veldig bilfanatiker, snakket en del om bil og drev å bygget om noen biler. Jeg klarte etter hvert å plukke opp litt innformasjon her og der når han snakket om bil og etter hvert ble jeg av og til med når han bygget bilene. Det ble litt gøy da siden jeg faktisk forsto noe av det han holdt på med, som igjen førte til at jeg også ville lære mere.

Slik ble jeg litt mere delaktig i hobbyen hans.

Edit: Må bare si at jeg synes det var vanvittig kjedelig til å begynne med. Jeg datt mye ut av samtalen for jeg ikke orket å høre etter. Men det vr verdt det når jeg faktisk gadd å prøve :)

Endret av Koseklumpen
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke sånn at du mååå være interessert i akkurat det samme som han er, men det er jo koselig om du plukker opp noen tanker omkring bil- og bilhold som du kan dele med han! :) Ett tips er jo at du kan be han lære deg litt. Det er som regel fantastisk givende å lære noen andre det en selv kan godt. Når dere er på biltur kan du f.eks. spørre spørsmål om bilene du møter og la han informere deg. For alt du vet kan det hende at du blir litt interessert du også? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...