Gå til innhold

Er 12 kg mye?

Fremhevede innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet

Gratulerer.. :D

Tror det skal sees bra det ja.

Selv har jeg gått ned ca 10 kg siden jul. Var oppe i 75 og nå er jeg 65 kg.

Skal ned til 60, så har 5 kg igjen.

Sleit som faen med å få av med de 23 kg jeg la på meg under graviditeten.. Neste graviditet så skal jeg TRENE, TRENE, TRENE!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg en gang. Er høy, så det utgjorde ikke noen enorm endring i kroppstype, gikk bare fra normal/slank til slankere.

De vennene jeg var med hver dag kommenterte det heller ikke, men venner og slekt som ikke hadde sett meg på lenge utbrøt med en gang at jeg var blitt mye tynnere.

Husker en av disse overdramatiserte det litt og begynte å si jeg måtte "passe meg" med klar hentydning til spiseforstyrrelser. Fortalte dette litt oppgitt til en kompis av meg som jeg hadde vært med jevnlig under slankeperioden, han sa bare "hæ? har du blitt tynnere?"

Skrevet

Jeg har gått ned fra 96 til 80 nå på 173 cm. Vil ikke dette syns veldig godt? eller tar jeg helt feil? merker stor foskjell på klæra, men bare folk som vet jeg har prøvd å gå ned som har kommentert noe.

Er kjempe fornøyd selv om jeg vil mer ned. Blir nesten litt skuffa da folk som ikke har sett meg på lang tid ikke kommenterer noe.

Er det så vanlig å ikke kommentere sånt altså??

Skrevet (endret)

Jeg har gått ned 10 kilo. Det synes ikke så veldig godt. Litt i ansiktet og litt i magen, men følelsen det gir MEG er veldig god; føler meg mindre "stappa" og mye strammere.

En venninne av meg gikk ned 10 kilo. Hun sa det selv for jeg la ikke merke til det. MEN noen ganger tar det en liten stund før kroppen reflekterer vekta. At det liksom tar en stund før de 10 kg manifesterer seg...om du skjønner:)

GODT JOBBA! 10 KILO ER VANSKELIGERE ENN MAN SKULLE TRO!!!

Endret av avenue
Skrevet

Må bare påpeke at det med høyde minus 110 er humbug :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått ned fra 96 til 80 nå på 173 cm. Vil ikke dette syns veldig godt? eller tar jeg helt feil? merker stor foskjell på klæra, men bare folk som vet jeg har prøvd å gå ned som har kommentert noe.

Er kjempe fornøyd selv om jeg vil mer ned. Blir nesten litt skuffa da folk som ikke har sett meg på lang tid ikke kommenterer noe.

Er det så vanlig å ikke kommentere sånt altså??

:klappe: Det er jo superbra!! Jeg er sikker på at det synes kjempegodt, men det er nok vanlig ikke å kommentere. Du kan jo si selv at du har begynt å trene eller noe, for liksom å "tillate" at de kommenterer vekten din, så tenker jeg du får tilbakemeldinger så det holder jeg ;)

• 14 år senere...
Skrevet

Vekker liv i denne tråden 

gått ned 12 kg jeg også, siden november

startet på 68 kg… ingen reaksjoner.. 

er det ikke synlig å gå ned 12 kg?

Anonymkode: 891a9...59d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal du få reaksjoner fra andre?

Anonymkode: 44a43...442

• Nyttig 4
Skrevet

En gang kommenterte jeg at noen så bra og ut sa noe ala "du har gått ned i vekt, det kledde du". Fikk i retur "ja, jeg har ikke klart å spise noen ting nesten, for min far døde for x måneder siden og min nå ligger min søster for døden". 

Visste ikke hva jeg skulle si, men hun fikk ihvertfall frem at hun ikke hadde noe til overs for at jeg kommenterte hverken utseende eller vekt.. Stakkars dame. 

Anonymkode: feb9a...33b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du sagt noe om at du prøver å gå ned i vekt da?

Det er generelt sett uhøflig å kommentere på andres utseende, og noe jeg ikke ville gjort.

En vet heller aldri hva som ligger bak en vektnedgang. Ikke sikkert det er frivillig eller ønskelig. Folk kan være alvorlig syke, eller gjennomgå noe tungt på privatplanet for eksempel.

Det betyr ikke at folk ikke ser at du har endret deg, men du må nok selv åpne for at det skal være naturlig for andre å si noe om det.

Anonymkode: 9e43b...97e

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En gang kommenterte jeg at noen så bra og ut sa noe ala "du har gått ned i vekt, det kledde du". Fikk i retur "ja, jeg har ikke klart å spise noen ting nesten, for min far døde for x måneder siden og min nå ligger min søster for døden". 

Visste ikke hva jeg skulle si, men hun fikk ihvertfall frem at hun ikke hadde noe til overs for at jeg kommenterte hverken utseende eller vekt.. Stakkars dame. 

Anonymkode: feb9a...33b

Uff :( 

Anonymkode: 44a43...442

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fordi de fleste har fått med seg at man ikke kommenterer på kropp. Flere eksempler i tråden her på hvorfor det kan være lurt. Det vises nok, du er bare omgitt av folk som har sosial intelligens :) Bra jobba, 12 kg siden november er mye!

• Nyttig 1
Skrevet
Denkjempestorepæra skrev (4 timer siden):

Fordi de fleste har fått med seg at man ikke kommenterer på kropp. Flere eksempler i tråden her på hvorfor det kan være lurt. Det vises nok, du er bare omgitt av folk som har sosial intelligens :) Bra jobba, 12 kg siden november er mye!

Takk❤️

Skrevet

Øh...

Var du 200 kg før?

Nei, 12 kg er IKKE ,mye.

Var du 60 kg før?

Ja, 12 er mye.

Anonymkode: a3e7f...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gikk ned 15 kg og gikk fra feit til lett overvektig. Det var flere som ikke merket stort. En kollega sa rett ut at det hadde hun faktisk ikke lagt merke til. Så det er fullt mulig å gå ned 12 kg uten at folk får det med seg. Og så er det dette med å ikke kommentere andres kropp også da, så det kan være høflighet.

Anonymkode: fadb7...210

Skrevet

Jeg har gått ned 16 kg (fra 117 kg) og har fått kommentarer på det. Så en med mye lavere vekt i utgangspunktet går ned 12 kg er noe som burde vises. Kan være folk bare av høflighet ikke vil kommentere det. 

Skrevet

Er et tau langt ?

Er ett av poenget med å gå ned i vekt at andre sier du er flink til å gå ned?
Det man sier da er jo at du er flink til å ikke spise for mye, bare pakket litt inn.

Dette var litt merkelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis alltid ønsket med vektnedgang. Mange går ned i vekt når de har det tøft, som andre påpeker. 

Jeg gikk ned 10 kg (fra 68...) etter fødsel, fordi det var så tøft med en baby som ikke sov. De som bryr seg om meg bekymret seg, mens andre kommenterte at jeg så så bra ut, det var faktisk ikke hyggelige kommentarer å få i det hele tatt.

Anonymkode: 92337...199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...