Gå til innhold

Er 12 kg mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned 12 kg, føler selv at det er litt, og syns jeg ser mye anderledes ut. Spesielt i annsiktet.

Er det mye? Er det sånn andre legger merke til eller bare deg selv?

Har fått endel kommentarer, men noen har ikke kommentert i det hele tatt. Så lurer på om 12 kg virkelig er så mye som jeg føler det er selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange "ekstra" kilo du hadde i utgangspunktet. Hvis en person er veldig stor, så er det ikke sikkert 12 kilo synes noe særlig. Men la oss si at du er litt lubben så vil jo 12 kilo synes veldig godt.

• Liker 2
Gjest *smak*
Skrevet

Synes det er en kjempe-prestasjon å gå ned 12 kilo.. Hurra for deg!!! Kan du dele oppskriften???

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Du må nesten oppgi startvekta di. Uansett er 12 kilo godt jobba!

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg gikk ned 12 kg for et par år siden, gikk ned en klesstørrelse. I begynnelsen tenkte jeg ikke over hvor mye det var, men det syntes når jeg til slutt så tilbake på gamle bilder. Veide 72 og gikk ned til 60.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 176 høy og veide 80 kg.

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Er 176 høy og veide 80 kg.

Da synes 12kg ganske godt skal jeg si deg :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Da synes 12kg ganske godt skal jeg si deg :gjeiper:

Enig. Når hun nå er 176/68 så er hun vel ganske nærme idealvekten også? Var det ikke høyde minus 110 noen sa? Med forbehold om forskjellig kroppsbygning. Imponerende i alle fall, keep up the good work!

Skrevet

Jeg kommenterer aldri vekten til andre! Med mindre de selv sier noe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har ganske "tung beinbygning" så veier litt mer pga det.

Trur jeg er nær min idealvekt nå:)

Muligens de ikke har turt å kommentere?

AnonymBruker
Skrevet

Det sier jo seg selv at det kommer an på hva du veier. Tenk før du poster!

Skrevet

Kommenterer aldri vekt, om ikke vedkommende selv forteller om det. Ser det gjerne ikke heller jeg - venninna mi gikk ned 25 kilo, og jeg oppdaget det ikke før jeg så at hun hadde fått store pupper... (magen var jo borte :skratte: )

Skrevet

12 kg på deg da er superbra!! Og det synes garantert :jepp:

Er nok helst som flere andre her har sagt at man ikke kommenterer andres vekt, og at det er derfor mange ikke har sagt noe.

(og det er jo egentlig dumt, for alle vil vel ha litt skryt når de har vært flinke og gått ned i vekt!)

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk ned to kilo, og en hel klesstørrelse (fra 36 til 34), så 12 kan være mye ja :wink:

(veide 52, er 160)

Gjest Gjest
Skrevet

Mindte meg bare om noe som skjedde meg for en del år tilbake...

Gikk opp 30 kg under graviditeten. 7 kg forsvant under fødslen (mye veske i kroppen)

Sto på og trente som bare det. I løpet av 3 år hadde jeg gått ned 25 av de 30 kg.

Men siden magen var så enorm under graviditeten er mageskinnet så sprukket opp at det ikke kan rettes uten opperasjon. Under lavlen har jeg en liten bulende mage.

På det tidspuntet var jeg 160 høy og 56 kg.

Stolt som en hane over å ha kommet ned til nesten normalvekt igjen før sommeren. Følte meg stolt, sprek, tynn og var i supert humør. Det var sommer og et skjeldent tilfelle pyntet jeg meg i en pen sommerkjole da jeg gikk tur med barnet mitt.

Da traf vi en tidligere nabo jeg ikke hadde sett på ca 2 år (hadde flyttet i mellomtiden)

Sto å pratet litt med henne da hun plutselig spurte "hvor langt er du på vei da, er vel ikke lenge til terminen" :hakeslepp:

Ble så paff at jeg ikke fikk sakt noen ting,, og fikk det plutselig travet med å komme meg hjem.

Aldri aldri om jeg kommenterer andres vekt eller spør om de er gravide før de antyder rimelig klart selv. En slik situasjon har jeg ikke lyst på påføre andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommenterer nesten aldri at noen har gått ned i vekt (hvis de ikke nevner det selv) fordi jeg er redd de skal tro jeg syntes de var tykke før :P Unntak har feks vært venninner som raskt har gått tilbake til normalvekt etter et svangerskap, de kan jeg gjerne skryte av :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har gått ned ca 10 % av kroppsvekten min i løpet av våren, og to størrelser, men har ikke fått direkte kommentarer på vekten fra folk som ikke vet at jeg har forsøkt å gå ned. Vet ikke om det er pga høflighet eller at de ikke ser det. Men jeg HAR fått komplimenter i det siste a la "Så fin du var i den skjorta" o.l. Antar at det har noe med at klærne sitter bedre å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommenterer nesten aldri at noen har gått ned i vekt (hvis de ikke nevner det selv) fordi jeg er redd de skal tro jeg syntes de var tykke før :P Unntak har feks vært venninner som raskt har gått tilbake til normalvekt etter et svangerskap, de kan jeg gjerne skryte av :)

HVis det er tydelig at noen har gått mye ned i vekt så vil jeg tro at de synes det er hyggelig å høre det:)

Jeg har gått ned 10kg og noen har sagt at "jeg har blitt så slank og fin" f.eks, og jeg syns det er veldig hyggelig, selvom det betyr at de syns jeg var tjukk(ere) før. Jeg var jo det og var jo klar over det selv og derfor gikk jeg ned. Hyggelig at noen ser det :D

AnonymBruker
Skrevet

Mamman min gikk ned 30kg, og da var folk litt redde for å kommentere, for når man går ned såm ye kan det jo være sykdomsrelatert :forvirret:

• Liker 1
Gjest gjest- silje
Skrevet

Det kan jo ha litt med klærne å gjøre også? Noen er kjempeflinke til å kle seg slankere, og da vil ikke vektnedgang vise så mye.

Eller om man kler seg veldig posete, og plutselig tar av, og kler seg mer tettsittendes. Da vil det også være vanskelig å se om personen har tatt av, eller om det bare er klærne.

Og så har du slike som meg, som ikke ser på kroppsfassong, eller størrelse på personer, så jeg legger ikke merke til om noen tar av flere kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...