AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Hei Jeg skifter sengetøy ca hver 10 dag, typen svetter en del og etter 5 til 6 dager kan du kjenne lukten... Jeg har prøvd å skifte oftere men det blir veldig stress, dessuten smitter det over på dynen og puta, og har liksom ikke lyst til å vaske de for ofte heller... Så da lurer jeg på på om noen her har en bra ide til meg...? Dette har irritert meg lenge, så jeg håper på noen glimrende forslag
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Håndkle i senga. Jeg lider av nattsvette innimellom (fullmåne og PMS) og da er det håndkle i senga. Men jeg skifter også sengetøy minst en gang i uka og vasker dyner og puter noen ganger i året (selv om det vistnok bør vaskes hver mnd)
Gjest Tirkes Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Er det bare jeg som er gal nok til å fryse dynene? (Er derfor jeg liker fryseboks over fryseskap!) Har noia for kryp og leste at midd dør ved 12-20 timer i -20 grader og kan støvsuges bort etterpå. Jeg fryser dynene tre-fire ganger i året. Jeg har ikke så mange gode råd fra egen erfaring, men: -Flanellslaken, brette i to og legge under det andre lakenet, suger endel svette så madrassen ikke får det og trekket på madrassen vil ikke ta til seg lukt/svette. -Tynnere dyner? Sommerdyner kanskje, helt kjempetynne? -Testet forskjellig stoff på sengetøyet? Bomullsateng feks. Er en glatt og kjøling bomull som jeg elsker, og er ikke så sleip og glatt som "rein" sateng.. Fås også til dyne og putetrekk. -Er det varmt i soverommet? Åpne vinduer og forsøke å få litt trekk i rommet? Det kan jo ikke være noe særlig og være så svett hver natt heller. Hater tropenetter selv 1
hufsa! Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Heia,bruker dere termodyner? Kansje bytte til noen som "puster"? Kjøpte nye dunsommerdyner som puster,var helt konge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå