Gå til innhold

Emina. Sært, eller fint navn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger å finne et fint jentenavn:) Storebror heter Eivind. Ønsker et litt mer spesielt navn denne gangen, men ønsker jo at andre også skal like det. Fått sansen for Evina, men lurer på om det er litt for spesilelt? Heller ikke lett å finne et navn som både mannen min og jeg liker.. Eline er ett navn vi begge synes er fint, men det synes jeg er litt for vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evina syntest jeg var litt tungt , men det er ikke sikkert du liker navnene på mine jenter heller , vi er forskjellige å må velge navn vi liker selv! Lykke til med navne valget :)

Gjest Tirkes
Skrevet

Det vil alltid være noen som liker og misliker et navn. Velg et navn du liker, som klinger bra for dere, og sjekk gjerne at navnet ikke har noen dumme assosiasjoner.

Emma og Mina er begge forholdsvis normale navn, en kombinasjon av dette kan virke.

Jeg ville ikke valgt navnet men jeg hadde ikke tenkt at dere var rare for å velge det. Det samme kunne jeg ha sagt om navnet Johanne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns dette var et fint navn jeg. Liker at noen satser på litt mer spesielle navn. Minner litt om et navn jeg syns er veldig fint : Amina

Skrevet (endret)

Likte ikke navnet Emina. Liker at når man sier navnet til en, så vet man hvilket kjønn personen er. Kanskje jeg er den som er sær.

Forstår forøvrig ikke helt hva poenge med å ha et veldig spesielt navn. Sjangsen for at ungen vil bli mobbet for det er da enda større. Og er jo enda verre om ungen deres ikke liker navnet når h*n blir eldre.

Endret av -Leon-
  • Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Likte ikke navnet Emina. Liker at når man sier navnet til en, så vet man hvilket kjønn personen er. Kanskje jeg er den som er sær.

Forstår forøvrig ikke helt hva poenge med å ha et veldig spesielt navn. Sjangsen for at ungen vil bli mobbet for det er da enda større. Og er jo enda verre om ungen deres ikke liker navnet når h*n blir eldre.

Er det verre for Emina å bli mobbet for navnet sitt enn det er for Stine?

AnonymBruker
Skrevet

Emina er vel et tyrkisk navn? Iallfall utenlandsk. Kjenner ei lita jente som heter det.

Skrevet (endret)

Er det verre for Emina å bli mobbet for navnet sitt enn det er for Stine?

Jeg vil tro at en jente som heter Stine, har mindre sjangse for å bli mobbet for navnet sitt enn om hun het Emina. Sier det pga Stine er et mer "normalt" navn enn Emina.

Endret av -Leon-
Skrevet

Spesielt, men fint :)

Skrevet

Evina eller Emina?

Emina synes jeg ikke var noe særlig, mens Evina var fint.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Emina høres ut som ei afrikansk jente. Synes ikke det passer på ei norsk jente.

• Liker 1
Skrevet

Verken Evina eller Emina var pene namn. Høyrast utenladsk ut. Begge passar dårleg saman med Eivind. Det er då heller ikkje særleg mange ungar som heiter Eivind, så vil jo seie det er langt meir "spesielt" enn heimesnekra jallanamn. Kvifor ikkje velgje eit lite brukt jentenamn i same kategori?

AnonymBruker
Skrevet

Eivind og Elisa

Eivind og Eira

Eivind og Ella

Eivind og Ellinor

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg synes Emina & Evina var kjempe fint ^.^ du kan alltids gi ett mellom navn, for eksempel Evina Marie? å blir da barnet mobbet for navnet sitt, så kan det godt henne at barnet vil velge å bruke mellom navnet istede :)

Evina er kjempe flott :)

AnonymBruker
Skrevet

Eivind og Ellen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om ei bosnisk jente som heter Emina. Siden storebrors navn er så typisk norsk som det er, synes jeg derfor egentlig at det blir litt spesielt.

• Liker 1
Gjest Krizzy
Skrevet

Jeg syns det er et litt sært navn.....

Skrevet

Hvid du er norsk så blir det rart

Skrevet

Syns både Emina og Evina var kjempefine. Likte det første best. Syns ikke de hørtes sære ut i det hele tatt. Ikke videre afrikanske heller som noen påpekte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...