Gå til innhold

Mobilabbonement med bindingstid


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Korleis er dette no igjen, har ein telefon med Netcom talk-abbonement, der det er 12 mnd eller noko igjen av bindingstida.. Går det an å kjøpe ein ny telefon, og liksom på ein måte vidareføre dette abbonementet til den nye telefonen?

Såg eit godt tilbod på telebutikken idag, forstår de.. Der var det ein Netcom-telefon med Talk-abbonement.

Er det nokon som veit korleis dette er?

(surrete formuleringar her... *trøtt*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Står vel betingelser i tilbudet. Om det gjelder "forutsetter nytegning av Netcom Talk", eller "forutsetter nytegnign eller videreføring av... ". Dersom du får videreføre må du belage deg på "full bindingstid", som normalt sett er 18 måneder, eller av og til to år, det står også i tilbudet (i den veske mini-skriftteksten som utgjør * tegnet ved prisen :) ) hvor lang denne er, selv om du nå altså bare har 12 måneder igjen.

Forøvrig er det neppe en NETCOM-telefon?

Muligens ganske klønete forklart, men skjønner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er jo ikkje ein netsom-telefon - din vesle kverrulant - men ja, takk for svar! :wink: Det stod at det var vidareføring, men då blir vel kan hende mine resterande 12 mnd plussa på med 18, og då blir moroa truleg litt dyr likevel... *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Du får høre med dem da, om de plusser, eller bare sier at det er 18.

Forøvrig synes jeg ikke telefoner med bindingstid pleier lønne seg noe særlig jeg...men det er kanskje fordi jeg ringer så lite, og binding med mini-bruker-løsninger er somregel ikke det de gode tilbudene tilbyr.... Så jeg kjøpte min telefon på tilbud UTEN binding, og har mitt flotte abb til 9 kr i måneden jeg, og trives med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vært på mobiljakt i dag, og står i samme situasjon som deg. Det jeg fikk beskjed om i butikkene er at da må jeg kjøpe en telefon med videreføring MEN . Prisen blir endel høyere da! Eks. nokia 5100 til 999,- ble da til 2300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov til å ha noe lenger bindingstid en 12 måneder.

Det samme gjelder garanti på telefoner. De fleste sier at det er to års garanti, men nei, det er det ikke. Det SKAL være 5 års garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme gjelder garanti på telefoner. De fleste sier at det er to års garanti, men nei, det er det ikke. Det SKAL være 5 års garanti.

Dette stemmer ikke. Tror du blander sammen garanti og reklamasjonsrett.

Garanti er noe produsenten gir, og de fleste har en garantitid på 1 eller 2 år.

Reklamasjonsrett er en rett du har etter lov.

Mer kan du lese i Forbrukerportalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...