Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som får skatteoppgjøret i juni så er skatteoppgjøret tilgjengelig på altinn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så om det ikke finnes ny informasjon der får man ikke pengene i juni? Supert :tristbla:

Skrevet

I følge nettavisene gjelder dette bare de som er e-aktører.

• Liker 2
Skrevet

I følge nettavisene gjelder dette bare de som er e-aktører.

Jeg har ikke gått aktivt inn for å bli det, men jeg er det vel uansett, siden jeg åpnet selvangivelsen på nett, og ikke har fått den tilsendt på papir i år?

AnonymBruker
Skrevet

Altinn var nede, gitt... surprise, surprise. :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kom jeg inn og fikk sjekket. Det står at de som har mottatt sms eller e-post kan sjekke oppgjøret sitt. Men jeg har ikke mottatt noen av delene. Og jeg ser at oppgjøret mitt har vært tilgjengelig i flere dager allerede. De har vel kloke av skade vært forsiktige med å si fra at dette lå ute, siden alle da ville gått inn samtidig og fått siten til å kollapse igjen. Men, men. Nå vet jeg at jeg får 32 kroner mer enn jeg trodde. :gjeiper:

Skrevet

Leser dette på VGs sider:

E-aktører er de som har sagt fra til Skatteetaten at all kommunikasjon kan gå elektronisk. Det vil si at det ikke sendes ut papirselvangivelser eller skatteoppgjør på papir.

Er det noen som vet om man fortsatt regnes som eAktør når man ikke har sagt fra, men kun åpnet selvangivelsen på nett slik at man ikke får den tilsendt i papirversjon? Jeg har jo hverken sagt fra om eller samtykket til dette, utover at jeg sjekket altinn på et bestemt tidspunkt.

Skrevet

Irriterende å være gift med en selvstendig næringsdrivende! Vil ha penger NÅ!!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingenting nytt på Altinn :sjenert:

Skrevet

Er det noen som vet om man fortsatt regnes som eAktør når man ikke har sagt fra, men kun åpnet selvangivelsen på nett slik at man ikke får den tilsendt i papirversjon? Jeg har jo hverken sagt fra om eller samtykket til dette, utover at jeg sjekket altinn på et bestemt tidspunkt.

Jeg vet ikke, men jeg sjekket selvangivelsen på nett, men fikk allikevel papirversjon i posten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har sagt fra, men åpnet kun selvangivelsen på nett og fikk den ikke tilsendt i papirversjon. Jeg kunne sjekke skatteoppgjøret nå.

Skrevet

Huff, så kjedelig... Men takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Altinn var nede, gitt... surprise, surprise. :jepp:

Ikke akkurat noen bombe!

Altinn faller jo ned hver eneste gang noe av en viss interesse legges ut. Så jo det her tidligere i vinter når selvangivelsen ble lagt ut, og i fjor ved samme tid.

Skrevet

Åh, fryd og glede! :hoppendeglad: Det var bare jeg som var litt dust, så jeg poster igjen, i tilfelle det finnes andre "duster" der ute også ;)

Man må faktisk trykke på linken på forsiden av altinn hvor det står "skatteoppgjøret", ikke forvente ny melding i innboksen som jeg febrilsk lette etter...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har åpnet selvangivelsen på nett, men ikke endret noe.

Var inne på altinn i stad. Der står det at selvangivelsen min ikke er levert. ??? Da regner jeg med at foreløpig beregning er det som er pr. i dag. Eller bør jeg bli bekymret for at skattepengene mine kommer senere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

lurer på det samme!

Skrevet

Står det samme hos meg, men jeg hadde ingen endringer så jeg leverte den heller ikke.

Skrevet

Hos meg finner jeg ingen oppdatert nytt :( Status: selvangivelse levert. Har justert fra skatteklasse 1 til 2 og jeg kan se en oppdatert beregning av total skatt, men den skal kun anses som midlertidig. Betyr det at jeg må vente på skattepengene i år? Det blir i så fall første gang - skuff!

Skrevet

Og hvor kan jeg se hva jeg faktisk betalte i skatt i fjor?

Skrevet

Det er de som aktivt har gått inn for å bli e-aktør som får den i dag. De får tjuvtitte. De som aktivt gikk inn for det gjorde dette i forbindelse med selvangivelsen for 2009 - det er altså leeenge siden. Ca 300.000 har gjort dette. Vi andre må vente til fredag.

Men det er jo utrolig idiotisk av de å slippe denne i dag, og risikere at altinn kræsjer når det er frist for utsatt selvangivelse for AS i dag da. kan tenkte meg det sitter en del forbanna folk å jobber ovetid i dag for å få sendt inn før fristen går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...