Gå til innhold

hva koster lappen?

Anbefalte innlegg

Gjest Thessie!
Skrevet

Det viser seg at jeg kan få bil gratis. Derfor tenker jeg nå på å begynne å ta lappen, altså teorien og øvelseskjøring (Det er 1 år til jeg er 18). Jeg har spart opp litt penger, men aner ikke om jeg har nok, og synes det kanskje er dumt å ta teorien dersom det tar flere år før jeg har råd til kjøretimer og sånt. Så hva koster det sånn ca. å ta lappen?

Skrevet

Kommer også an på om du har øvelseskjørt mye hjemme. Lappen kan koste alt fra 20.000 til 50.000. Det blir dyrere og dyrere for hvert år, tydeligvis!

• Liker 1
Gjest Thessie!
Skrevet

Kommer også an på om du har øvelseskjørt mye hjemme. Lappen kan koste alt fra 20.000 til 50.000. Det blir dyrere og dyrere for hvert år, tydeligvis!

Kan du få den så billig som 20.000 dersom du øvelseskjører mye? Jeg får jo bil, så regner med at jeg har god mulighet for å øve mye.

Skrevet (endret)

Hva tar kjøreskolen for timer da? Eksempel hos meg da :

Jeg startet å kjøre i februar/mars, har aldri kjørt en bil i hele mitt liv før. Jeg har oppkjøring nå om ei uke. Kjørelæreren min er en god venn av meg, pluss at han er ganske "billig" og er derfor veldig populær. Jeg får lappen for litt under 20.000. Det at du kjører mye hjemme er kjempe viktig og veldig nyttig! :)

Endret av louise1
Gjest Audiot
Skrevet

I 2008 betalte jeg 16500kr for lappen. Da hadde jeg aldri kjørt bil før jeg møtte opp på kjøreskolen første gang. Tok kun det obligatoriske.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg tok lappen i vinter, hadde gjennomsnittlig antall timer, og havnet ut på litt over 40.000. Øvelseskjørte nesten ingenting mellom timene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som kjørte mye med foreldrene sine før hun ble 18. Hun kunne så og si kjøre bil flytende før hun ble 18 :fnise:

Hun trengte bare 2 vanlige kjøretimer i tillegg til den andre kjøringen, før hun tok oppkjøringen, og fikk lappen på 18-årsdagen sin.

AnonymBruker
Skrevet

I 2008 betalte jeg 16500kr for lappen. Da hadde jeg aldri kjørt bil før jeg møtte opp på kjøreskolen første gang. Tok kun det obligatoriske.

Hvor kjørte du hen?

Skrevet

Fikk lappen i mai (Hurra!) Jeg har ikke regnet ut helt hvor mye jeg betalte, men regner med at det kom på en 25000, om mine grove beregninger er sånn ca riktige. Det kommer veldig an på hvor mye du kjører, hvor fort du tar ting osv. Det er helt individuelt hvor mye lappen kommer på ;)

Gjest Audiot
Skrevet (endret)

Hvor kjørte du hen?

Indre Østlandet, liten by, men stor konkuranse skolene seg imellom da det er 4 stk her.

Endret av Audiot
Gjest Thessie!
Skrevet

Okei, ser at det er stor varisajon her.. Men jeg tror jeg begynner allikevel. Er det noen som har noen trafikkskoler i Bergen de kan anbefale, som er billig men samtidig har god kvalitet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...