AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Har vært innom Twitter,og synes det er spennende å lese det stjernene skriver. Men jeg skjønner ikke måten folk skriver på? Hva betyr feks # foran noe? Og hva betyr RT. Feks: RT @funnyordie #ff @crystalharris & @paulrust Only one of them has been naked in a magazine, but that could change any day now.
odah Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 RT - reetweet, altså man reetweeter, så tweeten synes på veggen din # forran noe er ofte brukt som trender, sånn som hurtigruta nå. #hurtigruta, da kan man søke på hurtigruta oppe i søkefeltet, også kommer din tweet opp. det er en fin måte å få flere followers på! @ - som i å tagge noen, sånn som på facebook! og feks FFNOR - follow friday norway, når man gir en FFNOR så anbefaler man noen. foreksempel #FFNOR @KariNormann. Twitter er gøy
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 RT - reetweet, altså man reetweeter, så tweeten synes på veggen din # forran noe er ofte brukt som trender, sånn som hurtigruta nå. #hurtigruta, da kan man søke på hurtigruta oppe i søkefeltet, også kommer din tweet opp. det er en fin måte å få flere followers på! @ - som i å tagge noen, sånn som på facebook! og feks FFNOR - follow friday norway, når man gir en FFNOR så anbefaler man noen. foreksempel #FFNOR @KariNormann. Twitter er gøy Tusen takk! Ja det blir nok veldig gøy når jeg kommer inni det!
madison rose Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 RT = "ReTweet". å retweete er det samme som å tweete noe noen andre har skrevet og tweetet. det blir på en måte det samme som å videresende en e-post. # = en hashtag, og er noe man putter foran et ord hvis det ordet er populært. litt krøkete forklart, men kan bruke et eksempel: når datalagringsdirektivet (DLD) ble diskutert, var DLD et populært ord på Twitter. hvis du putter # foran DLD, kommer tweeten din opp på en oversikt over alle andre tweets med ordet DLD i seg, slik at det blir lest av de som er interessert. hvis du vil lese tweets som omhandler f.eks Norge, kan du søke etter #Norway eller #Norge og få opp alle siste tweets med det ordet. @ = brukes for å besvare en tweet. hvis venninna mi har skrevet en tweet som jeg ønsker å svare på, skriver jeg @ tett etterfulgt av nicket hennes på Twitter. da kommer min tweet (altså svaret mitt) opp på en side hos henne med en oversikt over alle svarene/replies hun har fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå