Gå til innhold

Størrelsene til Zara

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å bestille fra Zara.com, men er usikker på størrelsene. Zara er vel en søreuropeisk kjede, da har vel de størrelelsystemet som de har i Frankrige f.ex, og en fransk str. 40 er jo en nordisk 38. skAL jeg gå en størrelse opp?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo size guide på sidene, men den sier ikke noe om de operer med midteuropeisk eller nordisk standardstr.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilken standard de opererer med, men størrelsene hos Zara er mindre enn hos H&M. Jeg må iallefall gå opp én størrelse på klær derfra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns klærne der er små i strl. Bruker 36-38 på HM, men klærne jeg kjøpte i 38 på Zara er veldig trange. Falt meg ikke in å prøve 40 liksom, så kjøpte 38. Vel, både buksen og genseren ligger lengst bak i skapet...

• Liker 1
Skrevet

De få gangene jeg har handlet på Zara så har jeg måtte gå opp ca 2 str enn det jeg vanligvis bruker i str på HM.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes størrelsen på Zara er litt store. Bruker 32(noen ganger 34) på H&M, men svømmer for det meste i str. 2 på Zara.

Skrevet

Størrelsene er beregnet med utgangspunkt i spanske kvinner, og er dermed noe smalere enn for eksempel tyske og norske størrelser?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes størrelsen på Zara er litt store. Bruker 32(noen ganger 34) på H&M, men svømmer for det meste i str. 2 på Zara.

Høres veldig merkelig ut. Størrelsene på Zara er virkelig små. Jeg har måttet gå opp både én og to størrelser i klærne der, er i utgangspunktet en størrelse 36.

Skrevet

Høres veldig merkelig ut. Størrelsene på Zara er virkelig små. Jeg har måttet gå opp både én og to størrelser i klærne der, er i utgangspunktet en størrelse 36.

Ja, jeg synes også det høres merkelig ut, men de klærne jeg har prøvd har vært altfor store. Når jeg tenker meg om har jeg stort sett bare prøvd dressbukser og blazere, kanskje det bare er de som er store i størrelsene? Vet ikke..

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg opplever størrelsene hos Zara veldig varierende. Enkelte plagg syns jeg er små i størrelsen, mens andre igjen syns jeg er perfekte eller nesten litt for store. Har kjøpt et par jeans der og de sitter som et skudd. Har et par kjoler og gensere fra Zara som jeg syns er litt store. Jeg er vanligvis en 38-40.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...