Lisette Skrevet 21. juni 2011 #21 Skrevet 21. juni 2011 I England kan du ta bachelorgrad i Creative Writing (det skal jeg til høsten ). Ellers er det som andre sier; å skrive og lese masse er en fordel. Vil også anbefale deg denne bloggen, der får du masse tips om hva forlagene ser på når du sender inn manus og skriving generelt: http://ikkeslik.wordpress.com Fikk ikke noe særlig prestasjonsangst av å lese dette her... Når forfatterskap ender i morfologiske analyser og grammatikk. Er det ikke historien som er viktig, mens forlagets jobb er å bearbeide og rette litt på det? Har ingen store ambisjoner om å bli Shakespeare 2, men hadde vært lit stas å sende inn noe i det minste. Uten å bli avvist pga. et adjektiv på feil sted. Forøvrig er jeg enig med de som mener at det ikke er noen spesiell måte å bli forfatter på. Enten har man det i seg, eller så har man det ikke. Min tanke. Det hjelper kanskje med kurs eller skole - som jeg nevnte over her - rent grammatisk. Å lære seg å skrive korrekt. Men hva man forfatter inni hodet kan ingen lære en. Jeg gikk selv norsk grunnfag (årsenhet) en gang, men hatet det. Norrøne tekster som ikke ga meg noe (men som sikkert blir sett på som intellektuelt og viktig. Hva vet jeg.) Grammatikk som jeg ikke skjønner meg på til tross for at jeg klarte meg ganske bra likevel. Fullførte aldri fordi interessen bokstavelig talt sank sammen med Osebergskipet. Jeg liker å skrive, så da skriver jeg. Hva og hvordan varierer. Jeg har ikke funnet ut helt hvor jeg vil eller hva jeg vil formidle. Derfor må jeg øve og får andres oppfatninger av det. Fortsatt ingen forfatterambisjoner, men om jeg kommer opp med en god idé en gang og klarer å formidle det skriftlig så kan det jo hende jeg sender det inn. Skriv, skriv, skriv! Skole er grunnlaget og bidrar praktisk. Livet er der kreativiteten ligger. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå