Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg, og i den anledning tenkte jeg å få en pen manikyr (kanskje fransk) som gjør seg godt på bilder osv (typisk hender/giftering-bilder). Men jeg har aldri tatt manikyr før, så tenkte jeg skulle få gjort det en gang før bryllupet også, så jeg får kjent litt på hvordan det er og vil se ut.

Men spørsmålet er, hvor lang tid før den store dagen bør man ta manikyren som skal være der på bryllupsdagen? Vet ikke hvor fort sånt blir stygt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg ville tatt manikyren 2-4 dager før bryllupet. Sånne negler blir i teorien ikke stygge før neglen din begynner å vokse frem, da kan der komme en liten glippe mellom laget meg akryl/gel og neglebåndet ditt. De som er flinke dytter neglebåndet ditt godt tilbake, så de fleste ser veldig bra ut i godt over en uke.

Det som også kan skje er små riper o.l. Jeg har planer om å få satt negler på onsdagen eller torsdagen og skal gifte meg på lørdagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neglelakk, dagen før. Akryl eller gelenegler bør helst være 2 dager før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt det dagen før eller maks 2 dager før - det kommer kanskje av at jeg vil at det skal se så fresh ut som mulig og føler jeg at jeg må gjøre det tett innpå selveste dagen ;)

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal gifte meg, og i den anledning tenkte jeg å få en pen manikyr (kanskje fransk) som gjør seg godt på bilder osv (typisk hender/giftering-bilder). Men jeg har aldri tatt manikyr før, så tenkte jeg skulle få gjort det en gang før bryllupet også, så jeg får kjent litt på hvordan det er og vil se ut.

Men spørsmålet er, hvor lang tid før den store dagen bør man ta manikyren som skal være der på bryllupsdagen? Vet ikke hvor fort sånt blir stygt...

Spørsmålet er om du kun ønsker en manikyr med lakk eller om du ønsker kunstnegler :)

Om du vil ha kunstnegler bør du få lagt disse noen dager i forveien så du blir vant med de, og sørg for at du får avtale med en negldesigner som stiller opp på kort varsel om uhellet er ute og du knekker en negl (det skjer sjelden, men fort gjort om du aldri har hatt kunstnegler før)

Om det bare er en manikyr med fransk lakkering du ønsker så vil jeg anbefale på det varmeste en lakkering med gelish eller tilsvarende. Gelish lakk holder seg fin i 3 uker, flasser ikke av og du må fjerne den når du vil ha den bort :)

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er om du kun ønsker en manikyr med lakk eller om du ønsker kunstnegler :)

Om du vil ha kunstnegler bør du få lagt disse noen dager i forveien så du blir vant med de, og sørg for at du får avtale med en negldesigner som stiller opp på kort varsel om uhellet er ute og du knekker en negl (det skjer sjelden, men fort gjort om du aldri har hatt kunstnegler før)

Om det bare er en manikyr med fransk lakkering du ønsker så vil jeg anbefale på det varmeste en lakkering med gelish eller tilsvarende. Gelish lakk holder seg fin i 3 uker, flasser ikke av og du må fjerne den når du vil ha den bort :)

Jeg aner ikke om jeg ønsker kunstnegler eller bare lakk. Føler kanskje at kunstnegler kan se litt "klumpete" ut..? Mine naturlige negler er ganske sterke, og tåler å bli ganske lange. Kanskje jeg bare skal gå for lakkering? Så det ikke føles så unormalt.. Går jo aldri med kunstnegler til vanlig.. Hm...

-TS

Skrevet

Ta Shellac, det sitter i en-to uker. Det er en soak off gel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...