LuriAnnie Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Alt raser sammen rundt meg. I februar dro samboeren og faren til barnet mitt fra meg. Jeg sitter igjen med hus, bil, barn og hund. Dette har jeg ikke råd til, driver og selger huset nå pluss at NAV somler med søknadene mine (har vært masse tull der). Jeg fikk feriepenger den10., og har i dag 1000 kr igjen å leve på fram til 12. juli. Så kommer det brev i posten fra Lindorff. Melding om sendt utleggsbegjæring står det. På et forfalt krav på 14500 kr. Noen som vet om det går ann å få delt det opp i 2 avdrag, f.eks? Ellerer det for sent nå? Har prøvd å ringe de, men saksbehandleren var ikke tilstede....
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Det tror jeg ikke. For at det kan kreves utleggsbegjæring må du ha oversett både purringer, varsel, inkassovarsel og inkasso. Du har hatt rikelig med tid til å ringe og avtale nedbetaling over tid, men det har du ikke gjort. Betal enten alt med en gang nå, eller så må du regne med at det trekkes av lønnen din fremover.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Ingenting er umulig. Men du må ringe til Lindorff og snakke med noen så fort som mulig. Om saksbehandler ikke er til stede, så ber du om å få snakke med en annen som kan ta en avgjørelse. Om det først blir utleggsforretning så kommer det mer kostnader på, så beløpet blir høyere. Forelegg for Lindorff hvilke inntekter og utgifter du har, og be om å få til en nedbetalingsavtale på det grunnlaget. Om de nekter så blir det namsmannen neste. Men selv da skal du ha igjen til å leve, etter at nødvendige utgifter er trukket fra. Her jeg bor er det ca 9000 kroner for en voksen og et barn (avhengig av alder). I tillegg skal du kunne dekke husleie, rimelig med strøm, barnehage/sfo. Bil og andre lån blir ikke tatt hensyn til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå