Madame B Skrevet 14. november 2003 #1 Skrevet 14. november 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg rettetang fra Babyliss, for å få bukt med mine høyst ufrivillig ervervede krøller. Det ble veldig fint da frisøren min gjorde det, selvsagt, men det er ikke fullt så enkelt på egen hånd tydeligvis..! Jeg fønet håret tørt og tok litt om gangen, men det er jo så innmari vanskelig å komme til overalt! I tillegg synes jeg håret så veldig "slitt" ut etterpå, det sprikte liksom overalt, og jeg trodde nesten jeg hadde svidd bort halvparten. Sliter det fryktelig mon tro? Hvordan går dere fram for et best mulig resultat med rettetang?
Ylajali Skrevet 14. november 2003 #2 Skrevet 14. november 2003 Bruk Redken Spray Starch, du får bestilt den på lookfantastic.com. Forresten, har rettetangen din keramiske plater? Hvor kjøpte du den?
Skusla Skrevet 14. november 2003 #3 Skrevet 14. november 2003 KJØP tenger på frisøren.. Disse er spesial tilpasset slik at de passer bedre til håret. Det blir ikke fullt så slitt, og de holder akkurat den varmen den skal. De billigere variantene har en tendens til å bli for varme ol. Bruk heller litt mer penger, å spar håret ditt..!!!!!!!!!!!!!!! I tillegg kan du bruke Sebastians Shaper- Iron works, protecting spray som hjelper ved å gi beskyttelse mot den varmen som tengene gir. Dessuten hjelper den til å holde håret med den fuktigheten det skal ha. Spray felt for felt med hårspray før du bruker tangen, og bøy den litt innover nederst. Da slipper du at det spriker. Til slutt bruker du en gloss som får alt småhår til å legge seg, og som også beskytter og gir glans.... Pass også på å bruke en god hårkur om du bruker glattetang flere ganger i mnd. For uansett hvilken tang du bruker, så vil det slite på håret ved mye bruk.. Lykke til.. :D
Madame B Skrevet 15. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2003 Jeg tviler på at den har keramiske plater; den var nemlig veldig billig. (Den eneste de hadde på Elkjøp, faktisk.. :o ) Skulle vel heller ha bestilt hos frisør, men da ville jeg først ha forhørt meg om hvilke merker som er bra. Noen som vet?
AmusaDamini Skrevet 15. november 2003 #5 Skrevet 15. november 2003 Det anbefales bare å bruke de med keramiske plater, de sliter ikke like ille på håret, men svir bra i lommeboka. Den jeg kjøpte kostet 1399,- hos Alex frisører. Den er kjempeflott da og absolutt verdt pengene!
punkyB Skrevet 15. november 2003 #6 Skrevet 15. november 2003 Tror alle de som selges hos frisører er bra. Tror også at prisene varierer mye så det kan lønne seg og sjekke flere. Jeg betalte litt over 1000 kr for min.
starie Skrevet 15. november 2003 #7 Skrevet 15. november 2003 Magic har tilbud på rettetenger til 890. De kostet 1290 før.
Skusla Skrevet 15. november 2003 #8 Skrevet 15. november 2003 De som selges hos frisørene har keramiske plater... Prisen varierer vel, men 890 er en god pris... :D Det er viktig å passe på håret sitt, å ikke slite det unødig, som det VIL gjøre om du kjøper en tang på Elkjøp e.l.
starie Skrevet 15. november 2003 #9 Skrevet 15. november 2003 De har keramiske plater ja, og blir passe varme med en gang. Jeg elsker den! :D
Mrs.H Skrevet 16. november 2003 #10 Skrevet 16. november 2003 Hva er keramiske plater? Hvordan ser man at rettetangen har dette? Jeg kjøpte min hos frisøren for ca ett år siden til 1400,- men det er ut som det er "vanlig" metall på den.
AmusaDamini Skrevet 16. november 2003 #11 Skrevet 16. november 2003 Du har sett hvordan en komfyr med keramisk topp ser ut?
Ylajali Skrevet 16. november 2003 #12 Skrevet 16. november 2003 Min rettetang har keramiske plater, og komfyren min har keramisk topp.. men jeg synes ikke de ligner noe særlig.. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå