Vimsa_85 Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Hei Jeg har for en tid tilbake fullført min første roman, som nå er til vurdering hos et forlag. Jeg føler at tiden er inne for å begynne på en ny roman, og jeg lurer da på hva folk helst liker å lese? Den forrige boken jeg skrev var en fantasyroman, men jeg har ingen nye ideer innen denne sjangeren som jeg brenner like mye for. Jeg har derfor lyst til å prøve en annen sjanger. Hva liker dere her inne helst å lese? Krim? Kjærlighetsromaner? Spenningsbøker? Setter stor pris på svar
Gjest Katten. Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Er det ikke en fordel å skrive noe som du har lyst til å skrive, istedet for å skrive noe alle har forskjellige meninger om? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Ja, du må skrive det du liker å skrive - ikke hva du tror folk vil lese. Er det en god bok vil den slå an uansett:) Lykke til med vurderingen og ny roman!
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Skriv den historien som vil ut - ikke rett deg etter markedet - det feiler som regel. Gratulerer med din første og tvi tvi til den andre! 1
Vimsa_85 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2011 Takk for svar! Ja, det er veldig sant at man må skrive det man liker å skrive, men siden jeg har ideer om alt og ingenting for tiden, så tenkte jeg å høre hva folk foretrekker. Jeg har forøvrig veldig lyst til å skrive en bok om hvordan en del (ikke alle) mennesker oppfører seg når de er i butikker, alstå når de er kunder. Jeg har selv jobbet i butikk i en god del år, så har ganske mange erfaringer på dette området. Noen som tror at en slik bok ville slått an?
Antlers Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 (endret) Krim, fantasy, spenning, kjærlighetsromaner, faktabøker, barnebøker, gamle klassikere - det kommer helt an på dagsformen, det. Har ingen favorittsjanger, men heller perioder hvor jeg foretrekker en av dem. Jeg koser meg like mye med velskrevet og fengende "kiosklitteratur" som med en av Hamsuns bøker. Det finnes en tråd her inne om rare ting kunder sier/gjør (en om butikkansatte også), og selv om det kan være artig å lese om det, ville jeg aldri kjøpt en hel bok som handler om det. Tror det er bedre å veve inn slike små historier i livet til karakterene i boka Endret 20. juni 2011 av Antlers
Dragonfly84 Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har forøvrig veldig lyst til å skrive en bok om hvordan en del (ikke alle) mennesker oppfører seg når de er i butikker, alstå når de er kunder. Jeg har selv jobbet i butikk i en god del år, så har ganske mange erfaringer på dette området. Noen som tror at en slik bok ville slått an? Den fins alt - Anna Sam - Checkout Morsom, den. Du spurte om hva folk liker å lese: Jeg liker å lese alt fra klassikere til chick lit så lenge historien er fengende
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Ikke bare den - det fins mange bøker om det^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå