Gå til innhold

hvor tid er det vanlig å handle inn babyutstyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hvor tid er det greit å kjøpe inn babyutstyr og klær?

Er 5 mnd på vei å opplever hele tiden folk som himler med øynene å spør hvorfor jeg kaster vekk penger på sånt så tidlig når jeg har så lenge igjen.

Jeg er en person som liker å bli ferdig i god tid før å dessuten har jeg kjøpt mye på tilbud.

Dessuten synes jeg det er greit å fordele utgiftene over flere månender istedenfor å kjøpe alt på en gang.

Er førstegangsfødende så er noe utstyr fra før av.

så hvor er det egentlig vanlig å kjøpe inn utstyr til babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er at det er praktisk å ha babyutstyret i orden.En annen ting er at det er så koselig å se på alt det nusselige tøyet.Jeg koste meg med dette i lang tid.Så begynn når du ønsker det og drit i å forsvare deg,for det har du ingen grunn til.Lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppa_

Enig med deg, greit å fordele utgiftene og bli ferdig i god tid :)

Første gang jeg var gravid begynte jeg å handle inn etter ordinær UL. Man vet jo aldri hvordan formen blir etterhvert heller, så det er greit å ha kommet igang.

Noen liker å vente, men folk må da gjøre som det passer dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig tidlig ute! Var ferdig med alt når jeg var 5-6 mnd på vei. Jeg ville ikke gå rundt i butikker svær som en flodhest, også var jeg redd for å få bekkenløsning og bli liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å handle litt klær og slikt etter ordinær UL, men det aller meste ble kjøpt inn 1-2 måneder før termin. Stellebord var ikke på plass i huset før noen dager før fødselen, og vi måtte skru det sammen da v kom hjem fra sykehuset. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 23 uker på vei å mine foreldre er enda verre!

Visst jeg har kjøpt inn noe til babyen så kommer de med at det er altfor tidlig for er forsatt godt mulig babyen ikke overlever :S

Hadde det blitt sagt før uke 12 så hadde jeg skjønt det,men er faktisk kommet over halvveis!

Sjansene for at noe skjer er ikke akkurat så store.

Enkelte bør tenke før de snakker!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Alt var klart i uke 32 eller noe sånn ;) Handlet klær jevnt og trutt, og om det var noe utstyr som var på tilbud (som vi likevel skulle kjøpe snart) så kjøpte vi det da vi kom over det. Og jeg er jammen meg glad vi begynte tidlig for bekkenløsningen tok knekken på meg og jeg hadde nok ikke klart så mye shopping etter uke 32...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppa_

Jeg er 23 uker på vei å mine foreldre er enda verre!

Visst jeg har kjøpt inn noe til babyen så kommer de med at det er altfor tidlig for er forsatt godt mulig babyen ikke overlever :S

Hadde det blitt sagt før uke 12 så hadde jeg skjønt det,men er faktisk kommet over halvveis!

Sjansene for at noe skjer er ikke akkurat så store.

Enkelte bør tenke før de snakker!

Sånn går det ikke ann å tenke, da kan man ikke handle noe før man har babyen fysisk i armene etterpå da. Etter uke 12, og hvertfall etter ordinær UL, er det jo nesten sikkert at man får en baby om litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om hva andre sier, du handler når du har lyst og mulighet til det.

Selv er jeg glad vi startet tidlig, da det viste seg at vognen vi ville ha var bestillingsvare og at det tok over to måneder før vi hadde den i hus.

Dessuten er det mye greiere å løpe rundt i butikkene før man bli altfor stor - og kanskje sliter med bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Jeg er i uke 25+6. Har handlet masse klær. Har handlet masse klær den siste uka. Nesten litt hektet. :smilorange:

De store tingene, altså vogn, seng osv, venter jeg med til siste trimester. Er ikke så lenge til siste trimester da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette avgjør man helt og holdent selv :)

Finner det igrunnen komisk at andre orker å i det hele tatt legge seg borti dette...

Men det er vel slik med alt som har med svangerskp og baby å gjøre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Jeg begynte etter ord ul,og glad er jeg for det for i uke 21 fikk jeg kraftig bekkenløsning og shopping var ikke godt. Og da har man god tid til å vente på salg på barnevogner og bilstoler etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt å begynne tidlig, sånn at du kan få med deg tilbud og sannsynligvis kose deg med shoppingen. Ettersom tiden går vil shopping sikkert bli mer slitsomt, og det kan bli stress på slutten.

Men faren er at man har så god tid at man kjøper en del ting man ikke trenger ;) Klær trenger man i alle fall ikke mye av før fødselen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er smartere å begynne for tidlig enn for sent. Spesielt er det lurt å benytte seg av tilbud.

Her rakk vi akkurat å få de største tingene - vogn og bilstol - på plass før fødsel. Det var ikke noe artig å ligge på sykehuset med svangerskapsforgiftning og bekymre seg for at vi ikke skulle ha det nødvendige på plass før vi kom hjem med gutten. (Det ble en god del ekspresshandling på mannen mens jeg var innlagt, pluss rett etter fødsel, så vi brukte nok en del mer penger enn vi ville gjort om vi hadde begynt innkjøpene litt før. ;) )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var tidlig i det hele tatt å begynne når man er 5 måneder på vei! Sjansen for at det går bra nå, er jo veldig stor, og som flere allerede har nevnt, det er deilig å slippe å gjøre sånt når man begynner å bli stor og tung! Fint å ha god tid til å se etter akkurat det man ønsker seg, evt gode tilbud/bruktkupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte de første klesplaggene etter ordinær UL, og bilsete like etter pga tilbud. Etter det handlet jeg jevnt med en plan om å bli ferdig før 3. trimester pga husrenovering og flytting. Jeg har lest mange steder at man anbefaler å være mer eller mindre ferdig med innkjøpene før 3. trimester fordi formen ofte daler veldig på slutten. I tillegg er det ofte litt bestillingstid på vogner, så det er kjekt å bestemme seg for de store tingene litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bry deg om de som himler med øynene, bare å handle og kose seg med det :)

Foreldrene mine handlet endel klær veldig tidlig, da de var i USA en tur. Selv turte jeg ikke kjøpe noe før etter ordinær ul, og selve utstyret som seng, vogn, bilstol osv kjøpte jeg da jeg var ca 5/6 mnd på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ord. ul i går, og etter det, når vi hadde sett at alt var bra, handla vi inn både seng og utstyr til senga (som vi fekk eit godt tilbod på!) og litt klede..:) Syns det er veldig greit å få spredt utgiftene over mange mnd, for det blir fort dyrt! Men svigermor syns det var rart vi turde.. Men det dreit vi i! Vi ville! :jepp: Syns ikkje folk bør legge seg borti det..ein kan jo ikkje gå rundt og ikkje kjøpe ting, fordi det KAN gå gale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...