Gå til innhold

Blir mais fordøyd i kroppen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en 2pakning mais i plast som jeg har lyst å lage meg. Men nå ser jeg at maisen inneholder 79kcal pr 100 gram, og jeg har 500 i de to maiskolbene.

Men jeg trodde det var slik at mais ikke ble fordøyd, og at det kom ut slik det så ut før man spiste det omtrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Jeg vet ikke helt hvordan det blir med kalorier, men du spiser jo ikke det som er i midten, så da blir det nok mye mindre enn 500g uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det har du jo rett i, er jo en feit kolbe i midten som maisen henger på, det tenkte jeg ikke på :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mais blir selvsagt fordøyet. ;)

Du kan bare veie kolben som er igjen til slutt, så ser du hva du har fått i deg. Tipper det maks blir 100 gram per maiskolbe, mais veier ganske lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, takker for svar :)

Jeg gleder meg til å spise dem, ble bare litt usikker på vekta på det hele, og om man fordøyer mais. Har nemlig hørt at det ikke blir fordøyd, men aldri tenkt noe mer over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, takker for svar :)

Jeg gleder meg til å spise dem, ble bare litt usikker på vekta på det hele, og om man fordøyer mais. Har nemlig hørt at det ikke blir fordøyd, men aldri tenkt noe mer over det :)

Det er kun skallet som ikke blir fordøyet. Det kommer ut igjen og kan observeres som gule biter i din egen avføring. Nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...