AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Lv Speedy 35 har jeg sikkla på lenge, og det eneste som stopper meg er (seff) prisen. Vet egentlig ikke hvorfor, med tanke på at jeg kjøper meg lett en mobiltelefon til caq 2000,- hvert eneste år... Denne veska er noe jeg kommer til å ha (forhåpentligvis) resten av livet. Noen som har denne veska (el. lignende) og kan komme med litt info og personlige meninger. Jeg har lett litt rundt etter brukte, og finner litt på finn.no. men er litt usikker på om det er trygt å kjøpe der. Orker virkelig ikke betale 3000,- for noe som viser seg å være fake. Burde jeg kjøpe rett fra butikk, eller er det noe jeg kan se etter om jeg skal kjøpe brukt? Noe jeg må spørre etter?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Hei. Jeg har flere speedyer og synes både 30 og 35 er en fin størrelse. Som ihuga LV entusiast liker jeg jo det ikoniske med Speedyen, men alikevel så bruker jeg de ikke så mye. Tror det skyldes litt fordi de er litt "slappe" og sagger lett, men samtidig så er det jo nettopp det jeg synes er fint når jeg ser den på andre... Personlig så bruker jeg heller en Alma når jeg har antrekk jeg ville hatt en speedy til, untaket er kanskje min Speedy Eden, men den er jo mye mer strukturert en en vanlig canavas speedy, eller min mon monogram... Jeg ville aldri kjøpt en brukt speedy, unn deg selv gleden av å kjøpe en splitter ny LV. Den er også såpass billig til å være LV at det er lite å spare på å kjøpe brukt. Om du velger å kjøpe brukt så husk at om prisen er for god til å være sann så er den høyst sansyneligvis det. Finner du en brukt du liker så pass på å få den autentisert på purseforum. Vintage i Bogstadveien pleier også å ha ett godt utvalg av Speedyer, men som sagt så sparer du ikke så mye på det. Jeg ville også kjøpt en speedy b (med skulderstropp) for da har du muligheten til å ha den på skulderen eller crossbody, ikke bare håndholdt, i tilegg er det ikke så mange kopier av denne enda... Ulempen er jo at den bare kommer i mono da. Uansett. lykke til.
defaitist Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Disse er fra vintagebutikken i Bogstadveien og er ekte.
Kråkesaks Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Tråden er ryddet for spam. Kråkesaks, moderator.
*Bumblebee* Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 Disse er fra vintagebutikken i Bogstadveien og er ekte. *lyst på ny veske nå ja..*sukk!! så herlige..
Olive Skrevet 24. juni 2011 #7 Skrevet 24. juni 2011 Jeg elsker min speedy 35!! Den er så grei å bare slenge ting oppi. Veldig grei shoppingveske Men anbefaler deg å kjøpe den ny, ettersom den er så billig uansett.
defaitist Skrevet 24. juni 2011 #8 Skrevet 24. juni 2011 Sant nok, de er billige uansett. Til og med en neverfull er nokså billig.
*Bumblebee* Skrevet 24. juni 2011 #9 Skrevet 24. juni 2011 denne vintage butikken,selger de brukte eller nye vesker? og hvordan VET man at de er ekte..?opererer de med billige priser i forhold til hva feks en LV speedy koster sånn veiledende..? Jeg har null peiling på "dyre" vesker,informer meg gjerne :gjeiper:
defaitist Skrevet 24. juni 2011 #10 Skrevet 24. juni 2011 denne vintage butikken,selger de brukte eller nye vesker? og hvordan VET man at de er ekte..?opererer de med billige priser i forhold til hva feks en LV speedy koster sånn veiledende..? Jeg har null peiling på "dyre" vesker,informer meg gjerne :gjeiper: Vintagebutikken er nok garantert ekte. Den ligger jo tross alt i Bogstadveien og er omtalt. Såvidt jeg har skjønt selger de både brukt og nytt! Men tror ikke prisforskjellen på en ny og brukt Speedy er så stor, egentlig.
Olive Skrevet 24. juni 2011 #11 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Men tror ikke prisforskjellen på en ny og brukt Speedy er så stor, egentlig. Man betaler gjerne mer for veskene fra denne type forhandler, ettersom det gir en ekstra trygghet. Når det gjelder Speedy så har jeg sett den brukt til 1000-1500kr mindre enn hva den koster ny, og det er ikke verdt det i mine øyne. Edit: Dette svaret var litt til humla også, men glemte å sitere Endret 24. juni 2011 av Olive
Wonders Skrevet 25. juni 2011 #12 Skrevet 25. juni 2011 (endret) Min venninde kjøpte en fra 1991 i denne fancye bruktbutikken på Majorstua som heter Vintage for bare noen dager siden. Hun hadde studert nøye på nettet ang. fallgruver på kopier. Etter kjøpet gikk vi til Akersgt og sjekket 100% om den virkelig var ekte. Selger i bruktbutikken mete det og solgte henne det. Om det viste seg å være løgn ville hun saksøkt han for svindel. Hun og jeg mente vesken var ekte og sammenlignet noen av mine først. Jo da, den var ekte sa de hos L Vuitton her i Oslo. Hun betalte 3500 kr for denne brukte og hun liker utseende på den bedre enn en ny en. Jeg har fått noen av mine i gave og noen har jeg kjøpt selv. Har også noen joggesko til over 3000 kr derfra. Jeg mener dette er mye penger, det er en investering og jeg sløser ikke penger på verken ny sykkel, skiutstur, ute på by'n eller gambler. Veskene taper seg lite i pris, skinnet mørkner litt, ellers er de like, selv etter 20 år! Jeg vil konstatere at ingen av oss er bærte m hund under armen og nesa i sky. Om noen vil stemple det slik sier det mer om dem enn meg. Det er regnet med at ca hver 100. veske du ser på gata i Norge er lovbrudd og FAKE! Selv kjøpte jeg crossover stropp til kr 1050 mens vi var der fredag. Jeg orker ikke bære den i hånden eller på hånleddet hele tiden. Det er tungt og upraktisk. Endret 25. juni 2011 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #13 Skrevet 26. juni 2011 Hvorfor liker dere de veskene? De er ikke noe å trakte etter i det hele tatt, til og med folk totalt uten peiling på vesker og klær vet hvordan en standard LV-veske ser ut. 3
Wonders Skrevet 26. juni 2011 #14 Skrevet 26. juni 2011 Du er visst ikke eier av en, så , nei ingenting er tilfeldig kunnskap. Til og med serienummeret gjemmt inni forklarer når og hvor i Frankrike den ble produsert. Tviler på at mannen i gata kan nok om forskjeller på ekte og uekte til å vite forskjellen. Anyway, det er en veske som er ok , jeg synes de er helt greie. Jeg ville ikke kjøpt en selv, så når jeg fikk noen i gave så var det lissom helt greit. Så har jeg dem da, enkelt å fylle på med samme serie...
Kråkesaks Skrevet 28. juni 2011 #15 Skrevet 28. juni 2011 Tråden er ryddet for spam. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #16 Skrevet 28. juni 2011 Du er visst ikke eier av en, så , nei ingenting er tilfeldig kunnskap. Til og med serienummeret gjemmt inni forklarer når og hvor i Frankrike den ble produsert. Tviler på at mannen i gata kan nok om forskjeller på ekte og uekte til å vite forskjellen. Anyway, det er en veske som er ok , jeg synes de er helt greie. Jeg ville ikke kjøpt en selv, så når jeg fikk noen i gave så var det lissom helt greit. Så har jeg dem da, enkelt å fylle på med samme serie... Hvorfor skal jeg ha lyst til å eie en logoflash-veske? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #17 Skrevet 2. juli 2011 Noen som vet hva en Speedy 30 koster i LV butikken i akersgt.?
Gjest Cuntzilla Skrevet 2. juli 2011 #18 Skrevet 2. juli 2011 Hvorfor liker dere de veskene? De er ikke noe å trakte etter i det hele tatt, til og med folk totalt uten peiling på vesker og klær vet hvordan en standard LV-veske ser ut. Det er vel nettopp derfor de vil ha dem.
Wonders Skrevet 3. juli 2011 #19 Skrevet 3. juli 2011 Ring å spør da vel, om du ikke stikker innom en kort tur.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #20 Skrevet 3. juli 2011 Speedyen ligger på rundt 4000 kr nå +/- noen hundrelapper avhengi av størrelse. Jeg hadde vært litt skeptisk av å kjøpe på Vintage, han som eier butikken har 0 peiling på LV og jeg blir flau over å se annonsene hans på Finn. Han kjøper mesteparten i Japan, riktig nok fra consignment stores, men alikevel fra ett område der det er mye fake i omløp.... Vet selv hvor ukritisk han har vært når han har solgt vesker i kommisjon for meg, så jeg hadde ikke kjøpt der. Dessuten er prisene på Speedy/NF helt latterlige i forhold til hva de koster nye. Dessuten begynner de ansatte på LV i bli dritt lei av folk som i tide og utide skal ha verifisert vesker de har kjøpt brukt + at mange av de ikke sitter med kompetansen for å gjøre det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå