Gjest TS Skrevet 19. juni 2011 #1 Del Skrevet 19. juni 2011 hei! gutten min er vandt til å være i bassenget, og er veldig uredd. han begynte å gå da han var 9 mnd og er helt turbo i barnebassenget. problemet er at han er helt uredd og ikke skjønner at basseng blir dypere (det er en grunnere og en dypere del med strandbunn), og til slutt så faller han. han vil ikke holdes og han vil ikke sitte i baderingen med bunn i, han vil bare løpe rundt. når kan jeg evt teste med armringer? er det for tidlig, eller må jeg bare teste om det funker og at han skjønner tegninga? hva er anbeflaningene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 19. juni 2011 #2 Del Skrevet 19. juni 2011 Det står vel tre år på pakken om jeg ikke husker feil? Men det går jo an å prøve da! Man skal jo alltid passe like godt på så om de ikke brukte det uansett. Jeg ser for meg at han ikke kommer til å ha så veldig god kontroll da med å holde hodet over vann og sånn (sånn ut fra min ettåring). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 19. juni 2011 #3 Del Skrevet 19. juni 2011 ja kommer til å sitte ved sidenav han og alltid komme meg bort, men det er forskjell på det og å måtte løpe etter hvert minste skritt og holde fram henda i TILFELLE han ramler. også blir han jo så sinna når han ikke får uti hele bassenget :-P han klarer å stå der, men det er akkurat for mye vann til at han klarer å holde balansen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pia Skrevet 19. juni 2011 #4 Del Skrevet 19. juni 2011 Dette hørtes kjent ut. Det finnes armringer for små barn under 3 år også... Anbefales på det varmeste... :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 19. juni 2011 #5 Del Skrevet 19. juni 2011 armringer holder bare armene over vann.. Små turboer i full fart klarer ikke å få hodet opp ved hjelp av armringene, er faktisk oftere lettere uten.. Får de først hodet under vann får de lett panikk. Barn har jo til og med druknet i søledammer, da panikken gjorde at de ikke fikk opp hodet... Jeg ville prøvd uten armringer jeg, vært tilstede og hjulpet ved behov. Barn lærer ofte ved erfaringer. Når de innser at turbofart i bassenget ikke er så lurt, så roer de seg vel... Man må bare være veldig påpasselig frem til de roer seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 19. juni 2011 #6 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg ville prøvd uten armringer jeg, vært tilstede og hjulpet ved behov. Barn lærer ofte ved erfaringer. Når de innser at turbofart i bassenget ikke er så lurt, så roer de seg vel... Man må bare være veldig påpasselig frem til de roer seg Enig! Ellers må jeg si at jeg er glad vi lærte noen triks på babysvømmingen. Han har lært seg at han aldri får gå uti bassenget før vi ser ham i øynene og nikker. Han sitter faktisk fint på kanten og venter. Det har tatt tid da. Og han MÅ holde i hånda når han går i svømmehallen og det er mamma eller pappa som bestemmer. For å si det sånn så gjør han ikke slik utenfor svømmehallen Men det tar tid å lære slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 19. juni 2011 #7 Del Skrevet 19. juni 2011 Det finnes sånne små vester med flyteelementer i som er geniale til så små barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enny Skrevet 20. juni 2011 #8 Del Skrevet 20. juni 2011 Det finnes sånne små vester med flyteelementer i som er geniale til så små barn. Har du link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 20. juni 2011 #9 Del Skrevet 20. juni 2011 Min lille på 1,5 har armringer det står fra 1 år på. Og de funker faktisk ganske bra til han... Han har vært på babysvømming siden han var 3 mnd. Men selvsagt holder vi han mye. Vibhar plaskebasseng i svømmehallen der han løper fritt. Detter han har han god teknink til å komme seg over vann. Det finnes svømmedrakter da... Kanskje det er noe? Ser ut som uv drakt med muskler ;-) holder de små oppe i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 21. juni 2011 #10 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg har sett at det finnes baderinger som man sitter oppi, altså med sete oppi. Kanskje han kunne ha glede av en sånn? Endret 21. juni 2011 av wondergirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 21. juni 2011 #11 Del Skrevet 21. juni 2011 Vårt barn på 1 år og 9 mnd bruker ofte både armringer og badering (uten bunn) når han bader (armringene brukes vel mest til at han ikke ramler ut av baderingen ) Da flyter han fint mellom oss selv når han ikke kan stå, og greier fint å komme seg rundt i ring + litt hit og dit ved å bruke beina. Han brukte fint armringer for et år siden også. Boots apotek har armringer til ettåringer tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå