AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har nuppete utslett og sinnsyk kløe på leddene mine. Ankler, knær, hofte og albuer er ille. Og så er det noen som sier at dette er et symptom på en eller annen lidelse.... isj. Men hva kan det komme av? Har også sinnsyk kløe bak ene skulderbladet der jeg er plaget med gjenntagende betennelse.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Jeg kan få elveblest med jevne mellomrom, men dette er ikke elveblest. Eller ikke samme symptomene. Men kanskje en annen "art" av elveblest??
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Har du noen smerter/stivhet i selve leddene? Det høres ut som meg; jeg har psoriasis artritt...
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 Har du noen smerter/stivhet i selve leddene? Det høres ut som meg; jeg har psoriasis artritt... Ja mye plaget med leddsmerter (men tatt blodprøve for revmatisme uten funn). Har også mye eksem... hmmm...
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Det er forskjell på "vanlig" leddgikt og psoriasis artritt. Google litt og les om PA. Det holder også sjeldent å ta en blodprøve for å finne ut om man har leddgikt, man må gjerne ta røngnten og sånt. Ta kontakt med fastlegen din og be om fullstendig utredning. Om h*n avfeier deg, finn deg en lege som er privat. Det koster, men om du ikke tar tak i det nå, så blir det bare verre og verre (ikke AB #4)
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 TS her Takk for tips. Ja jeg bør vel kanskje snakke med legen min. Byttet lege for ikke så lenge siden da den forrige ikke tok meg seriøst. En vikarierende lenge mente på at jeg ant hadde fibromyalgi pga store smerter mm. Men leddkløen har jeg liksom ikke før de siste månedene satt i sammenheng med leddsmerter. Isj
Auri Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Vel, det er "bedre" med leddgikt av et eller annet slag enn fibromyalgi, siden leddgikt er ofte lettere å medisinere, og hvertfall få bukt med smertene. Mannen min ha leddgikt, fikk diagnosen veldig tidlig (17-årsalderen), og om han hadde vært så flink med medisinene sine som han burde være (*skule*) så hadde han vært mer eller mindre plagefri nå seks år etter antagelig. Lykke til hvertfall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå