Gå til innhold

Hva slags valuta. Skal til Side i Tyrkia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var inne på nettsidene til Gardermoen flyplass for å se hva slags valuta det var mulig å kjøpe der http://www.osl.no/osl/servicetilbud/_bankogvaluta/_valutakurser . For Tyrkia står det TRY på valuta. Da ble jeg litt usikker. Har nemlig fått tilsendt denne informasjonen fra Ving. Der står det at valutaen er Tyrkisk lire (TL). Hva er riktig her? Jeg hadde tenkt å ta ut noe valuta i minibanken på Gardermoen, men må da være sikker på at det er riktig valuta.

Skrevet

Vi brukte Tyrkisk Lire for ett par år siden når vi var i Side.

Var det Ving anbefalte oss også, og det gikk helt fint. :)

Men legg merke til at taxisjåfører helst vil ha betalt i Euro. Det var iallefall det inntrykket vi fikk.

God tur! :sol:

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte Tyrkisk Lire for ett par år siden når vi var i Side.

Var det Ving anbefalte oss også, og det gikk helt fint. :)

Men legg merke til at taxisjåfører helst vil ha betalt i Euro. Det var iallefall det inntrykket vi fikk.

God tur! :sol:

Betyr det at vi ikke bør ta ut penger på Gardermoen siden det står TRY på valutaen? Vi skal ta med noe Euro, men vil helst ha med noe lokal valuta også. Greit å slippe stresset med å lete etter minibank med en gang vi kommer frem.

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt litt på nettet og ser at TRY (som kan veksles på Gardermoen) er Tyrkiske Lira. Vil det da si at TRY er det samme som TL (tyrkisk lire)? Tyrkia har blitt et populært ferieland, og da er det sikkert mange brukere her inne som vet dette.

Skrevet

Det står nok for tyrkisk lire, for jeg har tatt ut penger på Gardermoen da jeg var i Side i fjor, så ikke noe problem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det Yvonne sier stemmer veldig bra. Vi tok også ut på Gardermoen, og det gikk feiende flott. Ikke hadde vi problemer med å bruke dem opp heller. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Da satser jeg på å ta ut penger på Gardermoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...