Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal beise utemøblene mine i den typen beis som man bruker på terassegulv. Altså sånn som er gjennomsiktig men med litt farge som verken er blank eller tykk. Møblene har noe sånt på seg fra før (da de kom fra butikken), og jeg lurer på om jeg er nødt til å slipe ned eller om jeg bare kan beise rett på. De er så tørre etter å ha stått ute i vinter (under tak), og alt vann suger seg ned i de - så de har ikke noe lag med lakk eller noe sånt på seg.

Veldig klønete skrevet dette her, men jeg vet ikke hva denne beistypen heter osv - så da håper jeg dere forstår.

(Har forresten restene fra jeg beisa terassegulvet, så jeg har ikke tenkt meg i butikk for å kjøpe mer og spørre om råd der)

Skrevet

Du kan sikkert beise de uten å pusse de først. Men jeg hadde vasket de med zalo og salmiakk-vann først for å få av dritt og smuss.

Skrevet (endret)

Høres ut som at beisen vil trekke i treverket, men slip lett over for å fjerne trefibrene som har reist seg. Da får du en finere finish som ikke nylonstrømper henger seg opp i.

Vask de grundig først og la det tørke før du sliper.

Endret av Best
Skrevet

Vask med kraftvask (fåes i byggvareforrestning) og puss over lett for å fjerne eventuelle småfliser. Pusse dem helt ned trenger du ikke. :)

Skrevet

Takk for tips!

Skrevet

Vask med kraftvask, beis, så kan du pusse med veldig fint sandpapir for treet vil reise seg litt når du har tatt på beis.. Og hvis det er behov, ta en runde til med beis :-)

Jeg gjorde dette for et par uker siden, uten sandpapir.. funker så fint så!

Skrevet

Bruker man terassebeis så skal stort sett alle disse typene kun ha ett strøk. Tar man 2 strøk så kan man ødelegge treverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...