Gjest verpesyk og nysg Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Tenkte det kunne være gøy å høre hvilke likheter det er, om barnet eller barna ligner mest på mor eller far eller begge da, eller andre i familien Tenker mest på utseende, men det hadde vært artig å hørt om det er noen personlighetstrekk som klart kommer fra mor eller far også. Har hørt at datter ligner far og sønn mor, men det er kanskje ikke så enkelt? Alle kan svare om de vil, om dere ikke har barn selv, ligner dere mest på mor, mor far eller andre i familien? Jeg vil si jeg nok ligner mest på min far, både utseendemessig og personlighetsmessig, samtidig som jeg har noen særegne trekk som ligner mest meg selv:) 1
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Eg liknar mest på mora mi av utsjånad, men har absolutt trekk frå far min også. Eg tykkjer ungane mine liknar mest på meg og min familie - men dette er sjølvsagt eit definisjonsspørsmål. Familien til faren deira meiner kanskje at ungane liknar mest på dei Ofte meiner jo fars familie/vener at ungen liknar på far, medan mors familie/vener meiner ungen liknar på mor Det har vel mykje å gjere med kven me er van med å sjå.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Utseendemessig ligner jeg mest på tante (mamma sin søster) så det blir mamma sin side jeg ligner på. (Ligner vist også veldig på en tante av mamma - da jeg var yngre og møtte folk som hadde vokst opp med henne (og bestemor)fikk jeg høre flere ganger at jeg lignet sånn på henne.) Personlighetsmessig er jeg en god blanding mamma og pappa..
Lunivere Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Jeg likner pappa på en prikk. Begge er høye, slanke og mørke. Vi har samme øyne, ansiktsform og nese. Får hele tiden høre fra slektninger at jeg er "far min opp av dage".
Vera Vinge Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Som barn lignet jeg veldig på moren min. Alle kommenterte det og jeg ser det godt på bilder. Men etter at jeg kom i puberteten endret det seg, og jeg lignet gradvis mer på faren min. I dag ser jeg (og andre) lite av moren min i meg, men det er veldig tydelig at både jeg og broren min er barn av min far. Jeg har også mye av utseendet som er typisk for folk fra min fars slekt hvor alle er høye, slanke, mørkøyde og en del har tykt, krøllete hår. Faktisk er det sånn at jeg som er 1.74 høy er en pygme i forhold til mine søskenbarn, i tillegg til at jeg har litt kvinnelige former, i motsetning til de andre i familien der. Så noe av utseendet mitt kommer nok fra morssiden også, selv om det er lett å glemme. I personlighet er jeg helt klart lik faren min, og det har gjort at jeg alltid har følt meg nærmest ham. Jeg har ofte tenkt at det virker helt tilfeldig at jeg og moren min er mor og datter, siden vi har totalt ulike interesser og væremåte. Jeg har også ofte tenkt på hvordan mine framtidige barn vil se ut. Jeg har store planer om at mine mørkegrønne øyne vil utkonkurrere mannen min sine blå og at håret mitt vil trumfe hans. Men man kan aldri vite - plutselig lurer statistikken oss og så dukker det opp et blåøyd barn likevel.
Heidipia Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 (endret) . Endret 17. august 2012 av Heidipia
Ciara Skrevet 19. juni 2011 #7 Skrevet 19. juni 2011 Min sønn ligner definitivt mest på sin far, og det er jeg fortsatt ganske overrasket over. Jeg har mørkt hår og mørkebrune øyne, mens sønnen min (i likhet med sin far) har sandfarget hår og blå øyne (faktisk lysere blå enn faren, til og med). I tillegg har han farens munn, farens panne og hårfeste og også mye av kroppen til faren. Det eneste jeg er sikker på at han har arvet fra meg er øyepartiet - øyeform og øyenbryn er veldig meg (men med de blå øynene kommenterer de fleste at han har øynene etter far ), og han har helt like hender. Øyne og hender er noe jeg har arvet fra min far igjen, så sønnen vår ser rett og slett ut som 80% far og 20% bestefar. Skal bli interessant å se hvordan han utvikler seg Selv lignet jeg noe helt enormt på min far da jeg var barn. Men etterhvert begynte jeg å ligne mer og mer på min mor, og i dag er det enkelte som ikke ser likheten med faren min i det hele tatt. Det er merkelige greier
Nuttery Skrevet 19. juni 2011 #8 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har arvet alle "synlige" trekk fra min far, men alle farger er en blanding fra begge to. Det jeg mener med "synlige" trekk er sånn du legger merke til (nese o.l), har sikkert etellerannet fra mor i røra også, det bare syntes ikke så veldig. Ellers har jeg brunt hår (far har sort, mor har blondt), grønne øyne (far har brune, mor har blå) og middels med føflekker (mor har masse, far har ingen)
Mamaloco Skrevet 19. juni 2011 #9 Skrevet 19. juni 2011 Jeg er lik min mor på de aller fleste punkter, utseendemessig er vi utrolig like og vi er ganske like personlighetsmessig også. Har alltid hørt at jeg er som snytt ut av nesa på henne Sønnen min har vært veldig opp og ned når det gjelder hvem han ligner på i utseende faktisk, men når jeg ser på babybilder av meg og sammenligner, så ser jeg jo at han er veeldig lik meg da jeg var baby hvertfall Men tydelig at han har trekk fra pappan sin også. Personligheten hans er ganske lik min også.
Gjest rabrabara Skrevet 19. juni 2011 #10 Skrevet 19. juni 2011 Jeg er veldig lik mammaen min. Og jeg syns ungene mine har arvet mye fra meg og. De er lyse, som meg, mens pappaen er mørk med bruke øyne.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #11 Skrevet 19. juni 2011 Jeg ligner min mor utseendemessig, og min sønn er prikk lik sin far.
Umuriel Skrevet 19. juni 2011 #12 Skrevet 19. juni 2011 Jeg var veldig lik min far helt til tenårene, og har blitt mer lik min mor, men har enda mange trekk av begge. Har dog ikke arvet min fars sorte hår og brune øyne, merkelig nok. Men de blågrågrønne genene mine er veldig sterke, for min sønn har også arvet de til tross for at faren hans også er brunøyd og nesten svarthåret. Men øyenfargen er det eneste sønnen min har arvet fra meg. Han er veldig lik sin fars familie, spesielt lik sin farfar og onkel. Men jeg viste foreldrene mine et bilde av mannen da han var liten, og de trodde det var sønnen vår, så han har nok litt trekk fra sin pappa Er veldig spent på nestemann, hvordan genmiksen har slått til der
Gjest imli Skrevet 19. juni 2011 #13 Skrevet 19. juni 2011 Eg har forresten ein unge med brunt hår og mørkebrune auge (som meg) og ein med blågrønne auge (som far sin) og heilt lys blondt hår som ingen heilt veit kor kjem frå, då dei fleste i familien har ganske mørkt hår, eller raudt. Sjølv om minsten ikkje har mine fargar, liknar han likevel ganske mykje på meg og mine sysken. Eg ser at begge ungane har munn- og hakeparti etter far sin, medan nese, auge, panne og hårfeste er meg. Eldstemann har arva det tjukke og småkrøllete håret til faren, medan minsten ser ut til å få litt tynnare og heilt slett hår, som meg.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #14 Skrevet 19. juni 2011 Jeg er mest lik pappa, og helst kvinnene på hans side av familien. Farmor, tanter og kusiner på den siden. Finnes ikke lik min mor!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #15 Skrevet 19. juni 2011 Jeg er en god blanding, ligner visst på familie farsiden som jeg ikke har sett så mye til. Min sønn er prikk lik faren og ikke lik meg, ingen ville trodd han var min gutt basert på utseende, øyefarge og hår er ulikt.
~white lady~ Skrevet 19. juni 2011 #16 Skrevet 19. juni 2011 Tja, guttungen min er lik farfaren og morfaren sin. Skjønt, svigermor påstår at han er prikklik faren (samboeren min) da han var liten. Det er nå øyet som ser... Personligheten og humoren har han definitivt ifra meg
Gjest Ulrikke Skrevet 19. juni 2011 #17 Skrevet 19. juni 2011 Snuppa på 5 er nok en salig blanding av sambo og meg. Mange kommenterer at hun er veldig lik oss begge. Da hun var ganske liten, fikk jeg ofte høre av folk som egentlig bare kjente meg at "jeg trodde hun var snytt ut av nesa på deg helt til jeg fikk hilse på faren"... Av mine tre stebarn er 11-åringen (gutt) prikk lik faren. 10-åringen (jente) har fargene til faren, men ligner mer på mora. 15-åringen (gutt) er egentlig en god miks av de to... Jeg er veldig lik min farmor (ser det godt på bilder av henne fra hun var så gammel som jeg er nå), uten å være lik min far av den grunn... Jeg synes ikke jeg er lik mamma (og det synes ikke hun heller, jeg ligner rett og slett veldig på farmor). Sambo har trekk fra begge sine foreldre - mens broren hans er som snytt ut av nesa på faren deres...
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #18 Skrevet 20. juni 2011 Jenta vår ligner veldig på pappaen: blond og blåøyd, langbeint og slank. Full av humor og spillopper. Hendene og fingrene er lange og smale og det har hun fra min slekt. Gutten vår ligner mest på meg: brunt hår og brune øyne, litt dyptenkende og reflektert. Leppene er akkurat som pappaens. Da han kom til verden var han prikk lik sin far. Jeg selv har pappas farger i hår og øyne, men ansiktsform, tenner + resten kroppen er fra mamma.
Arkana Skrevet 20. juni 2011 #19 Skrevet 20. juni 2011 Jeg ligner mest på pappa (og broren min mest på mamma). Begge guttene våre ligner imidlertid mest på mannen min, men har likevel tydelige trekk fra meg.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #20 Skrevet 20. juni 2011 Jeg ligner begge. Får høre av mammas slekt at vi ligner utrolig, det samme fra pappas slekt. Fra mamma har jeg fått et pent ansikt, slank kropp og god forbrenning, det samme fra pappa, bare lyst og fyldig hår (mamma har mørkt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå