Gå til innhold

Grønland Oslo: Bare utlendinger som bor der eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å bo på grønland som etnisk norsk?

Er det bare utlendinger som bor her eller er det ok på bo her?

Er ikke rasist, men ville bare høre om nordmenn ble "sett ned på"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange utlendiger som bor her.

Jeg er jente i 20åra og jeg bor her :) Trives veldig godt. Må tåle noen kommentarer men ellers er det greit. I området jeg bor er det mye norske folk.

Jeg føler meg svært sjeldent utrygg. Men jeg bor utrolig sentralt iforhold til buss og t-bane. Max 1 min å gå til inngangsdøren. Går aldri alene hjem sent på kvelden,

AnonymBruker
Skrevet

Mange utlendiger som bor her.

Jeg er jente i 20åra og jeg bor her :) Trives veldig godt. Må tåle noen kommentarer men ellers er det greit. I området jeg bor er det mye norske folk.

Jeg føler meg svært sjeldent utrygg. Men jeg bor utrolig sentralt iforhold til buss og t-bane. Max 1 min å gå til inngangsdøren. Går aldri alene hjem sent på kvelden,

Så det finnes nordmenn som bor her altså?:)

Hva mener du at du må tåle noen kommentarer?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde rett ved grønland da jeg bodde i oslo, og jeg elsket det. Uansett hvor du bor så vil det være noen som ikke liker deg eller ser stygt på deg, men er ikke mere av det på grønland enn andre steder følte jeg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde rett ved grønland da jeg bodde i oslo, og jeg elsket det. Uansett hvor du bor så vil det være noen som ikke liker deg eller ser stygt på deg, men er ikke mere av det på grønland enn andre steder følte jeg:)

Hvorfor skal folk se stygt på deg? :sjenert:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

De skal jo ikke se stygt på deg, men sånn er det jo overalt, alltid noen som ikke holder tankene sine helt for seg selv. Kan hende du møter noen som ikke liker skoa dine, eller at du går i alt for kort skjørt eller har push-up. Kan like gjerne være en gammel norsk dame som en innvandrer på 20.

AnonymBruker
Skrevet

De skal jo ikke se stygt på deg, men sånn er det jo overalt, alltid noen som ikke holder tankene sine helt for seg selv. Kan hende du møter noen som ikke liker skoa dine, eller at du går i alt for kort skjørt eller har push-up. Kan like gjerne være en gammel norsk dame som en innvandrer på 20.

Hehe..:)

Skrevet

Så det finnes nordmenn som bor her altså?:)

Hva mener du at du må tåle noen kommentarer?

Ja her i blokka der jeg bor er det nok 2 av 15 familier (kanskje) utlendinger, er litt usikker. Og i blokkene rundt meg har jeg inntrykk av at det er flest norske familier.

Nei det er veldig mange som plystrer på meg, sier "hey baby skjer a", "hvor skal du", "sexy".. Sånne ting da ,men det opplever man over alt man går bare enda mer her. Det er veldig mange lange blikk og mange sier hei til deg med et sleskt blikk..

Jeg går ikke noe utfordrende kledd på noen måte, har bare veldig lyst nordisk hår og TROR jeg har en ganske "søt uskyldig" stil. Jeg synes ikke sånne kommentarer gjør noe og de sier det nok til alle uten å mene noe med det.

Spurte en på jobben (som er utlending) han sier at utlendingsgjenger sier det til norske jenter fordi de kjeder seg og det er gøy. :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Det bor absolutt flest nordmenn på Grønland, noe som overrasker veldig mange. Av og til kan det virke som innvandrere/fremmedkulturelle er i flertall, men det er nok fordi de er flinkere til å være ute i gatene og fordi mange kommer fra andre bydeler for å handle på grønnsaksbutikkene/møte bekjente.

Jeg har bodd på Grønland i 6 år og stortrives.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer nok det som ble sagt om gatene av brukeren over meg.

Ser en del innvandrere som "henger" på gata, sitter ute og generelt oppholder seg mer utenfor enn nordmenn. Det har vel mest med kulturforskjeller å gjøre. Det kan kanskje gi et falskt inntrykk av at det er innvandrere over alt i Grønland.

Men det er jo klart at Grønland sannsynligvis er det stedet med mest innvandrere pr. nordmenn i hele Norge, så i forhold til de fleste andre steder er det jo mange innvandrere.

• 9 år senere...
Skrevet
På 19.6.2011 den 15.58, Godterirusk skrev:

Ja her i blokka der jeg bor er det nok 2 av 15 familier (kanskje) utlendinger, er litt usikker. Og i blokkene rundt meg har jeg inntrykk av at det er flest norske familier.

Nei det er veldig mange som plystrer på meg, sier "hey baby skjer a", "hvor skal du", "sexy".. Sånne ting da ,men det opplever man over alt man går bare enda mer her. Det er veldig mange lange blikk og mange sier hei til deg med et sleskt blikk..

Jeg går ikke noe utfordrende kledd på noen måte, har bare veldig lyst nordisk hår og TROR jeg har en ganske "søt uskyldig" stil. Jeg synes ikke sånne kommentarer gjør noe og de sier det nok til alle uten å mene noe med det.

Spurte en på jobben (som er utlending) han sier at utlendingsgjenger sier det til norske jenter fordi de kjeder seg og det er gøy. :filer:

Å seksuelt trakassere jenter på gata er ikke "gøy"!

Anonymkode: b35cf...439

Skrevet

Når t-banene stopper på Grønland stasjon, er det 95% mørkhudede innvandrere som står på perrongen og venter, eller som går av på den stasjonen. 

Jeg ville aldri i verden gått av der alene om kvelden som norsk kvinne.

Anonymkode: a8501...c30

• Liker 2
Skrevet

Uavhengig om det er innvandrere eller nordmenn som begår lovbrudd så er grønlandsområdet i Oslo det mest kriminelt belastede området i hele landet. Og for Oslo-statistikken alene er det ca 40% av all kriminalitet som skjer på et område på 0,2 km. Mye av det er ran og knivstikking.

Kan vel være lurt å sjekke opp hvor trygt det faktisk er å bo ett sted, ikke bare spørre hva folk "syns" om å bo der. Mye mulig mange har flaks og aldri blir ranet, voldtatt eller plaget (vil anta spesielt menn greier å unngå det...) men smeller det så er det vel ikke verdt det etterpå eller?

Lykke til, TS.

Anonymkode: 070a2...517

• Liker 2
Skrevet

Geønland er helt for jævlig. Hold dere unna.

Anonymkode: 8413b...1ab

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uavhengig om det er innvandrere eller nordmenn som begår lovbrudd så er grønlandsområdet i Oslo det mest kriminelt belastede området i hele landet. Og for Oslo-statistikken alene er det ca 40% av all kriminalitet som skjer på et område på 0,2 km. Mye av det er ran og knivstikking.

Kan vel være lurt å sjekke opp hvor trygt det faktisk er å bo ett sted, ikke bare spørre hva folk "syns" om å bo der. Mye mulig mange har flaks og aldri blir ranet, voldtatt eller plaget (vil anta spesielt menn greier å unngå det...) men smeller det så er det vel ikke verdt det etterpå eller?

Lykke til, TS.

Anonymkode: 070a2...517

Les om Solna saken som tok sted i helgen...

Helt forferdelig.. To etniske svensker utsatt for grov tortur av ''nye landsmenn''...

Jeg lurer på hvorfor så få aviser skriver om dette? Hadde det vært motsatt, hadde vi aldri hørt slutten...  kan noen her forklare meg hvorfor det er tilfellet?

:SSS

Anonymkode: ca779...446

• Liker 2
Skrevet

Jeg bodde der en ganske kort periode, men det er noen år siden nå.

Ok nok på dagtid, veldig ofte ubehagelig utover sen kveld.

Jeg ville ikke bodd der igjen.

Anonymkode: d75bf...5d2

• Liker 1
Skrevet

Lokasjonen er perfekt, men bor veldig mange innvandrere på Grønland. Presis av den grunn må vi etniske norske bosette oss der. Ikke la innvandrere overta flotte områder. 

Anonymkode: 00460...3ac

Skrevet

Jeg likte Grønland da jeg var der. Opplevde det som et hyggelig sted med mye sosialt og mye bra mat. Mange somaliere la jeg merke til. Og mye barnefamilier, ikke bare ungdommer som man skulle tro.

Anonymkode: 43047...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...