AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #1 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg er en 22 år gammel jente som har vært singel i 9mnd nå. Pleier å dra ut å feste og har møtt ganske mange gutter. Men selvfølgelig liker jo ikke jeg de guttene som liker meg og omvendt. I går kveld prøvde jeg å flørte, men jeg er litt sjenert. Noen kan kanskje oppfatte meg som litt overfladisk pga dette. I går hilste jeg på en fyr. Plutselig sa han "si noe morsomt, du virker så kjedelig!". Blir skikkelig lei meg av å høre sånt. Jeg er kanskje ikke en kjempe morsom person som får alle til å le. Jeg er heller en veldig snill og ydmyk jente. Æsj. Frustrenede altså. Venninna mi prøvde til og med å flørte "for meg" slik at de skulle komme bort til meg, men da blir de jo bare interessert i henne. Hva kan jeg gjøre annerledes for å få gutter til å bli nysgjerrige på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 19. juni 2011 #2 Del Skrevet 19. juni 2011 Herremin. Å be noen si noe morsomt fordi de virker kjedelige, syns jeg er direkte frekk. Kanskje han prøvde å være morsom selv? Ikke alle er kjempemorsomme, flørtete eller ekstremt utadvendte, men alle har noen gode sider som de kan fremheve. Hva er dine beste kvaliteter? At du ser fornøyd og glad ut pleier også å hjelpe. Og om en gutt tar kontakt er det greit å "komme ut av skapet" med en gang og si "jeg er ikke den mest høyrøstede eller morsomme her, men jeg vil gjerne bli bedre kjent med deg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #3 Del Skrevet 19. juni 2011 Og om en gutt tar kontakt er det greit å "komme ut av skapet" med en gang og si "jeg er ikke den mest høyrøstede eller morsomme her, men jeg vil gjerne bli bedre kjent med deg". Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 19. juni 2011 #4 Del Skrevet 19. juni 2011 Nei. Kan du utdype hvorfor det ikke er greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #5 Del Skrevet 19. juni 2011 Kan du utdype hvorfor det ikke er greit? Fordi man ikke trenger å fortelle om alt som er "feil" eller hvilke "mangler" man har, det gir et dårlig inntrykk. Man fremstår ikke som spesielt attraktiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 19. juni 2011 #6 Del Skrevet 19. juni 2011 Fordi man ikke trenger å fortelle om alt som er "feil" eller hvilke "mangler" man har, det gir et dårlig inntrykk. Man fremstår ikke som spesielt attraktiv. Det er sant, og et godt poeng. Jeg syns forsåvidt det er greit å si det, for det er så lett å oppfattes som avvisende hvis man ikke slår til med en sinnsykt morsom vits og brøler av latter (satt litt på spissen). Men å peke på "feilene og manglene" ved seg selv kan lett slå feil ut, det har du rett i. Hva med å si: jeg er sjenert, men jeg vil gjerne prate. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #7 Del Skrevet 19. juni 2011 Sjenert henger stort sett sammen med usikker, som igjen er negativt, og det er uansett noe han ville funnet ut ganske kjapt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tronder Skrevet 19. juni 2011 #8 Del Skrevet 19. juni 2011 Sjenert henger stort sett sammen med usikker, som igjen er negativt, og det er uansett noe han ville funnet ut ganske kjapt. Å være sjenert gjør ingen ting for ei dame, det er mye vanskeligere for en mann å være sjenert.. Så TS, er du sjenert så bare gi uttrykk for det, men at du gjerne vil bli kjent med de du møter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #9 Del Skrevet 19. juni 2011 Okei takk for svar! Nei tror ikke han mente å være morsom selv Skikkelig sær fyr. Ja jeg får bare smile og le Hehe. Men å si at jeg er sjenert trur jeg ikke funker Har prøvd det før og da bare løper gutta vekk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -J- Skrevet 19. juni 2011 #10 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg vil tro at sannsynligheten er ganske stor for at den fyren var en misforstått og mislykket player som ironisk nok prøvde å sjekke deg opp Hvis ikke var han bare frekk og motbydelig Ettersom gutter flest er minst like redde og sjenerte som deg, så er det enkleste du kan gjøre å være sprudlende, glad og imøtekommende. Det er mye lettere å ta kontakt med en slik jente enn en isdronning som ser uoppnåelig og uinteressert ut (selv om av erfaring så kan det ofte være bare en fasade). Når det gjelder å få ballen til å rulle videre, så må dere jo på en eller annen måte utveksle kontaktinformasjon. Om du vet navnet hans, så er det jo enkelt å legge han til på Facebook. Eventuelt kan du sende ham en melding, enten du får telefonnummeret hans eller søker det opp. Det viktigste er å etablere kontakt. Du kan for eksempel bare sende en uskyldig melding om hvor gøy det var på den festen dere møttes og at det var koselig å prate med han. Om han er interessert, så vil du merke det og han vil gi tilbake. Hvis ikke, NEXT please. Å finne noen man liker og har kjemi med er i stor grad et nummerspill. Ikke alle passer sammen. Jo flere dører du banker på, jo større er muligheten for at èn åpnes Inntil da, nyt livet og ha det gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2011 #11 Del Skrevet 19. juni 2011 Folk som lemper underholdningsansvaret over på andre er vel ikke noe å samle på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 20. juni 2011 #12 Del Skrevet 20. juni 2011 Jenter som jeg ikke får til en naturlig flyt i samtalen, som jeg føler jeg må presse for reaksjoner, det er bare kjedelig og det gidder jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #13 Del Skrevet 20. juni 2011 Nei han var ikke akkurat så veldig koselig fyr akkurat Jeg er ikke en kjedelig person, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å bli kjent med gutter. Føler meg ikke selvsikker nok. Prøver å smile og være glad og interessert. Men kommer liksom ikke noe lengre. Noen forslag til hvordan man skal sjekke opp folk? Hva sier dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Facepainter Skrevet 20. juni 2011 #14 Del Skrevet 20. juni 2011 Nei han var ikke akkurat så veldig koselig fyr akkurat Jeg er ikke en kjedelig person, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å bli kjent med gutter. Føler meg ikke selvsikker nok. Prøver å smile og være glad og interessert. Men kommer liksom ikke noe lengre. Noen forslag til hvordan man skal sjekke opp folk? Hva sier dere? Det er utrolig lett å komme i kontakt med folk, og jeg bare rister på hodet når jeg leser disse lange artiklene om hvordan man skal sjekke opp noen. Du må først og fremst bli komfortabel med å starte samtaler med fremmede. Dette vil jeg påstå at du kun kan bli ved hjelp av trening. Jeg var rimelig sjenert da jeg var i de tidlige 20-årene, og tok så og si aldri kontakt med fremmede med mindre det var uungåelig. Med årene har jeg prøvd meg frem og funnet ut at det er ikke så skummelt, og det er stort sett bare positive opplevelser man får av det. Det spiller nesten ingen rolle hva du sier, så lenge du smiler og er interessert i personen. En normal samtale for meg ute på byen går omtrent som det her: Jeg: Hei (smile litt blygt) Hun: Hei på deg Jeg: Går det bra eller? Hun: (Fniser) Joda, det går greit Jeg: Bare greit? Hva er det som mangler? Hun: Neida, ikke noe spesielt. Bare sånn man sier, vet du. Jeg: Ja, skjønner. Herfra og ut går det relativt automatisk, og den lille kjemien som har oppstått avgjør hvordan det går. Jeg kan ofte dra samtalen inn på musikk, spørre om det er vennene hennes som sitter eller står der, hvor hun er fra, gudene vet hva slags tema man kommer opp med. Det viktigste er å vise at du liker personen, gjennom f.eks smil og din fulle oppmerksomhet, og at du ikke er redd for å si noe dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 20. juni 2011 #15 Del Skrevet 20. juni 2011 Om du ikke er klar for giftemål og familie, hvorfor i all verden skulle du ønske å opprette kontakt med en mann? Bruk tiden din på bedre ting enn dette heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå